Beantwoord

Regelmatig probleem met mijn WIFI

  • 5 december 2017
  • 7 reacties
  • 164 Bekeken

De laatste dagen is het erg, mails raken niet verstuurd, ik kan geen sites bezoeken. Gisteren zowel op pc als tablet, nu enkel pc. Gisteren bleef hij proberen te verbinden met het netwerk (WiFi teken bleef flikkeren). Nu brandt het WiFi-teken, maar op een browser zegt hij ‘server niet gevonden’ en kan geen contact maken met mails. Gisteren bbox opnieuw opgestart en toen werd het beter, maar nu terug van hetzelfde. Ik zal hem opnieuw opstarten, maar ik hoop dat dit geen ‘gewoonte’ wordt ?
icon

Beste antwoord door RobrechtB 5 december 2017, 21:05

Leen, met je lijn zie ik geen probleem. Je kan best eens een reset van je modem uitvoeren. Indien het na een reset nog niet werkt kunnen we altijd je bbox2 eens omruilen.
Bekijk origineel

7 reacties

Heb je dit alleen op wifi of ook als je laptop of pc verbonden is met een utp kabel aan de bbox3
➡ zie deze tips om wifi te verbeteren:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
➡ Sneller wifi-kanaal via de Home Optimizer app of de modem
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html
Ik heb geen zo’n kabel, denk ik.
Net modem heropgestart. Bij de eerste keer werkte mijn WiFi van mijn tablet ook niet meer (en opnames op tv kon ik ook niet meer bekijken). Bij een tweede keer nu wel terug WiFi op tablet en ook terug op pc. Ik hoop dat ik dit vanaf nu toch niet dagelijks tweemaal moet doen.
iemand van proximus kan altijd zien of er storingen zijn op je lijn naar de bbox tor bijvoorbeeld, dus ik zou hun antwoord afwachten.
In ieder geval als zij niks abnormaals zien of vinden kan je nog altijd een beroep doen op een gratis interventie van een happyhouse technieker die zij kunnen ook voorstellen of die je zelf kunt desnoods aanvragen via:
http:/proximus.be/happyhouse

NB: bbox eens resetten kan je ook altijd proberen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Heb je ook het probleem op zowel wifi-2.4-XXXX als op wifi-5.0-XXXX
als je toestellen de wifi band 5.0 ondersteunen kan je best deze wifiband eens proberen.
Als je nog een bbox2 hebt zouden ze proximus uit ook kunnen voorstellen van je bbox2 om te ruilen voor een bbox3 want de bbox2 heeft de wifi-5.0-xxxx niet.

welke snelheden zijn er normaal voorzien als je kijkt op >
http://proximus.be/internetsnelheid

soms kan het helpen door het beste wifi-2.4 kanaal te kiezen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html
je kan het ook zonder de app door het rechtstreeks op de bbox zelf te doen zoals uitgelegd.

NB: Je kan trouwens ook chatten met iemand van proximus daar als je deze link volgt.
Badge +4
Leen, met je lijn zie ik geen probleem. Je kan best eens een reset van je modem uitvoeren. Indien het na een reset nog niet werkt kunnen we altijd je bbox2 eens omruilen.
Badge +4
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Ter info: in verband met omruilen.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return_end/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/verhuizen-of-opzeggen/contract-opzeggen/een-toestel-omruilen-of-terugsturen.html

Reageer