Beantwoord

Proximus kabel internet

  • 28 July 2017
  • 4 reacties
  • 517 Bekeken

Hallo,
Vandaag is de technieker alles komen aansluiten (ikzelf was niet aanwezig) maar ik kan geen verbinding maken via een internet kabel.
Wij huren een nieuwbouw en elke kamer is voorzien van internet poorten. Dus ik dacht, ik sluit mijn desktop aan via één van deze poorten maar ik kan dus niet verbinden.
Zou iemand mij meer informatie kunnen geven over hoe ik moet verbinden. Alvast bedankt.
(Btw de technieker heeft een internet kabel aan mijn vriendin verkocht voor 50 euro, terwijl er nog één in de hardware doos zat..)
icon

Beste antwoord door Wim VL 28 July 2017, 18:13

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Jonas, kan ik via privé je vaste lijn nummer of klanten nummer krijgen? Dan controleer ik een aantal zaken. Het is mogelijk dat de technieker niet elke ethernetaansluiting op de bbox heeft gehangen omdat er bv teveel zijn. Afhankelijk van de situatie bij je thuis kan je dit zelf aansluiten met een ethernetkabel, ofwel door een rj45 kop op de bijhorende kabel te plaatsen (vraagt wel enige vakkennis en materiaal). In principe had dit natuurlijk bij de installatie moeten gevraagd geweest zijn om die specifieke plaats van ethernet te voorzien. MVG, Wim
Dag Wim, in onze vorige woonst was ik rechtstreeks verbonden van desktop naar bbox. Dus nu dacht ik om een kabel te plaatsen van de modem naar de juiste rj45 poort en dan van die poort naar desktop, maar ik vind zelf geen patchkast (+ deze poorten zijn niet gelabeld dus zou puur gokken zijn)
Ik denk dat deze kabels nog niet verbonden zijn aan een patchkast, want er komen een 20-tal losse kabels binnen in de kamer waar de bbox (en elektriciteitskast) zich bevinden. Eenmaal die er zou staan kan ik waarschijnlijk gewoon de juiste poort verbinden met de bbox en heb ik zo internet. Het probleem is wel dat die kabels niet gelabeld zijn. Naar wie zou ik mij moeten richten om deze aan te sluiten?
Reputatie 7
Badge +4
Jonas, ik raad je aan een elektricien te laten komen. Vermoedelijk gaat dit door de verhuurder moeten in orde gebracht worden. MVG, Wim

Reageer