ruckus zender 'duim' uit

  • 10 November 2011
  • 40 reacties
  • 3586 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik heb een probleem met mijn ruckus. heeft al maanden goed gewerkt maar nu is het 'duim' lichtje op de zender uit. Op de ontvanger is het groen. power is groen, lan is ook groen.

Iemand enig idee? Ik heb al een her-init gedaan maar dat verandert niets.

40 reacties

volgens mij kan je zeker in een bgc boetiek een zender alleen kopen, ik weet nu niet of de telefoonnummers van de bgc boetieken gekend zijn anders zou je gewoon eens kunnen bellen en de vraag stellen
Reputatie 7
Badge +1
Ze verkopen wel aparte ontvangers (om een 2e decoder op de accespoint aan te sluiten):

http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/chp_idtv_equipement.page?
Reputatie 2
Badge
Heb de decoder eens rechtstreeks met de modem verbonden en dan werkt het wel. Morgen maar weer eens naar de Belgacom winkel gaan
Ok RolandT zo ben je toch 100% zeker dat het in de Ruckus verkeerd loopt.
Reputatie 2
Badge
Het einde van het verhaal;

van de storingsdienst een ruilcode gekregen konden zien dat ik in 2009 gestart ben met BelgacomTV eerst met PLC en dan Ruckus en voor hen kon ik ruilen binnen garantie) maar in de Belgacom winkel in Mortsel willen ze niet ruilen zonder aankoopbewijs (wat ik natuurlijk niet meer heb). Dus 99 euro armer thuis alles verbonden en het werkt weer.

Eerlijk gezegd de Belgacom winkel was alles behalve begripvol en zonder pardon kon ik betalen. Ik was een beetje van mijn melk door het gebrek aan commerciele feeling bij die dame. Als BelgacomTV kijker hebben we allen al wel de nodige miserie meegemaakt en een beetje schappelijk zijn is het minste dan je zou kunnen verwachten...
Reputatie 2
Badge
het is een videoflex vf7111/vf7811

Ik heb zo ondertussen een Belgacom kerkhof op zolder, er ligt nog een bbox, een massa kabels, telefoonstekkers, PLCs en nu ook een half werkende ruckus set. Allemaal aankopen om de BelgacomTV te doen werken en/of te herstellen.
Ze verkopen alleen per paar zender+ontvanger dan, als ik het goed begrijp ?
(ik concludeer dit omdat ik lees van u hierboven: "en nu ook een half werkende ruckus set")
Hopelijk valt de volgende keer de Ruckus ontvanger in panne Knipogen

grtjs
Reputatie 2
Badge
inderdaad ricy, volgens de storingsdienst was het zowiezo ook beter beiden te vervangen. Ik vermoed dat die dingen gemaakt zijn om zo'n 2 jaar te werken
Reputatie 7
Badge +3
@ RolandT

Eerlijk gezegd de Belgacom winkel was alles behalve begripvol en zonder pardon kon ik betalen. Ik was een beetje van mijn melk door het gebrek aan commerciele feeling bij die dame. Als BelgacomTV kijker hebben we allen al wel de nodige miserie meegemaakt en een beetje schappelijk zijn is het minste dan je zou kunnen verwachten...

Je kan altijd een klachtenbrief sturen of faxen; die komt dan terecht bij de after sales en als je genoeg argumenten kan voorleggen, betalen ze je die 99€ wel via creditnota terug. Teleoetiek mag niet buiten zijn boekje gaan, vandaar dat ze niet gratis omwisselden. Zij moeten altijd een "storingsnummerke" hebben dat je krijgt van de storingsdienst 080022700, om iets gratis om te ruilen.
Reputatie 7
Badge +1
De mijn gaan al langer dan 2 jaar mee....hout vasthouden dus.....Knipogen

P.S.: Elma heeft gelijk. Je moet het zo vlug niet opgeven, je had immers een ruilcode gekregen van de technische dienst ?? Ik zou ook nog eens bij Eva proberen. En een goede raad: hou alle je aankoopbewijzen minstens 2 jaar bij, hoe kan je anders de aankoopdatum bewijzen als er iets fout gaat ? en maak altijd een fotokopie van die soort supermarkt strookjes, die vervagen dikwijls na een paar jaar. De mijne steek ik altijd in de bijhorende gebruiksaanwijzing, zowel van TV, wasmachine enz.
Zij moeten altijd een "storingsnummerke" hebben dat je krijgt van de storingsdienst 080022700, om iets gratis om te ruilen."

Dit geldt alleen voor gehuurde toestellen en niet voor aangekochte; waarvoor je een aankoopbewijs moet voorleggen.

mvg,
Reputatie 7
Badge +1
En wat met die omruilcode die hij kreeg Ricy ???
Reputatie 2
Badge
@Ricy dat was het juist - de storingsdienst gaf mij een nummer dat volgens hen dient om de ruckus te ruilen, de belgacom winkel had niets aan dat nummer en moest een aankoopbon hebben. Dus de storingsdienst vertelt mij -ik citeer- 'gratis ruilen'; de winkel -ik citeer- 'zonder bon ruil ik niets'

Waarom zou de storingsdienst mij een nummer moeten geven om een Ruckus te kopen?
ja het was een antwoord die ik gekregen heb van de TH toen mijn devolo's te veel problemen veroorzaakten met het HD-beeld en ik die wou omruilen. Toen hebben ze bij de TH gezegd dat omruilen alleen kon met originele aankoopbon onder de garantieperiode.

mvg,
Reputatie 2
Badge
update: klantendienst: ik heb blijkbaar mijn belgacomTV al 2 jaar en 5 maanden, dus eerst met een PLC en daarna (toen bleek dat die PLCs toch niet werkten voor HD) met ruckus. Ik weet niet meer hoeveel maand ik met die PLC heb gesukkeld dus kan ik niet bewijzen dat in binnen de 2 jaar garantie zit.

Ik had gehoopt op een iets flexibeler houding maar de wet is de wet zegt Belgacom klantendienst.

Reageer