Skip to main content
Hallo,



ik ben vaak in hotels in België en buitenland. Wifi is altijd wel beschikbaar, en ik kan dan ook altijd op Internet en mails lezen/

Maar mails versturen lukt onmogelijk met de Wifi van deze hotels met onze smtp server (POP).

Daarom hebben we ook een gmail account geopend, daarmee lukt het natuurlijk wel.



Maar we hebben ook tientallen skynet.be mails te versturen (bij Proximus) - als we raad op de Proximus website volgen (poort veranderen in de geavanceerde settings bij voorkeuren MAIL van Apple), dan verliezen we meteen alle vorige mails ... en dat is geen optie voor ons.



Is er een mogelijkheid om zonder de vorige mails te verliezen, toch mails te kunnen versturen via Proximus Fon? In één van de hotels waar ik was de voorbije maand, lukte dit zonder probleem (met Proximus Fon én met de Wifi van het hotel).
Beste, om de relay.proximus.be te kunnen gebruiken vanaf een niet Proximus netwerk (mobiel of vast) zoals jij hier voorstelt, moet je encryptie aanstaan. Dus op poort 587 met authenticatie.

meer info hier
als ik het goed begrijp kan je met je skynet mail account geen mails versturen over Proximus_Fon of Proximu_auto_fon, heb je dit thuis ook al geprobeerd via uw bbox of dit lukt.

Alles over mail instellingen kan je hier vinden op de proximus site:

-> http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/e-mail-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html



Uitgaande mailserver

•Adres: relay.proximus.be

•Beveiliging: STARTTLS (of TLS)

•Poort: 587

•Authentificatie: Ja



Inkomende mailserver

•Adres: imap.proximus.be

•Beveiliging: SSL

•Poort: 993

Verkiest u POP3 boven IMAP?

Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.
Beste Elsa,



bedankt voor jouw bericht. Ik kan thuis inderdaad wél mails versturen via de BBox. En ik had inderdaad al eens via poort 587 geprobeerd, maar dan verlies ik alle vorige mails ... Omdat de poort is gewijzigd ... Als ik mocht wijzigen naar pop.proximus.be en poort 995 selecteer (die ik nu al heb) met SSL, verlies ik dan de vorige mails? Dank
ik heb dit nochtans al gedaan in mijn windows live mail , dus poort 587 ingesteld, maar dan heb ik toch geen mails verloren.

Maar ivm poort 995 kiezen dan zal je om die reden geen mail verliezen want als je in pop gewerkt hebt staan die op je pc/laptop opgeslagen , bij IMAP wordt alles op de server bewaard en gesynchroniseerd met je mail account op je pc/laptop



lees alvast ook eens dit hier=>

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_imap_vs_pop3/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/waarom-is-imap-beter-dan-pop3.html



NB: Als je pop werkt kan je ook wel in je mail client (windows live mail of outlook enz...) instellen (aanvinken) dat er copy van je binnengekomen mails moeten blijven staan op de mail server. Maar als je dat niet doet staat bij pop alles op je pc/laptop want op het moment dat je de mails binnenhaalt worden die van de server gewist indien dit niet aangevinkt staat.
bedankt Elsa!
...

NB: Als je pop werkt kan je ook wel in je mail client (windows live mail of outlook enz...) instellen (aanvinken) dat er copy van je binnengekomen mails moeten blijven staan op de mail server. Maar als je dat niet doet staat bij pop alles op je pc/laptop want op het moment dat je de mails binnenhaalt worden die van de server gewist indien dit niet aangevinkt staat.




FWIW

Bij een fatsoenlijke email client kan men voor pop de optie

"leave mail on server" aanvinken zowel als

"delete mail after n days" waarbij n in te vullen is ..
Elsa, met dank, ik heb nog altijd problemen hiermee.

Ik werk met APPLE MAIL in POP, en ben in hotel met mijn abonnement op PROXIMUS FON, moet ik dan als SMTP ingeven: relay.proximus.be en "gebruik alleen deze server"? Al dan niet SSL? Al dan niet met "sta onveilige identiteitscontrole toe"? Poort 587?
DE algemene regel is dat men de smtp server dient te gebruiken van de "provider" via dewelke men met het internet verbonden is ... Ik ken de optie "gebruik alleen deze server" niet maar ik zou ze bij mobiel gebruik zeker niet aanvinken .. tot bewijs van het tegendeel.
@ wpp,



Adres: relay.proximus.be => gebruik alleen deze server zou je kunnen aanvinken indien je problemen ondervindt

•Beveiliging: STARTTLS (of TLS) => SSL

•Poort: 587

•Authentificatie: Ja (ik zou sta onveilige identiteitscontrole toe niet aanvinken, maar als het niet lukt probeer het dan eens er zonder)



Met Apple toestanden heb ik weinig ervaring !



NB: ik gebruik gmail en op gelijk welk netwerk werkt dit gelijk een fluitje van een cent, maar reguluus is niet 100% akkoord met mij :-)) moet kunnen 😉

Reageer