Ik heb me pas een nieuwe geluidsinstallatie aangeschaft(Geen volledig "home cinema systeem", maar iets met wat meer kick) en vroeg me af waar ik deze nu momenteel het best op aansluit? En ook binnekort wanneer er een Belgacom Decoder bijkomt?
SITUATIE1:
Momenteel heb ik volgende apparatuur...
- DVD-Recorder(HDMI uitgang, Optische uitgang, Scart uitgang,...)
- PS3(Blu Ray)
- Samsung UE46D7000(Smart LED TV)
- Bose CineMate II (Enkel 1 optische ingang)
Voorlopig komt de Coax kabel nog op de DVD-Recorder binnen en gaat zo verder naar TV(Binnekort wordt dit een Belgacom Decoder). Zowel de DVD-Recorder als de PS3 zijn ook met HDMI 1.4 aangesloten op de TV, en de TV heb ik met een optische kabel met het Bose systeem aangesloten.
Mijn 1ste vraag is of dit in mijn huidige situatie(al duurt deze nog maar even) de beste manier is om mijn Bose systeem aan te sluiten, of zou ik toch beter geluid hebben van mijn DVD-Recorder/PS3(Blu Ray) als ik de optische kabel respectievelijk daar mee zou verbinden wanneer in gebruik? Dit is iets wat ik bijkomend even graag had geweten, maar belangrijker is situatie 2...
SITUATIE2:
Eénmaal de decoder van belgacom er bij komt dan ga ik de DVD-Recorder ertussenuit laten mits ik niet echt de nood heb om dingen extra van TV/decoder op te nemen, dus dan wordt het als volgt...
- Belgacom Decoder
- PS3(Blu Ray)
- Samsung UE46D7000(Smart LED TV)
- Bose CineMate II (Enkel 1 optische ingang)
Waar sluit ik hier best mijn Bose Systeem op aan, mits deze maar 1 optische ingang heeft? Ik kan zowel 3D/HD filmbestanden afspelen rechtstreeks van mijn SMART TV(USB,Sharing,...), als via De Belgacom Decoder, als via de PS3(Blu Ray). Deze hebben allemaal een optische uitgang, maar ik kan er maar 1 aansluiten. Dit vind ik een beetje verwarrend! Maakt het misschien niet uit als ik enkel de tv optisch verbind met het Bose systeem, omdat alle andere apparatuur toch via HDMI 1.4 met mijn TV verbonden is of gaat zijn? Of heb ik dan toch kwaliteits verlies van de andere bronnen, en ga ik bijvoorbeeld een optische switch moeten gebruiken?
Kan iemand de situatie wat voor me ophelderen aub? :)
Alvast bedankt!
Mvg,
Dave