Beantwoord

Radio via Proximus TV

  • 24 August 2016
  • 27 reacties
  • 724 Bekeken

Hallo,

Tot voor de nieuwe userinterface, was het eenvoudig om de "RADIO" aan én uit te schakelen: door een druk op de knop "RADIO" op de afstandsbediening en dit zonder de TV op te zetten. Na de update is het nog steeds mogelijk via "RADIO" deze aan te zetten (en in mijn config wordt deze dan via mijn versterker naar de boxen gebracht), echter het uitschakelen werkt niet meer door eenvoudig weg terug op "RADIO" te drukken. Nu moet je een omslachtige manier van menus volgen (ik weet nog altijd niet de juiste volgorde ... 😞 ), wat zeker niet lukt zonder de TV op te zetten.

Is er toch een eenvoudige manier ?

Thnx,

Peter
icon

Beste antwoord door jdm_01 24 August 2016, 10:41

Bekijk origineel

27 reacties

Als het louter om uitschakelen van radio gaat kan je op de "decoder aan/uit" knop van de afstandsbediening drukken
Reputatie 5
Badge +3
Radio aan:

1/ decoder/versterker aan
2/ op radio duwen
3/ zender selecteren
4/ radio uit:
5/ via afstandsbediening decoder uit schakelen
6/ TV heb je bij deze procedure niet nodig, uitgezonderd met een V5compact. (geen display)
tenzij je het zendernummer weet.
zo doe ik het toch bij mij.

mvg.
Anders met V5c een lijstje met radio zender/kanaalnummer bijhouden.
Eigenlijk zou dit heel simpel kunnen via Prox TV app op smartphone dat je zo de radio kanalen ziet zonder display nodig te hebben.
Reputatie 5
Badge +3
Juist Elsa, of terug een beperkte display op de toekomstige nieuwe decoders voorzien om de kanaalnummers radio/TV te kunnen zien.

mvg.
Ja bij mij zal dit niet veel helpen staat onzichtbaar opgesteld en werkt met remote op RF :-)
Maar wat niet wilt zeggen dat er geen display mag voorzien worden, als het maar een klein bakje blijft, enfin dit is mijn persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Maar zoals TS aanhaalt waarom kan het niet terug zoals vroege met de RADIO toets , al weet ik niet meer of de decoder dan niet op TV signaal sprong en dan zou je natuurlijk de klank van de zender nog horen en moet je toch terug de decoder afzetten.
Reputatie 7
Badge +1
Juist Elsa, of terug een beperkte display op de toekomstige nieuwe decoders voorzien om de kanaalnummers radio/TV te kunnen zien.

mvg.

Dat lijkt me inderdaad een zinnige oplossing, die tegemoetkomt aan een hoop mensen die toch behoefte hebben om de display te gebruiken. Voor radio is dat zelfs primordiaal. Het werkt dan als een soort RDS-systeem (als de zendernaam er opkomt tenminste)...
Hallo allemaal,

hartelijk bedankt voor de reacties. De oplossing om de decoder via de afstandsbediening uit te schakelen lijkt me toch echt wel een "workaround"- niet ? Voor de update werkte het eenvoudig door terug op "radio" te drukken., zodat je terug op TV kijken terecht kwam...

" een goede userinterface is als een grap: als je ze moet uitleggen, dan is ze zeker niet goed...":8
Reputatie 6
Badge +3
ik vind het persoonlijk veel logischer om iets uit te zetten met de "uit" knop dan nogmaals op radio te drukken.
Juist Elsa, of terug een beperkte display op de toekomstige nieuwe decoders voorzien om de kanaalnummers radio/TV te kunnen zien.

mvg.

Dat lijkt me inderdaad een zinnige oplossing, die tegemoetkomt aan een hoop mensen die toch behoefte hebben om de display te gebruiken. Voor radio is dat zelfs primordiaal. Het werkt dan als een soort RDS-systeem (als de zendernaam er opkomt tenminste)...

Sinjoor en je TV als display gebruiken is natuurlijk wat teveel van het goede :-))
ik vind het persoonlijk veel logischer om iets uit te zetten met de "uit" knop dan nogmaals op radio te drukken.
Maar uit is soms teveel uit bv waarom kan je niet van Radio terug TV kijken door op TV toets te drukken.
Al kan je dit wel omzeilen met de BACK toets
Hallo, ik zojuist de suggestie "decoder uit" geprobeerd; helaas werkt dit niet: nadat je de decoder terug aanzet, start je terug op radio...
Daarom heb ik ook gezegd als het enkel en alleen is om de Radio klank weg te halen van je versterker dat je dit kunt doen door de decoder uit te zetten met de remote, als je hem terug opzet zit je terug op het radio kanaal waar je hem uitgezet hebt, dan kan je overschakelen naar TV door op "back" of op een "nummer" toets te drukken van de remote
de beste oplossing is inderdaad een nummer in te geven, bijv. "1" voor VRT
Inderdaad zo doe ik het ook.
Reputatie 7
Badge +1
Juist Elsa, of terug een beperkte display op de toekomstige nieuwe decoders voorzien om de kanaalnummers radio/TV te kunnen zien.

mvg.

Dat lijkt me inderdaad een zinnige oplossing, die tegemoetkomt aan een hoop mensen die toch behoefte hebben om de display te gebruiken. Voor radio is dat zelfs primordiaal. Het werkt dan als een soort RDS-systeem (als de zendernaam er opkomt tenminste)...

Sinjoor en je TV als display gebruiken is natuurlijk wat teveel van het goede :-))

inderdaad, een beetje (veel: 46") ) van de pot gerukt vind ik. Maar ja, ik heb "vooralsnog" geen V5c, en met de V4 werkt het radiosysteem zonder problemen. De zendernaam komt mooi in de display zoals het hoort...🆒 Niet dat ik het gebruik, want de tuner van mijn audiosysteem werkt nog met RDS via de kabel. Maar als de kabel al eens uitvalt kan ik nog teruggrijpen op Px. En neen; ik ga geen 8€ huur betalen voor een V5c zonder display. Jij hebt die nog kunnen kopen voor een prikje natuurlijk? En wat ik hier hoor over problemen met die V5c (behalve bij jou?) doet mij alvast niet van gedacht veranderen.
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad overschakelen van radio naar een TV zender----> de nummer vd. zender indrukken, of via de Tv-gids.

mvg.
of back toets , gebruik ik ook soms maar meestal een zender nummer werkt het snelst.
Reputatie 5
Badge +3
Heb dit nog niet geprobeerd via de back toets, morgen doe ik dit eens.

mvg.
En neen; ik ga geen 8€ huur betalen voor een V5c zonder display.
je hebt al een v4 dus 't is maar 5€ huur, daarvoor ga je u toch niet laten kennen zeker 🆒 😉
Reputatie 7
Badge +1
En neen; ik ga geen 8€ huur betalen voor een V5c zonder display.
je hebt al een v4 dus 't is maar 5€ huur, daarvoor ga je u toch niet laten kennen zeker 🆒 ;)

Is het proberen waard toch...enfin, die V4 is nu ca. 2,5 jaar oud, dus even oud als mijn digicorder van TN (beide na een blikseminslag gratis vervangen, maar digicorder kan enkel in huur). Benieuwd welke het langst zal meegaan? (ik tel daar mezelf ook bij...🆒)
Ik hoop toch van harte dat de decoders het eerst sneuvelen en we nog veel decoders mogen overleven 🙂
Reputatie 5
Badge +3
@sinjoor, heb jij een abbo bij Px en Tn? Amai wat kost u dat maandelijks?

mvg.
Weet je dat dan nog niet hij heeft de lotto gewonnen :lol:
Reputatie 7
Badge +1
@sinjoor, heb jij een abbo bij Px en Tn? Amai wat kost u dat maandelijks?

mvg.
even "off topic"
TN kost mij momenteel 25,15€ p.maand incl. huur digicorder (16,30€ kabel en 8,85€ huur digicorder). Maar ik heb ook een CI+-module gekocht met "smartcard" van TN, en die werkt nu na een jaar van miserie eindelijk sedert een paar maanden perfect (ga ik niet niet over uitweiden). Ik kan daar in principe ook van opnemen (programmeren) met mijn smart-TV. Dus ik zou de digicorder kunnen supprimeren, maar daar staat nog een hoop op dat ik nog wil zien. Opnemen doe ik er zogoed als niet meer mee. Ik zou op termijn dus perfect met enkel het kabelabonnement kunnen toekomen (16,30€); en Proximus wil ik sowieso behouden met TN als alternatief ingeval van storingen en ook nog voor de radio via de kabel met RDS-systeem op mijn audiotuner. Px heb ik maar sedert 2009, dus daarvoor was radio en TV hier ook al van TN (met in de nieuwbouw al voorziene antenneaansluitingen op meerdere plaatsen), zoals voorheen zowat bij iedereen zeker. Telefoon en internet en GSM had ik altijd al bij Belgacom (Proximus) met sedert enkele maanden vectoring met b-box3. Buiten de altijd maar uitgestelde implementatie van NTE-software voor mijn V4, ben ik u behoorlijk tevreden over Px. Maar helaas is niet iedereen zo gelukkig.
Iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken waar hij geld wil aan uitgeven hé. 🆒
Reputatie 7
Badge +1
Weet je dat dan nog niet hij heeft de lotto gewonnen :lol: Die had ik al gewonnen toen ik met mijn vrouw trouwde hoor Elsa (nu zo'n 46 jaar geleden al)!🆒:S

Reageer