Beantwoord

Proximustv geen beeld

  • 17 March 2017
  • 22 reacties
  • 5118 Bekeken

Sinds vorige week zondag hebben we geen beeld meer (melding "geen videosignaal "). We hebben ècht alles al geprobeerd:heropstart van allle apparaten, resets,...hdmi-kabel verplaatst, Tv terug op fabrieksinstellingen gezet... Alles zonder resultaat. Op de decorder gaan er steeds lichtjes aan en uit:groen licht bij sig,oranje lichtje bij hd en rood lichtbij rec (ik heb geen idee of dit normaal is).Iemand idee wat we nog kunnen doen??
icon

Beste antwoord door KimB 24 March 2017, 15:00

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4
saskia

heb je ook al een restore gedaan van je decoder ?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html#/dcdv5
Reputatie 5
Badge +3
Heb Je uw decoder ondertussen gereset (factoryReset) zoals jonathandr hierboven uitlegt?
Als dit niet helpt zal waarschijnlijk uw decoder defect zijn en kan je hem laten vervangen, best dan eerst naar de helpdesk/klantendienst bellen. 0800 22 200.

mvg.
Reputatie 4
Badge +1
Zit je nu al continue zonder beeld of zijn het eerder korte flitsen dat het beeld voor enkele sec. uitvalt of bevriest? Ik heb het ook onlangs meegemaakt en bij mij zat de bedrading die van buiten naar binnen kwam geheel lod. technieker is toen langs geweest. je kan dus ook best eerst je decoder resetten zoals hierboven gezegd. dit heb ik ook gedaan.
Bedankt voor jullie reacties. Vandaag voor de 2e maal de decorder gereset. Jammer genoeg zonder resultaat. ...
Heb je de B-box3 modem ook al eens een reset gegeven
je doet het best in een welbepaalde volgorde.
- decoder zonder spanning zetten
- B-box zonder spanning zetten en na 5 seconden terug opzetten nadat die volledig opgestart is
(DSL lichtje continu oplicht)
- dan decoder terug onder spanning zetten.

PS: Als een draadloze oplossing staan hebt tussen bbox en decoder dan zou je best, indien je de mogelijkheid hebt, eens de decoder rechtstreeks verbinden met een lange utp netwerkkabel aan de bbox.

Als de decoder defect is kan je die laten omruilen, hoe het kan volg, dan eens deze link
Reputatie 7
Badge +4
Dag Saskia, de melding geen video signaal doet me meer denken dat er een probleem zit tussen de decoder en de TV. Heb je ook een dvd speler of iets dergelijks ? Krijg je met deze wel beeld op de TV ? Daar je anders een foutmelding van je decoder zou moeten krijgen. Krijg je Proximus welcome scherm te zien of alleen dat er geen video signaal is ? Mvg,RB
Enkel bij Proximus TV krijgen we zwart beeld en melding geen videosignaal. DVD-speler ed geeft geen probleem. Ik heb alles uitgeprobeerd om het probleem te verhelpen maar niets helpt. Best Decoder omruilen?
Reputatie 6
Badge +3
Dag Saskia,

Ik heb de lijn even nagekken. Ik zie een goede verbinding op modem en decoder. Ben je zeker dat de tv op het juiste hdmi kanaal staat?

Mvg,

OdB
Ja hoor 100%zeker ☺
Reputatie 7
Badge +1
Heb je de kabels vervangen om te kijken dat het daar niet aan ligt. Had zaterdagavond dat bij mij geen beeld meer was. Alles gereset nog geen beeld. Heb toen de kabel tussen aansluitpunt en decoder vervangen en toen had ik weer beeld. Op dit moment werkt alles nog.
Reputatie 6
Badge +3
Heb je al een andere hdmi kabel genomen?
Beste ja ook een andere hdmi kabel geprobeerd maar zonder resultaat.
Reputatie 7
Badge +4
Heb je al eens van hdmi poort veranderd? Bv de hdmi kabel in hdmi 2 te steken ipv hdmi1?
Ja hoor ook de hdmi kabel hebben we al eens verstoken.
Reputatie 7
Badge +4
Je werkt met wifi bridge neem ik aan. Branden daar alle lampjes op?
Ja wifi bridge werkt perfect.
Reputatie 7
Badge +4
Heb je ook je bbox al eens gereset?
Ja KimB reeds reset van alle apparatuur gedaan.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb je lijn net nog even uitgemeten en kan niet zien dat de resetprocedure op de modem werd opgestart in de laatste dagen. Zou je dit nog eens kunnen uitvoeren? Hier staat uitgelegd hoe het moet: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Zet eerst je decoder uit, doe dan de reset van de modem en herstart daarna je wifi bridge en tot slot je decoder.

Mvg,

Kim
Beste KimB deze morgen de resetprocedure doorlopen zoals je aangaf. Nog steeds zonder resultaat? Toekomende zondag zal het 2 weken zijn dat we geen TV kunnen kijken (gelukkig hebben we nog de app) We hebben alle mogelijke tips uitgevoerd. Ik probeer jullie telefonisch te bereiken maar telkens na lang wachten slaat de verbinding af. Ik zou nu toch wel graag een deftige oplossing willen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik ga er eens een technieker voor langs sturen zodat die alles ter plaatse eens kan nakijken. Kan je via privé bericht laten weten wanneer je hiervoor kan thuis zijn?

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
Dag Saskia,

er komt dan iemand langs op de afgesproken datum.

MVG,

Wim

Reageer