ruckus zender 'duim' uit

  • 10 November 2011
  • 40 reacties
  • 3586 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik heb een probleem met mijn ruckus. heeft al maanden goed gewerkt maar nu is het 'duim' lichtje op de zender uit. Op de ontvanger is het groen. power is groen, lan is ook groen.

Iemand enig idee? Ik heb al een her-init gedaan maar dat verandert niets.

40 reacties

probeer anders eens met een netwerk kabel in te loggen op de ruckus om te kijken wat de status is?
Reputatie 2
Badge
@Bart hoe log je in op een ruckus? Heeft die een IP adres?
192.168.2.1

192.168.2.254 adapter

usename: super

password: sp-admin

Deze heb ik ooit eens genoteerd, hopeliijk kloppen ze nog, je kunt altijd eens probere hé (ik zelf heb geen Ruckus)
Reputatie 2
Badge
Vreemd ik heb die IP adressen nog nooit in mijn netwerk gezien. Als ik ping komt er ook geen antwoord.


(pff, knap vervelend, klantendienst dicht, geen tv voor de kinderen; krijg weer heimwee naar de tijd dat een tv altijd werkte. "belgacom TV leerde de mensen IP" :-)
ruckussen eens herinitialiseren heb je dit al geprobeerd ?
Reputatie 2
Badge
ja heb ik reeds gedaan maar helpt niet
Hier vind je de procedure: :=> http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14577
ben je zeker dat het dan de modem niet is ? die al eens gereset door spanning weg te nemen 15 sec wachten en terug opstarten.
Anders eens je modem een factory reset uitvoeren.

Kan je als test de modem en decoder met een netwerkkabel verbinden ?
Reputatie 2
Badge
@ricy modem uit/aan helpt ook niet. Ik heb geen netwerkkabel die lang genoed is om de modem met de decoder te verbinden.

Iemand enig idee waarom de ruckus AirQuality duim uit is? Wat test hij dan precies?
Volgens mij duidt dit er op dat je geen goed wifi ontvangst hebt en dat daardoor zijn doorvoersnelheid zakt, dus zoals je met een laptop bvb bij slechte wifi ontvangst een lage doorvoersnelheid krijgt. Maar het probleem is dat je de oorzaak moet kunen opsporen hiervan !!

De lan en wireless aanduiding op de Ruckus zijn anders normaal toch ?

En een factory reset van de modem helpt dan waarschijnlijk ook niet ? (ik weet dat de kans klein is)

Kan je de decoder niet dichter bij de modem zetten en zo elkaar met de netwerkkabel verbinden dan ben je tenminste voor ten volle 100% zeker dat het de ruckussen zelf zijn die de oorzaak zijn.
die duim staat voor air quality blijkbaar.

The Air Quality indicator icon shows the current state of your Wireless connection. Air Quality is measured
by the Received Signal Strength Indication (RSSI) value, which is a measurement of the wireless signal
strength. A high RSSI value usually means that the wireless connection is stable, and quality data
transmission can be achieved.

normaal brandt die constant of knippert die afhankelijk van de kwaliteit van het signaal... dat hij continu uit is lijkt me dus niet goed. mogelijkse defecte device?

mvg
Of mss nog iets dat je kunt proberen door eens de ruckus zender en ontvanger dicht bij elkaar zetten en zien of de aanduiding Air Quality dan in orde komt.
Reputatie 7
Badge +1
Toch is het raar dat lichtje 5 (thumb up voor airquality) niet brandt op de zender en wél op de ontvanger.....duidt dat niet op een defect in de zender??? ik probeer maar mee te denken hé.Knipogen

Ricy ik krijg volgende melding van Norton:











Schadelijke website geblokkeerd



U probeert toegang te krijgen tot:

http//:192.168.2.1



Dit is een bekende kwaadwillige website. Het is raadzaam deze website NIET te bezoeken. In het gedetailleerd rapport worden de beveiligingsrisico's op deze website uitgelegd.

Deze website is voor uw beveiliging geblokkeerd. Bezoek Symantec voor meer informatie over phishing en internetbeveiliging.



https://about:blank


Toch doorgaan naar site
Ja op zo'n melding klik ik toch doorgaan naar de site tenzij je natuurlijk weet dat 192.168.2.1 verdacht is ! en in mij geval bvb zou ik ze verdacht vinden want 192.168.1.1 is de toegang tot webinterface van de modem en default netwerk 192.168.1.x en zou ik in mijn geval niet weten wat mijn browser op 192.168.2.1 gaat zoeken. Is dit bij u dan ook niet het geval dat het een adres is dat buiten je gewoon defautlt netwerk valt?
Reputatie 7
Badge +1
Geraak jij op die site, en staat er niets nuttigs op Ricy ? anders ga ik het niet proberen, want met mijn Ruckus adapters is gelukkig niks mis...
Neen want ik heb geen ruckussen staan dus ik kan het niet testen.
Reputatie 2
Badge
Ik begin ook een defecte zender te vermoeden, zoals sinjoor zegt de ontvanger vind de AIrQuality super en op de zender is het uit?
Dat is inderdaad goed mogelijk maar hoe moet je zoiets uitvissen hé !
Je zou iemand moeten kennen waarvan je de zender eens kunt lenen maar dat is niet zo evident natuurliijk.
Ik vraag mij trouwens af indien je een laptop moest hebben met een 802.11a compatible wifi adapter of je dan het signaalniveau niet zou kunnen controleren dat binnenvalt van de ruckus zender.
Reputatie 7
Badge +1
Heb je al eens verwisseld om te proberen? in feit zijn beide adapters zowel zenders als ontvangers door de interactiviteit van digitale TV. Ik had in het begin de 2 foutief verwisseld en dat werkte eigenlijk toen ook, maar het blijft natuurlijk beter de zender bij de modem te zetten..dus misschien toch maar eens testen? je kunt er toch niks fout mee doen.
ben je zeker Sinjoor dat dit werkt want de zender is een Wifi accesspoint en de ontvanger een wifi adpter.
Ik heb er natuurlijk wel geen praktische ervaring mee maar 'k vind het raar als dit zou werken.
Langs de andere kant met te proberen risceer je niets hé.
In tegenstelling tot het devolo systeem kan je de ruckussen NIET verwisselen.

Er is wel degelijk sprake van een zender (wit )en een ontvanger (oranje).

Mvg Jerom
Reputatie 2
Badge
iemand enig idee of je de zender alleen kan kopen?
Reputatie 7
Badge +1
Ik blijf erbij dat het werkt, maar ik heb dat maar 10 minuten geprobeerd tot ik de gebruiksaanwijzing nog eens checkte en ze verwisselde.Proberen toch maar; Het geeft je ook de gelegenheid om de ontvanger vlak naast de zender te zetten om te zien of het lichtje dan wél brandt op de zender..
Staat er op beide Ruckus zender en ontvanger dan wel een led met Air quality !?
Reputatie 2
Badge
Er staat op zender en ontvanger een "duim"

Reageer