Project "Glasvezel tot in de huiskamer"



Toon eerste bericht

107 reacties

Het is wel zo dat voor velen die op een erbarmelijke lage snelheid zitten ook niet op een ander operator moeten rekenen en ook niet op TN (Orange dan natuurlijk ook niet, is zelfde netwerk)
Reputatie 7
Badge +4
@ Martin
De info gegeven voor diegenen onder ons die minder vertrouwd zijn met websites zoals het BIPT
Indien noch telefoondraad noch distributiecoax raad een "redelijke" oplossing bieden blijft er nog (mogelijkerwijze een noodoplossing)
https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/easy-internet-home
anders blijft enkel over "bidden dat het snel 2020 wordt en de EU wakker schiet"
Topic (temporary) closed ok?
Die gegevens komen niet van mij maar van anderen die wel vertrouwt zijn met deze materie hoor, want als je info haalt door googelen moet je inderdaad oppassen wat er allemaal te lezen staat zeker als je geen inside info hebt.

dit van orange is toch iets waar proximus ook al tijd mee bezig is (vast + mobiel combineren) maar of het al allround toegepast wordt door proximus is nog een andere vraag !
mss juist dankzij de concurrentie zoals orange enz dat er spoed zal achter gezet worden.
Reputatie 7
Badge +4
@ Martin ... indien Px 30 Mbps tegen 2020 wil halen in de zgn. buitengebieden (en commerciëel minder interessante locaties) blijft er enkel de "4G Orange easy@home" oplossing (dat ze inderdaad aan het testen zijn) of eventueel een vrij snelle toelating van de regulator om het coax netwerk van TN te gebruiken
Wat het coax netwerk van TN betreft zal er tegen dan quasi zeker geen enkel 30 Mbps probleem meer stellen

Ter info:
Deze en andere fora leren ons dat het geduld van velen onder ons (met Px) op is en dat Px het risico heeft in de volgende jaren (grote) investeringen te moeten doen op plaatsen waar de klanten ondertussen verdwenen ijn (en vrij moeilijk zullen terug te winnen zijn)
Kwestie van gewoon gezond "boerenverstand"
"blijft er enkel de "4G Orange easy@home" oplossing"

Wie zegt dat proximus zijn projest met 4G ook niet gaat verder doorvoeren, (en hopelijk drijven ze hun fiber project ook op dat zou nog veel beter zijn, maar spijtig genoeg kan dat niet in één twee drie, zoals die 3g of 4g oplossing wel veel vlugger kan)

Wat betreft van geduld die op is enz... als ik dat tegen mijn pa zeg dan schiet hij in een grote lach en vraagt hij aan mij manneke weet je gij wel hoe dikwijls ik dat al gehoord en gelezen heb, en heb je dan al eens goed gekeken naar hun aan tal klanten in verhouding met andere zo gezegde grote concurrenten!
Er wordt inderdaad heel veel gezegd en geïnsinueerd maar als je de werkelijkheid niet uit het oog verliest dan kan je pas van boerenverstand spreken 😉
Reputatie 7
Badge +4
@Martin

Ik vermoed dat uw pa ooit direct of indirect voor RTT/Belgacom gewerkt heeft

Alle gekheid op stokje evenwel de waarheid is:
(zoals trouwens toegegeven door de Px CEO) dat Px in Vlaanderen een merkelijke achterstand heeft opgelopen t.o.v. Tn
althans in mijn regio Tn en O eerste viool spelen en Px er min of meer voor spek en bonen bijloopt (ook ik heb Tn naast Px ondertussen)

Laat ons hopen dat ze (Px) zich (snel) herpakken en voor aandeelhouders en voor gebruikers ...
Ja de toekomst brengt raad zeggen ze dan, we zien wel of de één of de ander iemand de nek gaat kunnen omwringen 😉

Reageer