Beantwoord

PROXIMUS_FON en PROXIMUS_AUTO_FON

  • 28 August 2017
  • 15 reacties
  • 956 Bekeken

Waarom de PROXIMUS_FON en PROXIMUS_AUTO_FON zeer zwak aan straat?!!! ik nooit met hen verbinding maar ik kan met telenet verbinding gemakkelijk.
icon

Beste antwoord door Wim VL 28 August 2017, 17:38

Bekijk origineel

15 reacties

hangt meest van da afstand af en de materialen waar het wifi signaal doorgeen moet.
Staan die beide hotspots van TN en Prox op de zelfde plaats!
Reputatie 7
Badge +4
Dag Mohammed, bedoel je dat de connectie traag is of lukt het helemaal niet om te connecteren met een fon verbinding? MVG, Wim
De probleem er is geen signaal altijd zwak één lijn of niets en in alle plaatsen
Reputatie 7
Badge +4
Zoals Martin zei, het hangt af van de afstand van de bbox waar je probeert mee te connecteren. Helaas kan hier weinig aan veranderd worden.
Ok maar waarom dat met de andere wi fi gebeurt niet?
staat die andere wifi wel op de zelfde plaats opgesteld en sta je zelf op dezelfde plaats, want als je die vergelijkt is dit van belang.
Reputatie 7
Badge +1
Zoals Martin zei, het hangt af van de afstand van de bbox waar je probeert mee te connecteren. Helaas kan hier weinig aan veranderd worden.
Dit is gewoon flauwe kul. Was bij mensen die PX hebben en daar werkte het gewoon niet. Heb ook een TN code. Bij de buren daar hebben ze TN en kon zo verbinding maken met Telenethomespot. Nee PX fon en Auto fon werkt gewoon niet of slecht. Heb dit al meerdere malen aangehaald maar er wordt niets aan gedaan door PX. TN heeft hier een grote voorsprong tov PX. Werk aan de winkel voor PX en toegeven dat het slecht werkt.
Antoon1,
Het werkt als je genoeg ontvangst hebt, als ik bv bij mij thuis op het voetpad ga staan dan werkt het goed, dit komt ongeveer overeen met 9 m van de bbox en één buitenmuur die moet doorkruist worden.
Als ik echter aan de kust ben gaat het moeilijk omdat het signaal meer gedempt wordt daar, door de gebruikte materialen in het gebouw, en dat is daar even moeilijk met telenet.
Enfin ik kan maar meegeven wat ik persoonlijk ervaar.
Dank u iedereen voor het reactie. Ik bedoel aan de straat buiten de huis ik kan niet verbinding met PX maar met TN meer gemakkelijk aan de straat in de bus in de auto.... de probleem is met de signaal van PX het is zeer zwak soms geen signaal. Ik
hoop de PX vindt een oplossing voor dit probleem. Bedankt
Reputatie 6
Badge +3
Als signaal van Proximus te zwak is, dan moet je ergens anders proberen.
Proximus kan daar niets aan veranderen.
Ik heb natuurlijk zelf nog nooit zelf het uitgestraald wifi signaal vermogen gemeten, maar wat ik al dikwijls gehoord heb dat zowel beide TN en proximus het max vermogen uitstralen dat wettelijk toegelaten is en als dat werkelijk zo is dan zou er geen verschil mogen zijn, maar da vraag is altijd als je op een bepaalde plaats bent waar staan die wifi bronnen dan op welke afstand en waar moet het signaal allemaal doorheen, eigenlijk zou iemand dit moeten testen die beide PX en TN staan heeft thuis en zich naar buiten begeeft en zich altijd maar in tussenliggende stappen verder beweegt van zijn huis en je beide in die tussenliggende stappen vergelijkt?
Reputatie 1
Badge
Bij mij werkt Proximus fon meer niet dan wel ook al zit ik 5 meter van mijn bbox , geraak makkelijker op TN van de buurvrouw, slappe uitleg van PX kan daar niks aan doen .
En wat zegt je gewoon wifi signaal van je bbox is die ontvangst beter of even slecht als die van fon.
Want je zegt fon werkt niet meer dit kan aan het ontvangst niveau liggen maar het kan ook zijn dat TN op een ander wifi kanaal uitzendt en daardoor minder gestoord wordt, mss eens je wifi kanaal veranderen in je bbox en ook al eerst eens je bbox even 5 seconden zonder spanning zetten om te zien of dit al iets uitmaakt.
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
Beste Martin, mijn vraag was duidelijk Ik zei buiten in de straten die niet in het huis waren. In het huis heb ik geen problemen om te verbinden met de modems, maar als je een abonnement hebt met PX krijg je een gratis verbinding met hotspots in heel België (dat wat het bedrijf zei) en het probleem is met deze Wi Fi. Er is geen omslag in de straat en soms een lijn en als ik het probeer te verbinden, is het weg. U kunt proberen uw gsm te nemen en in de straten of op elke plaats te lopen en te verbinden met PROXIMUS_FON of PROXIMUS_AUTO_FON.
Dat zal inderdaad uitvallen als je door straat loopt of anders zou bijna ieder huis in die straat een bbox moeten staan hebben die wifi fon uitzet en het zou mij ten zeerste verwonderen dat dit met telenet anders is, want iedereen in die straat waar je doorloopt zal toch ook niet bij telenet klant zijn net als niet iedereen in die straat zal proximus klant zijn.
Het hangt dus zeker af van hoeveel prox klanten er zijn in een straat of op eender welke plaats en dan mogen ze nog hun FON niet uitzetten !
Vergeet niet dat het max uitgezonden wif vermogen wettelijk vastgelegd wordt, dus al zouden ze willen met groter vermogen fon wifi signalen uitsturen, dan zouden ze vroeg of laat tegen de lamp lopen.
Dus inderdaad met fon moet je inderdaad geluk hebben en zeker als je al stappend wil blijven contact hebben zal het zeker niet lukken zonder uitval.
NB: dit is zeker geen uitleg om proximus te verdedigen, want ik zou het ook veel liever anders hebben dat je over fon signalen kunt capteren, iedereen zal trouwens die hinder ondervinden.

Reageer