Sagem modem reset zichzelf

  • 14 November 2011
  • 8 reacties
  • 726 Bekeken

Beste Eva,

Mijn klantnummer is 7014. Ik heb een vaste lijn, belgacom tv en internet favourite.

De laatste tijd reset mijn modem zichzelf regelmatig. Het is echt erger geworden.

Een paar maand geleden is dit begonnen maar voor het moment gebeurd dit een paar keer per dag en is erg vervelend.


Is de modem aan vervanging toe? Wat is de procedure hiervoor?


Bedankt


Eric

8 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Je dient in elk geval te bellen met de technische dienst (0800 22 700 - elke dag bereikbaar tot 22u).
Zij zullen dan bekijke of het aan je modem of aan de lijn ligt.
Indien nodig krijg je dan ook een nummer om je modem eventueel om te ruilen.
Dit kan inderdaad de modem zelf zijn die defect is of een defect verder op van de BGC DSLAM in de ROP (glasvezelcabine op straat) Ze kunnen dit niet altijd van op afstand vast stellen en daarom wordt niet altijd de BBOX2 d' office ingeruild maar zullen ze eerst een technieker sturen, hangt een beetje af van wie er op TH 0800 22 700 zit.
Reputatie 7
Badge +1
Klantnr.7014 ? bij mij zijn dat 9 cijfers, tenzij je je login voor internet bedoelt (Fa.....) maar dat zijn ook 6 cijfers.
@sinjoor71 000007014 (9 cijfers)
Badge +1
ik heb dit ook meermaals al gehad. Ze hebben mij al meermaals dan een nieuwe BBOX2 gegeven en er is ook als een technieker eens langs geweest voor dit probleem maar dit probleem blijft. Het is niet altijd. Het is meestal in perioden.
Ik heb net hetzelfde probleem sedert halfweg oktober. Op de technische dienst van Belgacom zeiden ze eerst dat het een algemeen probleem was met de software van de B-Box 2, dat tegen begin november zou opgelost zijn. Na 1 november bleef het probleem echter voortduren, zodat de techniekers nog een paar keer zijn langsgeweest en alles hier in huis hebben vervangen, alsook in de wijkcentrale. Toch blijft het probleem zich voordoen:

- ik hoor een "tik" in de B-Box, waarop alle lampjes oplichten en onmiddellijk daarna allemaal uitvallen (op het stroomlampje na)

- alle verbindingen (tv, internet, telefoon) worden verbroken, wat vervelend is als je aan het telefoneren bent, tv kijkt of een programma aan het opnemen bent

- de b-box herstart en herstelt één voor één de verbindingen

- dit doet zich onregelmatig voor: het is al gebeurd (15/11) dat het 4 keer in één uur gebeurde, een andere keer deed het probleem zich meer dan 2 dagen lang niet voor; gemiddeld herstart de b-box een paar keer per dag (bv. 25/11: 1x, 26/11: 6x, 27/11: 5x, 28/11: 3x, 29/11: niet, 30/11: 1x).

Uit de informatie op deze pagina leid ik af dat ik niet de enige ben met dit probleem. Heeft er nog iemand dit voor?
Intussen heb ik contact gehad met Belgacom. Het gaat om een probleem met de software waarnaar koortsachtig gezocht wordt in samenwerking met Sagem, de fabrikant van de modem. We zullen nog wat geduld moeten hebben tot het probleem is gedetecteerd en kan worden verholpen...
Ben je zeker dat er geen programma op de achtergrond draait van je pc/laptop die te veel connecties geopend heeft want daar kan de bbox niet goed tegen !
(programma om torrents te downladen dat bvb op de achtergrond draait)

Reageer