Proximus kleurige balk

  • 12 January 2017
  • 6 reacties
  • 298 Bekeken

bij het vooruit of achteruit spoelen (term nog uit de tijd van de video tapes) blijft die dikke proximus kleurige balk staan met wat info. Ondertussen is dus een deel van het beeld gedeeltelijk verborgen. Zou het niet mogelijk zijn om die "balk" na een paar seconden te vervangen door bv een klein icoontje? En wat mij nog meer stoort is dat wanneer men na doorspoelen op play drukt die balk nog +- 5sec blijft staan. Bekijk je dan een programma met ondertiteling dan kan je die ook niet lezen en moet je dan eerst +- 10 sec terug, dan op play drukken en dan maar hopen dat die balk op tijd weg is.
Ben ik de enige die zich daar aan stoort of zijn er mensen die daar een oplossing voor hebben?
update:
Ondertussen toevallig op dit forum gezien dat de balk direct weg is als je bij het spoelen ipv op de play toets te drukken op de back drukt, dan gaat de decoder direct over in play en is de balk ook direct weg.
Ik had dat nog nergens kunnen lezen in een of andere handleiding, dus weeral dank aan dit forum. Enkel dus voor mij nog storende balk bij spoelen.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3
ik kan me hierbij alleen maar aansluiten.
Er is geen enkel goede reden te verzinnen om zo'n enorme balk te hebben bij doorspoelen of pauzeren.
Een véél te groot deel van het beeld wordt immers onzichtbaar gemaakt (inclusief de ondertiteling ! )
Ook ik kan me hierbij aansluiten. Soms echt wel frustrerend, vooral als je de ondertiteling nog wilt lezen. Maar ook daarvoor gaat het verderspoelen te snel. Hopelijk wordt er vroeg of laat iets aan gedaan..
Met de nieuwe menu software blijft die magenta balk exact 2 seconden staan na het doorspoelen, heb het juist nagekeken .. oud nieuws zeker ? .. en ondertitels lezen als ge doorspoelt ? neen toch ? snellezers ? ..
Hey MsMystic,

Heb je de laatste NTE 3.2 software wel al staan op je decoder want die balk verdwijt nu wel veel vlugger, kijk omtrent deze laatste software ook eens wat er op deze link te lezen valt.
PS: Je kon die voor de "Pauze-info-menu" met back toets onmiddellijk doen verdwijnen zie op deze link
en je hebt ook nog de "Zap-info-balk" zie deze link
Mvg,
Martin
Ook ik kan me hierbij aansluiten. Soms echt wel frustrerend, vooral als je de ondertiteling nog wilt lezen. Maar ook daarvoor gaat het verderspoelen te snel. Hopelijk wordt er vroeg of laat iets aan gedaan..
Bedankt voor alle info Martin, lees het zometeen even door!
We zijn nieuwe klant bij Proximus dus is nog een beetje wennen. :)
Mvg
Hey MsMystic,

Heb je de laatste NTE 3.2 software wel al staan op je decoder want die balk verdwijt nu wel veel vlugger, kijk omtrent deze laatste software ook eens wat er op deze link te lezen valt.
PS: Je kon die voor de "Pauze-info-menu" met back toets onmiddellijk doen verdwijnen zie op deze link
en je hebt ook nog de "Zap-info-balk" zie deze link
Mvg,
Martin
Persoonlijk begrijp ik toch ook niet goed waarom die balk zo hoog moet zijn, heeft Proximus daar dan een wel bepaalde reden voor?

Reageer