roze scherm zonder geluid

  • 23 September 2011
  • 5 reacties
  • 9231 Bekeken

Sinds geruime tijd heb ik bij opstart van Belgacom TV een roze scherm en geen geluid. Wanneer ik op de decoder van zender verander is het probleem opgelost. Is dit een decoderprobleem? Hij doet het alleen via de decoder want wanneer ik de TV start met een DVD doet hij het niet. Nog iemand met dergelijk probleem?

5 reacties

beste

vermoedelijk wel een probleem met de decoder... al eens een factory reset geprobeerd?

voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los

mvg
Beste,


Na wat zoekwerk, een nieuwe scartkabel (van 25 euro) en een nieuwe decoder blijkt dit probleem niet opgelost. Zoekwerk op het internet bracht soelaas. De decoder van Belgacom is van Cisco en op het net wordt gewag gemaakt van het zogenaamde Cisco-handshake probleem. In mensentaal betekent het dat (zoals in mijn geval) als je eerst de decoder aanzet en daarna de TV dat de decoder de TV niet vindt en dan deze fout geeft. Door de TV (in mijn geval een niet zo snel opstartende Philips 42 inch) eerst te laten opstarten en dan pas de decoder was het probleem van de baan. Stom maar je moet het maar weten. De andere toestellen van Cisco blijken ook dat handshake probleem te hebben. Hoog tijd dat Belgacom werk maakt van een interactieve kaart voor in het CI-slot.
Reputatie 2
Badge +1
Handshake signalen over scart????
Over HDMI ja... maar scart volgens mij niet.
Reputatie 7
Badge +1
Mijn decoder V3 staat altijd al op van 's middags (niet in standby). Als ik de TV opzet geeft dan geen problemen (die springt wél altijd op scart1). Maar die is nog wél van Scientific Atlanta. Ik moet dan wel altijd manueel op HDMI1 zetten (die is rechtstreeks van de decoder met de TV verbonden. De 2 scart-uitgangen van de V3.zijn via 2 DVD-)HDD-recorders met de TV verbonden..
Beste,


Inderdaad je hebt gelijk. Ik had geen melding gemaakt hierover maar belangrijk om weten is dat het idd om een HDMI verbinding gaat. Bij scart is er voor zover ik weet op dat vlak geen tweerichtingsverkeer.


Grts

Reageer