Skip to main content
Hallo,

Het begint me eerlijk gezegd meer en meer te ergeren: geplande opnames die te pas en te onpas niet doorgaan. Ik heb sinds deze week een aantal serie opnames ingepland bij Canvas. één daarvan is al voor de 2de keer niet doorgegaan. De serie die er vlak na komt, wordt wel telkens opgenomen.

Bij de opnames staat dan een kruis en kan je ze niet afspelen. Bij planning staat er nochtans dat de volgende versies opgenomen worden, maar kijk je dan in de tv gids bij de volgende dag, dan staat de opname daar niet zichtbaar (geen ronde cirkel).

In het verleden heb ik al vaak gehad dat een opname schijnbaar gelukt was, maar wanneer je ze probeert af te spelen kan je alleen kiezen voor "verwijderen".

Is er daar een (goede) verklaring voor? Ik ben reeds 7 jaar Belgacom klant (waarvan 4 voor tv) maar de problemen en beperkingen stoten me alsmaar meer tegen de borst. Netwerk PVR is voor mij ook geen optie, want je kan geen serie opnames uitvoeren. Het gaat soms om documentaires die wekelijks vertoond worden of slechts een paar keer in de week. Manueel opnem is dan geen optie...

Alvast bedankt.

Beste Tom,

Er zijn verschillende mogelijkheden waardoor er een serieopname niet correct zal uitgevoerd worden.

Meeste voorkomende probleem is dat de informatie van de serie niet correct wordt herkend door de decoder. U dient hiervoor de serieopname te verwijderen uit de planning en daarna opnieuw inplannen. Het is mogelijk dat u hierna de decoder moet herstarten(kort van stroom moet onderbreken).

Mvg,

Eva van Belgacom.

Hoi Eva,

Wij hebben hetzelfde probleem gisteren en vandaag ook gehad. Is er een manier om dit te voorkomen? Met achteraf het opnieuw te programmeren en de decoder te herstarten kan je de mislukte opname niet herbekijken.

Blijkbaar is dit al een probleem sinds meer dan een jaar terug. Is er een lijst van alle mogelijke oorzaken met bijbehorende oplossing?

Mvg,

Kristof

@Eva,

Bedankt voor de feedback, maar zoals hierboven ook al gezegd heb je daarmee de verloren opnames niet terug (tenzij Belgacom de geste wil doen om ze via netwerk PVR opnieuw beschikbaar te maken)... Ik zie dat er van de laatste aflevering van deze serie vandaag er zelfs geen kruis staat met de datum van vandaag (wat wel zo was maandag en dinsdag), er is dus zelfs geen poging geweest om de opname te doen niettegenstaande die in de Planning terug te vinden was...

Ergens kan ik niet vatten dat het meest voorkomende probleem... bij de decoder ligt. Wat moet ik daar als consument mee, als ik er niet eens vat op heb? Moesten er nu nog overlappingen zijn, of de HDD die volstaat, ik zou er nu nog kunnen inkomen...

Ik vrees dat het dan ook dringend tijd wordt dat Belgacom opnieuw een effort doet, want het mag gezegd worden, ze beginnen serieus achter te lopen op hun belangrijkste concurrent! En dan heb ik het nog niet eens over de schijnbaar groter wordende desinteresse in hun Nederlandstalige klanten (als je het Nederlandstalige en Franstalige aanbod naast elkaar legt)...

Reageer