Project "Glasvezel tot in de huiskamer"



Toon eerste bericht

107 reacties

Reputatie 7
Badge +1

In het artikel van Mevr. Leroy staat duidelijk eerst het bedrijfsleven en daarna de particuliere klanten. En op de rest geef je ook geen antwoord. Veel klanten hebben nog steeds geen VDSL2. Over 10 jaar moet minimaal 55 % glasvezel hebben.

Heb je een link naar dat artikel? Op alle links die ik in dit topic kan terugvinden wordt gesproken over inwoners en bedrijven.


Weet niet waar je gezocht hebt maar hier de links. Heb er 4 en allemaal hetzelfde. Bedrijfsleven krijgt Prio.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/achtergrond-alles-over-de-glasvezelplannen-van-proximus/article-normal-790899.html
https://www.computable.be/artikel/nieuws/telecom/5903534/5440850/proximus-versnelt-brede-uitrol-glasvezel.html
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161216_02629974
http://www.tijd.be/tech_media/telecom/Proximus_bedient_steden_in_miljardenuitrol_van_glasvezel.9842857-3125.art
Dus je hebt nu genoeg leeswerk. En Wim je zij dat je mij moest tegenspreken maar bovenstaand is de bevestiging.
Zeg al vaker wordt tijd dat er binnen PX een betere communicatie ontstaat dit zou veel problemen oplossen. Voorbeeld een PX medewerker zei begin deze week tegen mij op dit forum dat CAZ nog niet in HD is. Sinds afgelopen weekend is dat wel. En zo zijn er meer dingen. Zorg eerst dat iedereen bij PX op een lijn zit en breng de goede info naar de klanten toe.
Hangt er van af wie die artikels leest, net zoals voor de ene het glas al half leeg is zal het voor de andere nog half vol zijn 😃
Reputatie 7
Badge +1
Ben benieuwd. Denk dat hier niet veel reactie op komt. Dit staat gewoon vast. Weet nu al dat ik over 5 jaar geen glasvezel zal hebben in Wenduine laat staan over 10 jaar. Alleen de steden waar geld te verdienen valt worden eerst gedaan. Zeg dat die op het platteland wonen blij mogen zijn als ze VDSL2 krijgen. Dat krijgt PX voor 2020 ook niet klaar. En dit is toch de doelstelling van de regering.
Reputatie 6
Badge +3
Bedankt voor de links, is inderdaad een andere focus dan in hun persbericht.
Antoon1,
ge moet hier toch alles eerst wit op zwart kunnen bewijzen voor je gegloofd wordt:8:), daarentegen zou ik eerder aan een uitleg van Proximus (persbericht enz..) twijfelen want zijn moeten het verkocht krijgen door het voor de klant zo mooi mogelijk te laten uitkomen en dit geldt ook niet alleen voor Proximus. Daarom is ook reclame nooit voor honderd procent eerlijk!
Reputatie 7
Badge +6
Beste leden,
voor een meer gedetailleerd overzicht van onze fiber plannen, voor bedrijven én gezinnen, verwijs ik naar volgende video:
Reputatie 7
Badge +1
Beste leden,
voor een meer gedetailleerd overzicht van onze fiber plannen, voor bedrijven én gezinnen, verwijs ik naar volgende video:


Hallo Wim. Bedankt voor het snelle antwoord. Begin tekst is al niet goed, moet zijn " voor gezinnen en bedrijven". Heb al een stukje van de video gezien maar de prioriteit blijft bij de bedrijven. Doel 85 % van de bedrijven en 50 % van de gezinnen. De percentages hadden andersom moeten zijn. En dan worden de steden wel meegenomen maar daar ook eerst de bedrijven en de gezinnen worden erbij gepakt. Snap ook dat er bij de steden begonnen wordt. Er is daar veel bedrijfsleven en veel gezinnen. 2 vliegen in een klap. Nog steeds kunnen klanten geen HD zenders zien omdat ze nog geen VDSL hebben. De gezinnen hebben PX groot gemaakt, dus doe daar wat voor terug. Weet zeker dat ik over 5 jaar geen glasvezel, heb al VDSL2, zal hebben laat staan de mensen op het platteland. Glasvezel is nu prio bij PX maar vergeet ook de klanten niet die nog steeds geen VDSL hebben.
Mvg, Antoon


.... Doel 85 % van de bedrijven en 50 % van de gezinnen. De percentages hadden andersom moeten zijn. ........ De gezinnen hebben PX groot gemaakt, dus doe daar wat voor terug. .....


Werkelijk ? Ge weet niet waar ge het over hebt ... Als "klein" instituut hadden wij 25 jaar geleden al een 2Gb directe internet lijn bij Belgacom, gecap's op 1Gb, en ja, over koper ! .. denkt ge dat ge die toendertijd kreeg voor een luizige 100 € per maand ... "Gezinnen hebben Belgacom/PX groot gemaakt"? ... jaja dat zal wel .. dream on ! Ze zijn bij PX niet achterlijk hoor !
Reputatie 6
Badge +3
Antoon1,
ge moet hier toch alles eerst wit op zwart kunnen bewijzen voor je gegloofd wordt:8:), daarentegen zou ik eerder aan een uitleg van Proximus (persbericht enz..) ... twijfelen


Dus om te weten wat Proximus wil doen luister je niet naar Proximus, maar naar iedereen anders? Het gaat hier over de intenties van Proximus, dan lijkt het me toch logisch dat de persberichten die 10 keer intern zijn gecontroleerd correcter de intenties van Proximus weergeven dan gelijk wat anders?

Ik ga er wel mee akkoord dat in de interviews die ze gegeven hebben (op de links die zijn gepost) er een andere toon wordt aangeslagen dan in het persbericht.

En dat je bronnen moet geven bij wat je beweert vind ik ook maar logisch. Ik snap ook wel dat dat niet altijd mogelijk is, ik heb ook niet altijd bronnen liggen om naar te linken, maar dan mag je je niet gekwetst voelen als iemand je niet op je woord gelooft. (eigen ervaringen en meningen zijn uiteraard iets anders)
Hoe komt het dan dat je in zo'n krantenartikels dikwijls meer te weten komt door wat sommige Proximus vertegenwoordigers daar aan uitleg geven hebben, dus het is niet altijd in het persbericht dat je details of meer uitleg direct te weten komt, juist omdat door wat je zegt het daar eerst goed gewikt en gewogen wordt......
Je kan zelf op sommige forums nog meer details te weten komen door sommige insiders dan in persberichten en krantenartikels en dit is ook logisch, je moet maar eens twee minuten nadenken en je zal zelf wel weten waarom ;)
en dat ze bij Proximus niet achterlijk zijn dat zal zeker niet, het zijn tenslotte geen goede doel instellingen :)
Ieder zijn gedacht uiteraard!
Sorry Wilin, voor de vele fouten in het antwoord naar u toe, maar ik moest vlug afhandelen en nu is het te laat om nog te corrigeren, blijkbaar krijg je maar weinig tijd om dit nog te kunnen editeren.
Is er een mogelijkheid om te weten wanneer er glasvezel beschikbaar zal zijn in een bepaalde wijk?

Aangezien ik nu door technische problemen beperkt ben tot een downloadsnelheid van 7Mbs, is het voor mij wel belangrijk. Komt dit er op korte termijn (binnen 6 maanden), dan kan ik nog even verderdoen. Anders is het uitkijken naar een andere oplossing.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_optical_fiber_brownfield/particulieren/producten/r-orphans/glasvezel-tot-in-je-woning.html

onderaan de pagina vind je:
Komt glasvezel naar je toe?
Check het nu!......

Even op ons adres hier gecontroleerd en krijg dit als resultaat :

@Martin: ik krijg hetzelfde, maar daarmee heb ik nog steeds geen idee hoe lang het gaat duren vooraleer er wel glasvezel komt. Proximus heeft al aangekondigd dat de plaats waar ik woon bij de eerste is. Dus ik zou vermoeden dat er dan toch wel een planning is.

Maar bon, gewoon binnen 6 maanden zien, en als het er niet is, de nodige maatregelen terffen.
Als het er dan wel is binnen 7 maanden, dan zal dat jammer zijn voor mij, maar dan zal ik er geen gebruik meer van maken.
Birgit,

Dan zou ik eens een Privébericht sturen naar Proximus team
klik hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Met vraag of ze even willen natrekken voor een eventuele planningsdatum.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +6
Birgit,
Dan zou ik eens een Privébericht sturen naar Proximus team
klik hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Met vraag of ze even willen natrekken voor een eventuele planningsdatum.
Mvg,

Dat kun je inderdaad doen, Birgit.

Andere infokanalen vind je hier:



Glasvezel voor Antwerpen.

Goeie suggestie van Martin.
Ik zal eens een bericht sturen naar het team.
Bedankt!
Ter verder info: hier vind je ook nog beknopte info en linken > klik hier
Reputatie 7
Badge +1
https://www.proximus.be/nl/id_cr_optical_fiber_brownfield/particulieren/producten/r-orphans/glasvezel-tot-in-je-woning.html

onderaan de pagina vind je:
Komt glasvezel naar je toe?
Check het nu!......

Even op ons adres hier gecontroleerd en krijg dit als resultaat :



@martin. Het berichtje van Het spijt ons klopt ook niet helemaal. Syndicus maakt dit niet uit. De eigenaars zelf maken dit uit. Syndicus krijgt bericht hierover en koppelt dit terug naar de eigenaars. Die beslissen dan. Als ik hoor dat hij dit bij onze appartementen zou doen las ik achter mekaar een vergadering hierover in. Maar de glasvezel is een langdurig project. PX zegt zelf al dat over 10 jaar 50 % van de gezinnen dit moeten hebben, artikels hierover heb ik al op dit item gezet. En over de andere 50 % wordt niet gesproken. Er zijn nog steeds heel veel klanten die nog steeds geen VDSL2 hebben en hoe is de planning daarover. Lees eens dit artikel in Totaal TV van gisteren.
KPN maakt internet via koperdraad weer sneller
KPN gaat in Hillegom voor het eerst de Vplus-techniek via het koperdraadnetwerk aanbieden. Vplus is de technische opvolger van VDSL2 en kan uiteindelijk internetsnelheden tot 400Mbps leveren.
.http://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-maakt-internet-via-koperdraad-weer-sneller/
KPN doet dit als antwoord op aanbieden hoger snelheden Ziggo. En als Ziggo hiermee begint zal Telenet vlug volgen:
Ziggo begint later dit jaar met de uitrol van de nieuwe DOCSIS 3.1 techniek. Het kan door efficiënter gebruik van bandbreedte de internetsnelheden verhogen. Hierdoor komt 1Gbps internetsnelheid voor Ziggo-klanten uiteindelijk binnen handbereik.
We zullen zien hoe het evolueert maar ik zelf verwacht zeker de eerste 5 tot 10 jaar geen glasvezel bij mij in Wenduine.
Heb geluk dat ik al VDSL2 heb. Wachten dus af, heb al de 2 aansluitingen, PX en Telenet, liggen in mijn appartement.
Ter info:
In de buurt van het station in Gent, gaat Proximus deur-aan-deur om aansluitpunten in kaart te brengen
voor de aanleg van glasvezel op de gevels.
De start hiervan zou ergens voorzien zijn vanaf de tweede helft van dit jaar.
Ter verder info ivm Gent:
Proximus lanceert ‘Glasvezel voor Gent’
23/03/2017
https://www.proximus.com/nl/news/20170323fibergent
Reputatie 7
Badge +1
Heb je dit al gelezen op Totaal TV. Kabelinternet wordt naar 1Gbps opgewaardeerd door Telenet. De werkzaamheden moeten in 2019 zijn afgerond. http://www.totaaltv.nl/nieuws/kabelinternet-naar-1gbps-opgewaardeerd/
Dan PX met het 10 jaar project glasvezel voor 55 % van de klanten terwijl weet niet hoeveel klanten nog ADSL en geen VDSL2 hebben. Waar gaat dit naar toe, wordt het toch Telenet ipv PX ?
Leuk dat px glasvezel eindelijk gaat gebruiken. Voor mij zal het spijtig genoeg jaren duren alvorens het aan mijn huisje komt. Gezien de huidige traagheid, lijkt het of ik competitie doen tussen een fiets en auto. Je raadt direct welk verplaatsingsmiddel ik moetgebruiken...
Als het is zoals met digitale tv, dan lig ik eerder op het kerkhof alvorens ik hiervan gebruik kan van maken zoqls bij dig. tv.
Sorry px, maar soms komen fustratie boven als ik op internet ga. Denk dan maar eens aan alle trouwe klanten die jullie gesteund hebben sinds de "vaste telefoon"....en ondanks alles klant bleven...
Heb vandaag ook een mail van proximus gekregen over > glasvezel
zal hier ook nog niet voor morgen zijn 😉
Reputatie 7
Badge +4
@ Gio 14758

Ter info:
http://www.bipt.be/nl/consumenten/internet/dienstkwaliteit/dekkingskaarten-voor-vaste-breedbandtoegang

De vaste breedband dekkingskaarten van het BIPT zijn voor verbetering vatbaar (bv. info per operator & 10 Mbps toevoegen), maar geven toch een idee van wat of via de telefoondraad of via teledistributie op dit ogenblik grosso mogelijk op jouw locatie mogelijk is
Indien je via Proximus bv. geen 30 Mbps kan krijgen en via Telenet/Orange bv. 50 Mbps voor circa dezelfde kost is het aan jou om te beslissen welke keuze je neemt (1 vogel in de hand 1 in de lucht)

Reageer