Skip to main content
Reeds verschillende keren lukt het ons niet om de decorder te programmeren om een TV-serie te programmeren. Als we de optie "serie programmeren" aanklikken, dan reageert de decorder hier niet op. Dan moet ik de decorder weer resetten en wachten tot de decorder weer geprogrammeerd is. Hoe kan dit opgelost worden? Ik heb dit al eens gemeld aan se helpdesk van proximus, en toen kreeg ik als antwoord dat ik dus de decorder moet resetten. Maar dit probleem is nu al verschillende keren telkens terug voorgekomen, dus er moet toch een ander oplossing zijn dan steeds terug een reset van de decorder te doen.

Wij zijn klant geworden begin 2016. Daarvoor waren we bij Telenet, en we hadden daar nooit problemen.

Onze proximus decorder is het type dat zijn gegevens bewaard in de "cloud".
Er zijn inderdaad nog tal van klanten die problemen ondervinden met opnames, en het zal afwachten geblazen zijn tot Proximus deze problemen definitief kan oplossen !

Wat er sommigen dan doen, omdat het programmeren van series bij hen dan wel lukt is, het via de "Proximus TV-app" te plannen op hun smartphone of tablet.

Dus dit zou je eventueel als voorlopige oplossing eens kunnen uitproberen tot er hopelijk binnenkort voor al deze opname perikelen een oplossing komt van Proximus uit.



Nog een opmerking: series programmeren vanop de laptop/PC gaat nog niet met de windows 8 /8.1 /10 "Proximus TV app" die je vanuit de windows store kunt installeren, deze mogelijkheid is pas later dit jaar voorzien, wel kan je dan episode per episode programmeren, ipv van gans de serie. De ganse serie opnemen gaat ook niet op PC/Laptop met de webbased Proximus TV, namelijk via http://proximustv.be , waar je browser trouwens "silverlight" ( www.silverlight.be ) moet ondersteunen, en dit is nog het geval bv met de Firefox browser.
LOL .. 'k heb hier precies de spits afgebeten met mijn klacht afgaande op de stroom "kan niet opnemen/bekijken" van de laatste uren ... GRIJNSSSS !
Dan heb je die op twitter nog niet bezig gehoor precies daar hebben ze al lang voor u de spits afgebeten :-))

Maar ooit in het jaar stilletjes komt het wel in orde hihi
Ik heb het zo niet begrepen op kwetterende vogeltjes ..
Ja maar daar wordt wel heel kort op de bal gespeeld, spijtig dat het ook maar alleen is dat ze erop komen om problemen te melden , en Facebook is zeker niet beter daar kunnen ze nog langere epistels schrijven, 't is gelijk zo in de kranten goed nieuws is geen nieuws :-))
Of je dat nu meldt op twitter, Facebook, of hier, hun planning voor verbetering software en bugfixes zullen ze daar toch niet voor veranderen....

Met specifieke problemen, die niks of weinig met de decoder software te maken hebben, wordt je dan weer wél snel en correct mee geholpen,.

Als ze erop aansturen iedereen te verplichten een V5c te huren voor 8€, overweeg ik Px TV op te zeggen en mij te behelpen met Telenet dig. TV (wat ik nu ook al heb); voor 10€ kan je dan met Play de meeste programma's nog een week met replay bekijken, waar ik nu nPVR voor gebruik. Bovendien kan ik met de TV tuner ook nog eens een programma op USB-stick opnemen, dus samen met de 2 overlappende programma's die op de digicorder mogelijk zijn is dat al 3. TV replay+ kost me nu ook nog eens 5€ extra, dus...enfin we zullen wel zien zei de blinde...tot nu toe werkt mijn V4 nog voldoende goed, zij het met de nodige aandacht voor de planning.
Ik ben ook heel benieuwd wat die NTE...18 gaat allemaal oplossen.

Reageer