Ruckus PLC adapters

  • 18 July 2011
  • 8 reacties
  • 2962 Bekeken

Hallo,

Ben momenteel nog geen klant, maar overweeg klant te worden. Ik wil graag 2 tv's aansluiten. 1 tv beneden, draadloos en 1 tv boven, eveneens draadloos. Maar ik heb hierbij nog wat vragen.

Zou iemand mij het verschil kunnen uitleggen tussen een Ruckus Access point en PLC adaptors?

Hoeveel PLC adapters heb ik nodig om 2 tv's draadloos aan te sluiten? Zoals ik het las op de website : 3 , 1 voor de modem (75 euro), 1 voor de eerste tv beneden (50 euro voor bijkomende) en 1 voor de tv boven (50euro). Klopt dit? En kan iemand mij vertellen waarom de 1ste PLC adapter 75 euro kost, en de bijkomende 50 euro.

Wat heb ik nodig bij een Ruckus access point?

Groetjes!

8 reacties

beste

wat betreft plc, het klopt inderdaad dat je er 3 nodig hebt voor 2 tv's aan te sluiten. dit is tevens mijn configuratie. waarom de prijzen zijn zoals ze zijn kan ik niet weten, maar uiteindelijk zijn het devolo adapters en kan je ze bij belgacom aan een interessante prijs krijgen.

hoewel ikzelf met de plc's werk en het hier perfect werkt, is het zeker geen wondersysteem, het is altijd beter van met een utp kabel te werken tussen modem en decoder indien mogelijk. en afgaande op wat ik lees op diverse fora zijn er precies minder problemen met ruckus dan met plc. de plc werking kan verstoord worden als je met een driefasennet zit, de goeie werking kan ook verstoord worden door magnetische velden van allerhande toestellen, daarom is de aankoop van de plc's niet zonder risico.

wat betreft de ruckus oplossing, ik heb hier geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat deze oplossing niet aangewezen is als je met dikke muren zit bijvoorbeeld. maar verdere uitleg laat ik over aan mensen die het in de praktijk gebruiken

mvg
Reputatie 6
Badge +3
Dag euterpia

Hier thuis maak ik zowel gebruik van ruckus als plc adaptors.

Ruckus werkt zelfs als je dikke muren hebt goed. Voorheen gebruikte ik plc adaptors in die ruimte. Maar wanneer een strijkijzer instak, dan bleef het beeld hangen. De afstand tussen de ruckus zender en ontvanger zal ook een invloed hebben op de kwaliteit. Bij de ruckussen speelt de afstand ook een rol tussen zender en ontvanger bv verdiepingen.

Bij ruckus heb je 1 access point (zender) en voor 2 tv's nog 2 aparte ontvangers. Dus ook in totaal 3 wanneer je 2 tv's wil aansluiten.

Mvg

familievandesype
Ik persoonlijk heb slechte ervaringen opgedaan met homeplug's (PLC's) om die reden heb ik de plc's vervangen met kabel.
Volgens de veschillende gegevens van andere mensen die ik al op internet gevonden heb is de grote meerderheid tevreden over de draadloze methode met Ruckus.
Maar één ding is zeker je zult het alleen maar zeker weten of het goed werkt eenmaal je ze in huis hebt (PLC of Ruckus), want het hangt van te veel factoren af om 100 % zeker op voorhand te kunnen zeggen dat het foutloos gaat werken.
Beste euterpia,

Om twee decoders aan te sluiten via PLC hebt je er inderdaad drie nodig. De totale kostprijs hiervan is €75 (voor het eerste setje PLCs, hierin krijg je er dus twee!) + e50 (voor de derde PLC).

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Reputatie 7
Badge +1
IK ben zelf héél tevreden over mijn Ruckus adapters, die al bijna 2 jaar perfect werken. Ik heb maar één decoder, dus maar één zender en één ontvanger. Nog nooit problemen mee gehad. Deze draadloze mogelijkheid heeft me 2 jaar geleden zelfs over de streep getrokken om ook Belgacom TV in mijn pack op te nemen. VDSL2 met 30/6 profiel had ik al toen.
Hallo

Indien u over drijfkracht beschikt op uw electriciteits netwerk (3 fasen) dan werken PLC adaptors niet optimaal (veel onderbrekingen !).
Bij Ruckus (indien de modem bv. boven staat en tv beneden) dan mag er niet teveel beton tussen zitten !


groetjes


Reputatie 7
Badge +1
Dat kan best kloppen. Ik heb 3 fasen stroom en betrouwde de PLC's daarom niet. Daarom voor Ruckus gekozen, maar ik heb geen betonnen muren of plafonds en dus een optimale verbinding..
Ik gebruik Rucus al jaar en dag zonder problemen en dit op 3 TV's. Bij de aankoop heeft men mij er wel op verwezen als de stralen de badkamer, of andere plaatsen waar veel water aanwezig is dit problemen zou geven. Ik heb mijn eerste set (1 zender + 1 ontvanger) € 99, betaald. Voor de extra TV's € 50 per ontvanger. De prijs van PLC ligt op dezelfde lijn. Deze gebruik ik voor Internet. Ik heb maar een huis, tuin en keuken installatie van electriciteitsnet maar toch moet ik regelmatig de PLC's resetten. Geef mij maar Rucus.

Reageer