Proximus weigert te crediteren of terugbetalen

  • 6 January 2011
  • 5 reacties
  • 2445 Bekeken

Ik zal even kort samenvaten.

In september heb ik gebruik gemaakt van gratis Internet On Gsm.Echter hebben ze toch de gebruikte data aangerekend. Hiervoor belde ik in oktober de klantendienst en de dame zag het probleem en ging dit laten terugbetalen.

Tot op vandaag heb ik nog geen terugbetaling gezien dus ik bel voor de 2de keer naar de klantendienst, leg het probleem uit aan de vriendelijke heer, hij zag ook wat het probleem was en telefoneerde even naar de facturatiedienst. (terwijl ik even op wacht werd gezet).

Nu wist de persoon te zeggen dat de facuratiedienst het bedrag niet wil crediteren omdat ik ondertussen van provider ben veranderd. Ik verbaasd, en stelde dan voor om het bedrag aan mijn te crediteren omdat zij wel proximus klant is. Ook dit kon niet gebeuren.

Ik snap niet wat het probleem is hoor. Ze geven de fout toe, maar willen het dan toch niet terugbetalen. Is dit de "normale" gang van zaken ?

5 reacties

Dus: het bedrag dat je nog open hebt staat is het bedrag van het verbruik van Internet On GSM veronderstel ik?

Dat ze dit niet kunnen crediteren naar een ander nummer vind ik wel vrij normaal, maar volgens mij moeten ze jou dit bedrag toch kunnen kwijtschelden?? Of heb je het bedrag reeds betaald?
Ja, alles is al betaald begin oktober . (ik had een domiciliering)

De hele factuur bedroeg €48 waarvan €15,88 voor Internet On GSM. (die ik graag terug had gekregen)
En nu ben je veranderd van provider?

Dan vrees ik dat het zeer moeilijk zal zijn om dit nog terug te krijgen, eerlijk gezegd.

Proximus zal het geld in geen geval op je rekening storten, crediteren zouden ze wel nog doen, maar dan op jouw rekening en gezien je geen klant meer bent zal dit dus vrij moeilijk zijn...
Ja ik ben ondertussen veranderd van provider.

Wel pas nadat ik de eerste keer had gebeld om het te melden, en de dame zei toen dat ze het ging oplossen --> niet dus.

Langs de ene kant snap ik wel dat ze niet kunnen crediteren aan iemand die geen verbruik meer heeft bij hun, maar langs de andere kant hebben ze helemaal geen recht gehad op dat geld en zouden ze het toch eerlijk kunnen terugstorten.

Ik denk ook moest het andesom zijn geweest, en ik ben ondertussen al van provider verandert, dan zal er alles aan worden gedaan om hun centen te krijgen.

Ik wacht nog even af.
Ondertussen heb ik een klachtenbrief verstuurd, en ook de Ombudsdienst voor Telecommunicatie gecontacteerd.
En waarom zouden ze het niet op zijn rekening storten? Het feit dat hij ondertussen van provider veranderd is doet niets af aan het feit dat Proximus onrechtmatig €15,88 te veel geïnd heeft. Wat voor een zever is dat nu.

Zet uw klacht op papier en stuur deze naar de Belgacom klantendienst, Koning Albert II-laan 27, 1030 Brussel. Krijgt u geen of geen bevredigend antwoord, stap dan naar de ombudsdienst.

EDIT: ondertussen heb je zelf al geantwoord. Dat is inderdaad de beste manier om dit verder te behandelen.

Reageer