Regelmatig enkel zwart scherm met witte balk op mijn decoders, hebben nog andere gebruikers hier last van?

  • 5 August 2017
  • 2 reacties
  • 363 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3
Ik ben in het bezit van 2 Proximus v5 decoders en 1 Proximus v5 compact decoder. Op mijn 2x v5 decoders gebeurd het dat beide decoders blijven hangen op waking up en ik zie een zwarte achtergrond met witte balk en HD vermeld. Op 1 decoder was juist voor dit voorval enkel een miniatuur stilstaand beeld van de zender te zien. Enkel de decoder zonder stroom zetten werkt. Hebben andere gebruikers hier ook last van?

2 reacties

misschien best al je toestellen, zoals modem/(PLC's/wifi-bridge= indien van toepassing)/decoder, even resetten zoals beschreven in deze FAQ's hier:

https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_trouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen.html

of samengevat:
wat je zou kunnen proberen is , (volgorde is wel van belang)
1)zet je decoder stroomloos
2) zet dan ook je bbox3 5sec zonder stroom
---(NB: Moest je draadloze toestellen staan hebben tussen bbox3 en decoder dan kan je deze
---eerst even zonder stroom zetten en terug opzetten,en wacht een 3 tal minuten om verder te gaan)
3) zet bbox3 terug op en wacht een 3 a 4 minuten tot de vdsl led continu blijft branden en zet da pas
4) je decoder weer onderstroom
om te zien of het hiermee opgelost is
NB: eventueel ook nog een reset van decoder(s) doen.
Reputatie 6
Badge +3
Hartelijk bedankt, voor je reactie Martin. Ik wou gewoon weten of dit een veelvoorkomend probleem is.

Reageer