Serieopname perikelen En voorstellen

  • 17 December 2014
  • 0 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
In serieopnames zitten nog veel mankementen. Misschien eens aanpakken bij een volgende update. Door de huidige update heb ik nu alle verouderde serieopnames moeten wissen. De lijst is dus clean.


Veel zenders herhalen een uitzending verschillende malen per dag/week. Kan Proximus niet afspreken met de zenders dat elke aflevering een naam krijgt. Dan wordt die bepaalde aflevering tenminste niet 3 á 4 keer opnieuw opgenomen, gelijk nu het geval is. Het zou ook al handig zijn als in de lijst 'opnames' het uur van de opname erbij staat. Dan kan de klant zien dat het een herhaling is van een aflevering die eerder die dag al werd uitgezonden. Dit in afwachting dat elke aflevering een unieke naam of nummer heeft.


Als die naam dan bij de aflevering staat, dan zou Proximus daar zijn programmatie op kunnen afstemmen. Stel ik neem een serie op van programma XX. De aflevering wordt om 17u uitgezonden en herhaald om 1u en om 11u. Als nu mijn opname conflict maakt met een andere opname. In plaats van dan een conflict te tonen, terwijl ik naar een film kijk, kan de programmatie zelf die opname Xx wissen van 17u en die van 1 u in de plaats nemen. Klant zeer tevreden, want wordt niet gestoord met een conflict en krijgt toch al zijn opnames te zien.


Volgend probleem werd nog eens duidelijk toen ik gisterenavond de update kreeg. Ik had blijkbaar meerdere malen dezelfde serieopname geselecteerd. Zo had ik wel 10 keer 'de kotmadam' als serieopname in mijn lijst staan. Dat kwam omdat de eerste serieopname die ik ingesteld had, niet verder liep. Ik merk dat als ik een serieopname aanmaak, deze toch niet alle afleveringen opneemt en ik voor een volgende aflevering, opnieuw serieopname moet selecteren. Een bug waarschijnlijk, maar hierdoor wordt een serieopname niet betrouwbaar. Kan dat eens nagekeken worden ?


Ik merk ook op dat als ik een serie geprogrammeerd heb, het cirkeltje niet altijd verschijnt achter de naam van het programma. Als ik dan die aflevering opnieuw wil opnemen, omdat ik denk dat hij niet zal worden opgenomen, daar het cirkeltje er niet staat, dan krijg ik de foutmelding dat hij reeds geprogrammeerd staat, of ik moet soms toch opnieuw de opname programmeren, omdat die aflevering dus niet meegenomen werd in de serie. Ik heb dit nagekeken en er was nergens een conflict. Raar dus.

0 reacties

Geen reactie

Reageer