Beantwoord

Roaming ook voor Italiaans restaurant dat mij in Italie belt op mijn Belgisch nummer ?

  • 11 December 2017
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

Roaming betekent dat wij als Belgen in een EU-land aan Belgisch tarief bellen naar nummers in Belgie EN naar nummers van het EU-land waar we op bezoek zijn (wat vroeger heel duur was).
Maar wat betaalt de inwoner van het EU-land wanneer hij ons in zijn land belt op ons Belgisch nummer ?
Vb : ik ben in Italie en wil een plaats reserveren in een restaurant. De baas zegt dat alles bezet is en hij mij zal terugbellen.
Wat betaalt hij ?
Hij belt in zijn thuisland naar een buitenlands mobiel nummer.
Geldt dan ook het roaming-tarief of betaalt hij een internationaal gesprek naar een mobiel (Belgisch) nummer ???
icon

Beste antwoord door Martin 11 December 2017, 20:01

Bekijk origineel

5 reacties

hij zal internationale tarieven moeten betalen volgens mij maar geen roaming kosten aangezien hij in zijn eigen land op het netwerk van zijn eigen operator zit.
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad = kost internationaal uitgaand gesprek
Dan zijn wij het weer roerend eens 👍🏼
Dat vreesde ik ook al en zo zal er toch weer (onbewust) een deel van de verloren roaming-kosten teruggewonnen worden door de operatoren... Opletten dus en de buitenlandse correspondent verwittigen !
Dat is inderdaad ook het geval als je zelf hier thuis belt naar een ander EU land dat je aan internationale tarief belt.

Reageer