Beantwoord

Roaming - ook internet via bundel?

  • 12 June 2017
  • 8 reacties
  • 514 Bekeken

Hey,

Ik werk in Nederland, ik kreeg deze ochtend enkele sms'en op mijn telefoon en daarop stond dat ik voor het bellen niets meer aangereken zou krijgen. Echter voor de data kreeg ik nog een sms dat ik 6,1 cent/mb zou betalen. Want via de website Proximus.be/roaming staat dat alles inbegrepen is zoals in het pack. Beschouwt mijn gsm Nederland nu nog als roaming? Moet ik dan mijn roaming aanzetten om hiervan gebruik te maken?
icon

Beste antwoord door FreyaVR 13 June 2017, 13:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste Patrick. Normaal zit ook je data inbegrepen. Ik vermoed dat de info van deze sms nog het oude tarief weergeeft. Onze excuses voor deze vergissing. Je dient enkel te betalen wanneer je inbegrepen databundel reeds overschreden is. Groetjes Freya
Beste Freya,

Dank je wel voor je antwoord. Maar klopt het dat mijn mobiel dan nog wel Nederland en andere Europese landen beziet als data roaming? Dus ik mag dit gewoon aanzetten?

Met vriendelijke groeten,

Patrick Briers
Reputatie 6
Badge +3
Dat is de wetgeving, het is Roam like at Home, dus dezelfde condities zijn eraan verbonden. Wat thuis in de bundel past, past in het buitenland er ook in.

Als je echter thuis 1€ per x betaalt, dan in het buitenland ook.
het staat ook op de proximus site goed uitgelegd:

Bellen, sms’en en surfen vanuit of naar het buitenland
Ontdek hieronder je tarieven per land
Zalig nieuws: gedaan met roaming in Europa1!
Net zoals thuis in de Europese Unie
Sinds 12/06 heb je geen roamingkosten meer wanneer je gsm't binnen de Europese Unie1.
In EU, gebruik je dus je belminuten, sms’en, mobiele data en favoriete app die inbegrepen zijn in je abonnement, net alsof je in België bent.
Ook de prijzen buiten bundel zijn dezelfde als in België.
Raadpleeg je tarieven >>
Reputatie 5
Badge +3
Dag Patrick, blijft inderdaad Roaming, omdat je natuurlijk op een Netwerk van daar zit. Het enige verschil is dat deze nu van je binnenlandse bundels afgaan. Groetjes, Nicky
Reputatie 6
Badge +2
Ik veronderstel dat die Daily Travel Passport en Daily Travel Surf dan ook overbodig zijn binnen Europa en enkel van toepassing zijn buiten Europa?
Reputatie 7
Badge +6
Alexander,
Voor sommige landen als Zwitserland en Turkije bijvoorbeeld, is het DTP, afhankelijk van hoelang en hoeveel je wil bellen en surfen, wel nog interessant.
Je leest er alles over op onze roamingpagina.

Groeten,
Wim
Reputatie 6
Badge +3
Roaming bestaat inderdaad nog steeds. Zodra je gebruik maakt van een buitenlands netwerk, gaat je GSM dat altijd aangeven als roaming, ongeacht waar. Zolang je in de EU bent en met een netwerk verbonden bent met een netwerk daar (zoals Vodaphone FR bv.) maak je gewoon gebruik van je nationaal abonnement.

Groetjes,
Lorentz.

Reageer