Skip to main content
Ik zat in duitsland en mijn vrouw belde mij. Ik kreeg niets binnen maar er nam een duitse vrouw op die onmiddelijk inhaakte. Hoe kan dit? Ze heeft mij 10x gebeld vanuit belgie en heb maar 3 gemiste oproepen gehad.

Mijn gsm staat ingesteld als ik niet opneem wordt er doorgeschakeld naar mijn collega. Die heeft maar 2 oproepen binnen gekregen. Hoe kan dit en gebeurd dit vaker?
Hiervoor zijn diverse verklaringen mogelijk maar zonder diepgaand technisch onderzoek is niet direct uit te vissen wat er exact gebeurd is.

Bv.:

Indien er tijdelijk onvoldoende radiokanalen beschikbaar zijn kan een oproep niet tot stand worden gebracht (alhoewel de beller eventueel ondertussen beltoon kan gehoord hebben), normalerwijze wordt dan evenwel geprobeerd uw CF collega te bereiken; indien zijn GSM zich evenwel in dezelfde "cel" bevindt biedt zulks uiteraard geen oplossing en gaat de oproep verloren of komt deze indien geen netwerk time outs zijn overschreden op de voice mail van uw collega terecht (Duitstalige voicemail stem?)

Gelijkaardige problemen kunnen zich stellen indien u zich in een gebied of gebouw zonder of met beperkte "dekking" bevindt

Wat er exact gebeurd is kan Px in principe evenwel enkel op basis van meer gedetailleerde gegevens in samenwerking met BICS (Belgacom International Carrier Services) en de gebruikte lokale Duitse operator uitvissen

Indien
een sms heeft het voordeel dat die herhaald wordt tot de ontvanger een ACK teruggestuurd heeft.
@ Martin

voor zover mij bekend bieden sms-berichten geen garantie op ontvangst (= kunnen verloren gaan), maar inderdaad er wordt meermaals geprobeerd ze gedurende enige tijd af te leveren
alles kan verloren gaan maar toch meer kans ....
Het was geen sms. Hoe kan het dat er een vrouw opneemt met hallo in het duits en dan aflegt terwijl er niemand anders was. De volgende pogingen van mijn vrouw zijn nooit tot bij mij of collega geraakt. Enkel de 3 laatste. Ik mis dus 7 oproepen op 2 min tijd. Heel belangrijk om hier er reden van de vinden.
Is de doorschakeling correct ingesteld dus met +32 voor het nummer?
Het zou kunnen dat is wat M_016 hierboven al uitgelegd heeft:

.... (Duitstalige voicemail stem?).....

Het was geen sms. Hoe kan het dat er een vrouw opneemt met hallo in het duits en dan aflegt terwijl er niemand anders was. De volgende pogingen van mijn vrouw zijn nooit tot bij mij of collega geraakt. Enkel de 3 laatste. Ik mis dus 7 oproepen op 2 min tijd. Heel belangrijk om hier er reden van de vinden.
Heb ook met proximus gebeld en zij hebben de lijnen nu getest en alles bleek normaal.

Wat er op dat moment juist is gebeurd kunnen ze niet exact bepalen. Vermoedelijk een technisch probleem of zo. Diepgaander onderzoek is enkel mogelijk via gerecht.

Die kans is niet bestaande aangezien dit niet over een gerechtelijk dossier gaat.
Ja alles zoals het hoort

Reageer