Proximus stap AUB af van Silverlight !!


Badge +1
Beste Proximus


Velen zullen u dankbaar zijn als tv overal niet meer zou werken met Silverlight maar met iets moderner zoals html5. Nu werkt tv overal al niet meer op Chrome zonder in de instellingen te knoeien. Een browser die een groot marktaandeel heeft!!


De standaard browser van Windows 10 (die binnen een maand op vele pc's zal staan) namelijk Microsoft Edge ondersteund Silverlight volledig niet. Wat Chrome in de nabije toekomst ook niet meer zal doen.




AUB Proximus stap af van Silverlight.


Ps. Als u als bezig bent met de ontwikkeling van een alternatief voor Silverlight laat het dan aub weten zodat we ten monste geïnformeerd zijn.

10 reacties

Ja op je eerste smeekbede hebben ze ook niet gereageerd, hopelijk nu wel knipoog.


Hoe dan ook zullen ze er wel mee bezig zijn want anders als iedereen stopt met Silverlight stopt TV Overal ook besluiteloos


Als ze nog niet klaar zijn tegen dat W10 definitief uitgerold wordt, kunnen we in geval van nood nog de klassieke MS IE gebruiken die naast Edge toch nog aanwezig zal zijn in W10
Badge +1
Ik had hen al gewaarschuwd toen tv overal nog maar net bestond dus ze moeten niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd waren brutaal.


Wat betreft dat je nog IE kan gebruiken op W10 klopt maar het is wel een oude browser die ik niet graag gebruik. Ik hoop dat niet veel mensen die nog zullen gebruiken en dan Edge beter meewerkt voor developers. Heb zelf nog geen website getest op Edge zonder dat ik al aanpassingen voor IE had gedaan dus kan daar voorlopig nog niet op beoordelen. Maar kan wel al zeggen dat ik edge een betere browser vind dan IE in gebruikers ervaring.
het is ook maar in geval van nood dat je die browser moet gebruiken en het is ook om reden van legay dat MS die voorziet.


Proximus zal daar al wel mee bezig zijn daar moet je niet aan twijfelen, maar je kent Proximus hé die zijn niet van de vlugste en of je ze verwittigd of niet dat zal niet veel aan de zaak veranderen knipoog


Op hun site staat trouwens welke browsers nog werken met TV Overal, dus dat bewijst dat ze het weten dat silverlight niet meer met alle browsers werkt.
Reputatie 7
Badge +1
Als W10 einde deze maand start, moeten ze niet tot in october wachten!
Ze zijn er echt mee bezig Sinjoor, maar details mogen ze blijkbaar nog niet geven, je kent Proximus toch al langer hé ;-)
Badge +1
Het duurt precies wel heel lang eer Proximus iets laat weten over hun plannen om van silverlight af te stappen. Firefox zal ook de ondersteuning stoppen. Chrome heeft dit al gedaan en Edge heeft nooit ondersteuning gehad. Tv overal in de browser wordt met de dag waardelozer.


http://tweakers.net/nieuws/105699/mozilla-staakt-ondersteuning-plug-ins-in-firefox-op-flash-na.html" target="_blank
Dat werd toch al maanden geleden overal op verschillende sites gemeld geweest dat chrome, Firefox en nog anderen gingen stoppen met ondersteunen van Silverlight, zelf MS, de zogenoemde npapi-plug-ins waar we het hier al een paar keer over gehad hebben in andere posten, maar ook Proximus heeft dan laten weten dat ze er mee bezig waren, maar dat ze nog geen verder details over konden geven en als het zo ver was dat het wel ging bekend gemaakt worden, dus zoals altijd afwachten wat er uit hun toverhoed zal tevoorschijn komen!


Ik schakel, onder windows10, voorlopig via Edge over voor proximustv.be tot er een andere oplossing van PX komt.

Dit had MS vroeger al gemeld dat in W10 ook IE11 ingebouwd ging blijven ter ondersteuning van legacy-plug-ins voor sites die deze legacy nog vandoen hebben.
Badge +1
Misschien kunnen ze ook hun tekstje aanpassen van tv overal.


Want ze raden nog steeds Firefox aan maar dat terwijl de ondersteuning voor Silverlight daar ook niet meer aanwezig is. Best dat Tv overal hun corebusiness niet is anders waren ze hoogstwaarschijnlijk al failliet.



Reputatie 6
Badge +2
Voorlopig is het beste om Internet Explorer te gebruiken voor Windows computers en voor Mac computers gebruikt men best Safari aangezien Internet Explorer al jaren niet meer compatibel is met OS X besturingssysteem.


Voor tablets en smartphones die zowel op Android als op I.O.S draaien gebruikt men zelfs beter de TV Overal app, ik weet niet of TV Overal app beschikbaar is voor Windows smartphones en tablets.
Met Firefox werkt het toch ook nog altijd toch tot de ondersteuning volledig gestaakt wordt


zie topic start met war info => TV Overal werkt nog niet op alle Browsers

Reageer