PureVision

  • 31 August 2015
  • 15 reacties
  • 413 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
RTBF lanceert vanaf vandaag een nieuwe TV zender nl PureVision, die zender is te vinden op kanaal 180 en in HD en dat in gans België.


Bij Telenet zit die zender enkel in Brussel in hun aanbod en dat op kanaal 13 dus niet in Vlaanderen waarom dat is mij een raadsel.

15 reacties

Voor u geen probleem dus want je hebt beide in huis :-))


'k had dit al een maand geleden ergens gelezen, maar weet al niet meer waar, was dit niet op TV digitaal, jij zal dat wel weten denk ik ;-)
Reputatie 6
Badge +1
Hij staat bij mij op kanaal 180, blijkbaar vind men het niet nodig om er iets over te vermelden op het info channel.
Reputatie 7
Badge +6
​Ach, veel valt er niet te melden: wat muziek en de presentatoren kunnen begapen terwijl ze presenteren lijkt me nu niet bepaald spannende televisie en ... als het spannend zou worden, is het zeer wss on demand en dus te betalen. Daarvoor is dus wel weer plaats in HD en voor veel betere zenders dus weer niet. Boe!!!
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad Marleen, ik kan het zelf niet beter zeggen. Echt goede HD zenders krijgen we er niet meer bij want waren blijven toch al die HD versies van de NPO, BBC, Animal Planet, 13th street, Scifi, ARD, ZDF enz.
Bij telenet staat contact vision er in.Ik weet niet of het een Belgische of Franse zender is.
Reputatie 7
Badge +6
Het is toch intriestig dat daar een HD kanaal aan opgeofferd wordt: Videoclipjes op een blauwe achtergrond en wat informatie over de titel of de groep of zo. That's it. Wat is eigenlijk het nut van die zender? Tot nu toe is het een fm radiozender met clipjes.



Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad verspilling van bandbreedte!
Sinjoor,

dat is bij TN zo omdat daar alle kanalen aanwezig zijn op het zelfde moment deze die je bekijkt en al de andere,

maar bij Proximus is altijd maar de zender aanwezig (stream) die je bekijkt.
Reputatie 7
Badge +6
Waarom kunnen ze dan het aantal HD kanalen niet opvoeren? Swipeboxen etc. OK, maar meer goede HD kanalen, dat gaat niet?​
Reputatie 6
Badge +2
Die PureVision is eigenlijk hetzelfde als Q-Music TV kanaal 39 bij Telenet welteverstaan want bij Proximus zit Q-Music TV niet in het aanbod.
Reputatie 7
Badge +6
In hun promotiefilmpje zeggen die van Proximus dat ze het TV kijken terug willen halen naar het grote TV scherm: wel: meer goede zenders in HD kwaliteit zou allicht helpen. Op Youtube is het minste 'gekke katten' filmpje al in HD.
Het is niet omdat er een zender bijkomt, of het nu in HD of SD is dat je bandbreedte verspilt.


Elke zender heeft een bandbreedte nodig van 3Mbps voor HD en 6,5Mbps voor HD en als je naar één kijkt hebt je dus maar 3 of 6,5 Mbps bandbreedte nodig of ze nu 10 100 of 1000 zenders voorzien, dit is wat ik hierboven wou uitleggen.
Reputatie 7
Badge +6
Dan blijft de vraag: waarom krijgen we niet meer deftige zenders in HD? Of moeten we daar ook meer voor betalen, zoals we ook meer moeten betalen voor een VOD in HD?
Die vraag is inderdaad bij mijn weten, tot nu toe nog nooit door Proximus deftig uitgelegd geweest! Maar dat is niet nieuw hé!!
Zonder dank Sinjoor, er is ook nog heel veel dat ik niet weet hoor smiley


Het is eigenlijk te vergelijken als je op je browser een ander url van een site invoert en een ander site opvragen komt overeen met een ander zender opvragen op je decoder, klopt wel niet helemaal want je kan in een browser in zijn verschillende tabbladen verschillende sites opgevraagd hebben en bij een decoder kan je twee tabbladen open staan hebben één waar naar je kijkt en één dat je opneemt op harde schijf.

Dus je decoder kan max twee streams in bandbreedte verbruiken, als ze in de toekomst geen PVR meer mogelijk zijn (ik zeg wel als!) dan winnen ze bandbreedte aangezien er dan maar één stream ( bandbreedte) per decoder meer opgebruikt wordt.

Iemand die nu 3 decoders met harde schijf heeft en op alle drie wilt kijken en opnemen tegelijk in HD, zou al ongeveer 39Mbps nodig hebben.

Reageer