Proximus tv via powerlines mogelijk?

  • 22 August 2015
  • 11 reacties
  • 164 Bekeken

  • Rising star
  • 14 reacties
/files/32d9d2bc93/devolos.jpg 1024x768

11 reacties

Beste,
u kan altijd de PLC rechtstreeks in het stopcontact steken en daarop de stekkerdoos dan aansluiten. Er dient dan ethernet kabel te lopen van aan de PLC tot in de decoder.
Een alternatief is werken met wifi bridge.
MVG,
Wim
Het is zeker niet ideaal om via een stekkerdoos te werken en als je daar nog stoorders bij steekt zoals gsm laders enz....dan wordt het alleen maar erger.


Nu wil dat nog niet zeggen dat het niet zal werken en met PLC's is het altijd het zelfde liedje, wil je zeker zijn dat het werkt (zelf als je zonder stekkerdoos werkt) dan ga je dit toch altijd in de realiteit moeten uitproberen en kan je het eigenlijk zien als een noodzakelijk kwaad, maar nogmaals als het werkt wekt het natuurlijk en is het dan inderdaad een goede oplossing ;-)
louter ter verder info: surf eens naar ▬► plc stoorbronnen


wifi bridge is zeker een goed oplossing als de afstan tussen beide bridges niet te groot is en er niet teveel muren tussen komen te staan.


Bij bbox2 heb je twee bridges nodig ( wifibridge bij gebruik met bbox2 ) en bij bbox3 maar één.
Bedankt voor de antwoorden. PLC blijkt inderdaad geen goede optie als ik de lijst stoorbronnen zie + het feit dat verschillende stekkerdozen gelinkt zijn.


Bij gebruik van de wifi bridge zouden zender en ontvanger een 10-tal meter van elkaar verwijderd zijn, met 2 muren ertussen.

Is dit doorgaans goed te overbruggen?
Als het geen betonnen muren zijn moet dat wel nog zeker lukken volgens mij.


Wat je altijd kunt voorstellen is, als je de zou de wifi bridges kopen in een Prox Center van ze te mogen omruilen eventueel voor PLC's als het echt niet moest werken met de wifi bridge


NB: laatste versies bridges hebben 2 ethernet aansluitingen (je kan er twee utp kabels op aansluiten staat hier : ▬►WiFi-Bridge) zodat je bv nog naast de decoder ook een pc kunt aansluiten via utp kabel.
Het zijn betonnen muren. Nu ik heb in de woonkamer op de laptop wel wifi ontvangst van de bbox2.


Is dat een indicatie dat het wel zou kunnen lukken of staat dit los van elkaar?
Dat is wifi op 2,4 GHz (bbox2) dus ben je nog niet zeker dat je dan voldoende ontvangst gaat hebben met de wifi- bridge die op de hogere wifi-band werkt en de verzwakking nog hoger is in functie van afstand en materiaal dat er tussen staat, het is weer een beetje het zelfde verhaal als met PLC's , alleen 100% zekerheid als je het probeert in de realiteit !
Reputatie 7
Badge +1
Heb je niemand met een paar PLC's om het uit te testen? Ik werk daar u al 2 jaar mee zonder enig probleem, maar het hangt natuurlijk wél af van je electriciteitsbekabeling en wat er allemaal op dezelde stroomkring staat.
Ik kan wel eens testen met een paar PLC's. Met wat doe ik de test? Want heb nog geen digicorder uiteraard.


Testen met laptop en utp kabel in de tweede PLC? Als ik dan een stabiele verbinding heb, zal proximus tv ook goed werken?
nee dat is niet zeker je zal minder problemen ondervinden met internet verbinding, maar wat wel zeker is, dat als je al problemen hebt met internetten via laptop, je ook problemen moogt verwachten met TV (decoder)
Er zijn ook plc's die de aardgeleider ook gebruiken als bijkomend transportmiddel en met die heb je al wat meer kans op slagen, ik weet nu niet of het ook deze types zijn die ze bij Prox verkopen.

Reageer