rommel


Als ik deze week niet op volle snelheid kan gaan , kan je uwe rommel komen halen ...ben het kotsbeu zal wel terug naar telenet gaan !!

12 reacties

Met zulke korte mede deling dank niet dat men u snel kan helpen. Heb je al eens kontact opgenomen met de technische dienst?

Aan welke snelheid ben je?
Reputatie 2
Badge +1
succes ;)
Badge
En 2x terug geweest met een volle maag.
het is zo erg dat ik een foto toegestuurd krijg via mail , dat ik daar 15min. op moet wachten voor het binnen is ..

sorry voor m'n uitvallen maar is wel even fustrerend
Dat een trage internet verbinding frustrerend is is begrijpenlijk. Heb je al contact opgenomen bij de technische dienst van Belgacom? (Hoop van wel) wat was hun vaststelling?
dat ik daar 20min.op heb moeten wachten om daarna te horen dat het bij mij moet liggen ...ik zou begot niet weten aan wat ...

heb een mailadres rafc01@skynet.be daar heb ik nog nooit 1 mail op ontvangen ...raar maar waar , zal wel aan mij liggen ik ben er maar een leek

in...daarmee dat al mijn mails in hotmail aankomen internet & co is zo gemakkelijk en gebruiksvriendelijk...maar....
15 minuten wachten op een foto klinkt als smallband, en we zijn toevallig ook het einde van de maand. Uw volume is toch niet opgebruikt?
Ik volg zo'n beetje op afstand het forum en elke week of om de twee weken kijk ik eens of er wat nieuws is ivm ons internet en snelheden.Ik kan verdraaid goed begrijpen dat er een ganse hoop klanten uitermate gefrustreerd reageren over hun ontzettend langzame snelheden.In de beginjaren van mijn verbinding ging het ook niet al te vlug,maar nu surf ik aan plm 23,8 en 3,5 .Ik moet wel toegeven dat ik in een middelgroot provinciestadje woon zodat ik dus reeds dichter zit bij een centrale,rop of wat er ook een impact heeft op de snelheden.Wat ik me steeds heb afgevraagd is of de klanten van Telenet ook zulke verschillende snelheden hebben naargelang waar ze wonen en met een zelfde abonnementsformule.Heeft iemand die in een stad woont een grotere kans op hogere snelheden dan iemand die op het platteland woont of spelen er andere faktoren hier een rol?Wie kan hier licht in de duisternis laten schijnen?
telenet werkt met een hele andere technologie, zij zijn minder afhankelijk van de technologie die aanwezig is ter plaatse en kunnen normaal gezien de geadveerteerde snelheden aanbieden. in praktijk blijkt echter het Telenet netwerk overbelast en snelheid kan afhankelijk zijn van lokale factoren (vb aantal andere gebruikers in de straat) en het moment waarop je je op het net bevindt, ook is er sprake dat zij de snelheid cappen op drukke momenten kwestie van hun netwerk dan wat te ontlasten. belgacom is een stuk stabieler, maar je moet goed informeren vooraf op welke technologie je gaat aangesloten worden, adsl of vdsl. meer dan 70% kan ondertussen aangesloten op vdsl2, maar voor die andere 30% geeft het geen zin Favorite of Intense te nemen, want de geadverteerde snelheden kunnen voor die klanten nooit gehaald worden, en 't is misschien de taak van Belgacom om zijn klanten daarover beter te informeren, want uiteindelijk gaan die niet tevreden zijn...

mvg
Bij Telenet zal het net omgekeerd zijn, op een drukke stadsnode zal je in de piekmomenten trager surfen, omdat hun netwerk overbelast is (kijk maar eens naar het uurrooster dat ze hanteren voor hun beruchte "Vrij downloaden", de zogenaamde kleurboek).

Als je bij Belgacom een bepaald profiel krijgt toegewezen, kan je er van op aan dat je die snelheid effectief en op ieder moment zal halen.

Bij Telenet krijg je wel altijd het "profiel" toegewezen, maar ben je niet zeker of je op ieder moment ook de snelheid van dat "profiel" haalt.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb hier weeral eens iets bijgeleerd. Al wist ik al dat bij Telenet het aantal gebruikers in een wijk de snelheid negatief kon beïnvloeden.

Bij Belgacom is de snelheid ook niet op elk moment van de dag hetzelfde, maar een "trein der traagheid"hyeb ik nog nooit moeten ervaren. Bovendien kan een tragere snelheid ook aan de betreffende website liggen soms.

Met een 30Mbps profiel haal ik meestal vlot de 25/3,5Mbps van mijn Favorite-abonnnement. Met TV zijn er nog wel wat op te lossen problemen natuurlijk. En aan de nieuwe interface moet nog wat gesleuteld worden.

Maar ik kan ook wel de frustratie van mensen begrijpen, die nog steeds wachten op VDSL2. En die zouden dan toch minstens 20Mbps moeten kunnen krijgen vind ik (700 m van de ROP is toch al bijna een kilometer). Liefst zelfs 30Mbps maar dat zal voorlopig niet haalbaar zijn denk ik.
Beste frankieke,

We merken dat u eind vorige maand inderdaad op smallband stond (meer dan 100Gb opgebruikt). Als dit de oorzaak was van het probleem moet dit nu in elk geval opgelost zijn.

U kan uw gebruikt volume steeds raadplegen via e-services (via www. belgacom.be kan u inloggen).

MVG,

Eva van Belgacom

Reageer