Roaming blokkeren via PC of app

  • 21 August 2017
  • 22 reacties
  • 717 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Je internet toegang via mobiele data buiten Belgie kan ongeweten geblokkeerd staan,
op je laptop zie: Myprox/Mijn Prod/je_GSM_nr/configureren/opties/instellingen



Het blokkeren via de GSM app is nog onduidelijker:
Myprox/Mijn Prod/Roaming/Data roaming CAP


De uitleg van prox is "none" - helemaal géén dus...

22 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Vergeet zeker niet - vóór je vertrek - je "Surflimiet in het buitenland" aan te vinken (zie figuurtjes).
Zoniet roven ze je helemaal leeg: €60 voor 4,5 MB op vlucht of boot, ook in de EU.

Weet iemand of de woekertarieven van een satellietverbinding ergens op de prox site staan?
Reputatie 4
Badge +2
Beste, hier staat het netjes uitgelegd...:
​In welke landen betaalt u geen roamingkosten meer?
Åland-eilanden (Finland), Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Frans-Guyana, Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe (Franse Antillen), Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Martinique (Franse Antillen), Mayotte, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Réunion, Roemenië, Saint-Barthélemy (Franse Antillen), San Martiño (Franse Antillen), Sint-Maarten (Franse Antillen), Slovakije, Slovenië, Spanje, Tsjechische Republiek, Verenigd Koninkrijk, Zweden.
Opgelet: De maritieme netwerken (alleen als u per boot reist) beschikbaar in IJsland, de Middellandse Zee en de buurlanden Malta, Italië, .... en in het Kanaal, maken geen deel uit van deze lijst. Dit geldt ook voor satellietverbindingen of netwerken tijdens uw vlucht.

Buiten Europa betaald u €14,52 per MB (tenzij u gebruik maakt van een Travel passport: https://www.proximus.be/nl/id_cr_dtpass/particulieren/producten/mobilus/mobiel-en-roaming-opties/internationaal-en-roaming/bellen-smsen-en-surfen-vanuit-het-buitenland.html#/80ff31e0-9c63-4871-bb51-e51c660a49f2)
daarom dat deze waarschuwing zeker terecht is!
Vergeet zeker niet - vóór je vertrek - je "Surflimiet in het buitenland" aan te vinken (zie figuurtjes).
Zoniet roven ze je helemaal leeg: €60 voor 4,5 MB op vlucht of boot, ook in de EU.
Weet iemand of de woekertarieven van een satellietverbinding ergens op de prox site staan?

zelf met travel paspoort loopt het heel vlug op, ik zet in iedere geval altijd mobiel data uit goedkope tarief of niet of welke uitleg ze ook mogen geven, je kan vlugger voor verassingen komen te staan dan je denkt, ik heb mijn lesje wel al geleerd 😉 en anderen ondertussen ook al denk ik 🤔
Reputatie 6
Badge +1
Beste, hier staat het netjes uitgelegd... Buiten Europa betaald u €14,52 per MB
Ja dat is ook wat mij overkwam, niet buiten de EU, maar via satelliet.
Ik vind dit tarief nergens op de prox site terug, ook niet op uw link. Kijk ik ernaast?
De klant stoemelings (zonder zijn akkoord) op zo'n tarief zetten, lijkt me niet wettelijk.
Maar dat is het juist, wat zegt de wet in dit verband misschien kan ik of anderen eens googelen of er daar iets over te vinden is !
Ik vergelijk dit een beetje met de kleine letters op vele documenten, moest alles eerlijk of wettelijk verlopen zouden die kleine lettertjes ook niet nodig zijn?
Reputatie 4
Badge +2
Beste, hier staat het netjes uitgelegd... Buiten Europa betaald u €14,52 per MB
Ja dat is ook wat mij overkwam, niet buiten de EU, maar via satelliet.

Via de satelliet betaald u volle pot. Daarom dat ik het onderste vet had gezet....
Opgelet: De maritieme netwerken (alleen als u per boot reist) beschikbaar in IJsland, de Middellandse Zee en de buurlanden Malta, Italië, .... en in het Kanaal, maken geen deel uit van deze lijst. Dit geldt ook voor satellietverbindingen of netwerken tijdens uw vlucht

Via deze tool kan u de prijzen bekijken.: https://www.proximus.be/nl/id_cr_roaming/particulieren/producten/mobilus/mobiel-en-roaming-opties/internationaal-en-roaming/international-en-roamingtarieven.html#/RoamingTool. Als u op een boot zit of in de lucht hangt, betaald u wel roaming!!! En dan telt deze tool niet.
Reputatie 6
Badge +1
Via de satelliet betaald u volle pot[/b]
Simon, ik geloof u volledig - maar mijn vraag is: waar staat het op de site van Proximus?
Ik vind het ook niet via jouw link.
Als prox dit aanrekent, moeten ze het op zijn minst toch ergens vermelden. Waar?
Ik zie wel dat het bv in Zwitserland €14,52/MB kost, maar satellieten staan niet vermeld.
Reputatie 4
Badge +2
Het onderstreepte ....in mijn vorige post.
Hier kan u dit vinden :https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_eu_roaming_global/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/vragen-over-roaming-in-europa.html

En om te weten hoeveel het dan kost, kiest u via de Tool een land uit dat niet in Europa ligt.
mijn antwoord was niet meer nodig zie ik, en daarom heb ik het maar gewist.

PS: Simon, je mag mijn bericht hier dan ook wissen.
maar wilt dit dan ook zeggen dat dit de tarief is via satelliet bijvoorbeeld?
Reputatie 6
Badge +1
En om te weten hoeveel het dan kost, kiest u via de Tool een land uit dat niet in Europa ligt.
Een klant moet dus zelf uitvissen dat een satelliet = "een land dat niet in Europa ligt"
Sorry, ik wil u niet op de zenuwen werken, ik wil alleen bewijzen dat het tarief (zonder je hulp) niet te vinden is.
Wat Martin ondertsn ook al zei...
Ik was ook al aan het denken dat het alleen voor mensen is die universitaire studies gedaan hebben :LOL:
Reputatie 4
Badge +2



Om de prijs te kennen van de satellietverbinding, kiest u in de Tool
een niet Europees land.
Reputatie 4
Badge +2
mijn antwoord was niet meer nodig zie ik, en daarom heb ik het maar gewist.

PS: Simon, je mag mijn bericht hier dan ook wissen.

Dat kan ik niet....
Het uwe was ineens gewist daarmee ....

En je bent zeker dat er an niks bovenop komt omdat het via satelliet gaat bijvoorbeeld ?

Ter verduidelijking: de roaming kost als je een niet europees land kiest en dus niet via land gebeurt blijft de zelfde als het via lucht (satelliet) gebeurt ?
Reputatie 6
Badge +1
Om de prijs te kennen van de satellietverbinding, kiest u in de Tool een niet Europees land
De prijs per niet-EU land verschilt (sommige €21,5/MB)
Welk land is dan het goeie?
Sorry, dit klopt niet meer!
Inderdaad dat vraag ik mij ook af, en daarom dat ik ook mij nog een bijkomende vraag stel:
En je bent zeker dat er dan niks bovenop komt omdat het via satelliet gaat bijvoorbeeld ?
Ter verduidelijking: de roaming kost als je een niet europees land kiest en dus niet via land gebeurt, is de zelfde (totale kost) als het via lucht (satelliet) gebeurt ?


PS: trouwens hieruit zie je al dat iedereen dit anders kan interpreteren (op zijn manier interpreteert) 🤔
tenzij je zelf van Proximus bent zal je wel weten hoe de vork in de steel echt steekt, allee dat hoop ik toch 😉
Reputatie 6
Badge +1
Ik was ook al aan het denken dat het alleen voor mensen is die universitaire studies gedaan hebben Maar ook "Support medewerkers" zijn muisstil...
Ze moeten eerst al die uitleg die hier gegeven werd eerst verwerken 😉
Bij TN vind je dit o.a. op hun site:

TUI:
https://shorebee.com/nl/internet-en-telefoon-tijdens-een-cruise
--------https://www.proximus.be/nl/id_catr_mos/particulieren/producten/mobilus/mobiel-en-roaming-opties.html
Reputatie 6
Badge +1
Mobiele data op vlucht/boot kun je idd beter vermijden.
WIFI-on board is een stuk goedkoper: bij SAS bv €6
https://www.flysas.com/nl/be/travel-info/onboard/internet/
Reputatie 6
Badge +1
Ook hier komt géén antwoord op
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/tips-om-goedkoper-te-surfen-40453

Reageer