PROXIMUS: Beste mobiele netwerk van het land ?????? Da's een goeie !!!

  • 10 August 2013
  • 2 reacties
  • 470 Bekeken


Ik iriteer me elke keer opnieuw mateloos aan de reklame op tv waarbij men Proximus voorstelt als hét beste mobiele netwerk van het land.


Ik zit beroepshalve dagelijks op de baan en ervaar telkens weer problemen met wegvallende verbindingen, en dan heb ik het nog niet over 3G of 4G. Ik kan zelfs voorspellen aan mijn gesprekspartner wanneer de verbinding zal wegvallen! Ook mijn collega's kennen dit verhaal. Allemaal werken we via onze werkgever met Proximus. Mocht ik zelf de keuze hebben, was ik reeds lang overgeschakeld!


Een voorbeeld, mijn eigen stad Geraardsbergen, op en rond de Muur van Geraardsbergen op een hoogte van 111m boven de zeespiegel zou je er van uit gaan een perfecte ontvangst te hebben, welnu, dit is een regelrechte ramp. Zelfs gewone telefoongesprekken vallen om de haverklap weg. Wanneer je op de drukke verbindingsweg Geraardsbergen richting Moerbeke of omgekeerd rijdt kan je er vanuit gaan dat de verbinging wordt onderbroken eens de omgeving van de oudenberg in de buurt komt. Over dataverbindingen heb ik het dan nog niet gehad. Zelfs op het hoogste punt van de Vlaamse Ardennen géén 3G!!! Laat staan dat bovenin een verlichtingspaal kruipen zou helpen !!!


Er is reeds ettelijke malen melding gemaakt van deze problemen bij Proximus waarbij men dan verbetering belooft op korte termijn maar deze problemen houden reeds JAREN aan en nog steeds zonder enige verbetering. Mijn schoonmoeder is juist om die reden een tijd geleden overgestapt naar Telenet. (Dus eigenlijk Mobistar netwerk) Ze betaalt niet alleen een pak minder maar ook de ontvangst is nu perfect.


Dus Proximus; doe aub es iets aan de mobiele ontvangst op en rond de omgeving van de Oudenberg te Geraardsbergen en rij aub ook es rond met de wagen. De streek van Everbeek, Oosterzele, Merelbeke (E40) enz... allemaal wegvallende verbindingen en dan zwijg ik nog over de snelheid van de verbindingen.


De aanleiding van mijn post is jullie televisiespot die eigenlijk een aanfluiting is van de werkelijkheid en mij er telkens weer aan herinnert dat reklameboodschappen meestal dikke leugens zijn en totaal ongeloofwaardig!!!


Mvg,


Steve.




2 reacties

Beste,

Is het mogelijk om via een privebericht uw oproepnummer te laten weten? Alsook een exact adres waarop u deze problemen heeft. Zonder deze gegevens kan ik gaan nazicht aanvragen aan de technische dienst.

Mvg Eva
Reputatie 7
Badge +1


Ik heb geen klagen over Belgacom/Proximus, al heb ik bij mij thuis (platteland) geen heel sterk signaal (voor internet slechts edge en voor GSM soms maar 2 blokjes. Ik heb ook een SIM-kaartje van Aldi/Base, en dat geeft hier volle 100% voor GSM (geen internet hierop). Maar dat kan lokaal al eens verschillen. Mijn smartphone heeft een Smart20 van Belgacom (10€ in pack) en heeft op de meeste plaatsen voldoende dekking (3G), en thuis 2G in mijn bureau, 3G in de living/salon en dat scheelt maar 5 meter. Ik zal dus juist op de grens zitten denk ik. Maar thuis zet ik hem uiteraard op Wifi.

Reageer