Programmeren serie geeft foutcode 300

  • 22 May 2011
  • 6 reacties
  • 4004 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Gisteren iets raars voorgehad. Ik wou de nieuwe serie van "Poirot" op Eén als serie programmeren, maar had "Zot van Vlaanderen" al in PVR gepland en wou dat dus op het netwerk laten gaan. Heb dan 'Zot van Vlaanderen' eerst verwijderd, en dan Poirot als serie willen programmeren, maar na het kiezen van de optie "als serie" kreeg ik een zwart scherm met in grote blauwe letters "error 300". Uit ervaring wet ik dat dan de verbinding met het TV-netwerk verbroken is. Dus decoder terug opgestart en terug beeld na 3 minuten maar na nog eens 12 minuten, toen "alle functies" moesten beschikbaar komen, kreeg ik wéér error 300. Terug opstarten dus. terug beeld na 3 minuten, maar nu wel alle functikes beschikbaar na nog eens 12 minuten. Nog eens geprobeeerd Poirot als serie te plannen, maar weer foutcode 300.....deze keer echter kreeg ik terug beeld als ik "digital TV" drukte. Nog maar eens heropgestart en de procedure laten lopen. Toen wonder boven wonder stond Poirot toch als serie gepland....Zot van Vlaanderen dan ingepland in die kwam dan correct met 30d te staan. En ja, alles werd netjes opgenomen.

Dat heeft toch duidelijk iets met die TV-gids en het serie planningsysteem te maken volgens mij. De decoder doorliep telkens de normale procedure tijdens het opladen, behalve de eerste keer. Benieuwd of er hier nog problemen geweest zijn.

6 reacties

Sinjoor, had ik tot een week geleden ook , en heel vaak
Zelfs tijdens tv kijken kreeg ik een error 300 op m'n scherm, terwijl je tv nog altijd hoorde spelen.

Ik had daar vorig weekend voor naar Belgacom gebeld, en ik moet mijn decoder omruilen. Nu ben ik wel bijna zeker dat dit geen oplossing zal bieden, en heb hem dus ook nog niet omgeruild. (kost mij te veel tijd)
Reputatie 7
Badge +1
Ik hoop dat het een geïsoleerd geval is Bart, want het was de eerste keer dat ik het voorhad. Al de series die nu en van in het verleden geprogrammeerd staan lopen normaal. Ik mis in deze context wel de vroegere oplijsting van alle geprogrammeerde series, waar je die dan met de blauwe knop (RIP) kon verwijderen. Nu weet je eigenlijk niet meer welke series er nog in de planning staan als er bv. tijdelijk een aantal weken afleveringen opgeschort worden door sportwedstrijden of zo, want dan staan die tijdelijk niet meer in de planning.....en zo verlies je het overzicht. Als die dan terug in de TV-gids komen en je bent vergeten of niet meer zeker dat/of die nog als serie gepland staan, ga je die eventueel een week vooruit toch terug inplannen met de nodig foutmeldingen (driehoekje of x in het cirkeltje) tot gevolg. Daarom is een overzicht (lijst) van de geplande series nog steeds zinvol vind ik.

Voor de rest heb ik niet veel ongemakken van het feit dat ik nog een V3 heb denk ik. Alleen het inladen van de TV-gids als je een paar dagen verder scrollt gaat wat trager denk ik, maar ik kan niet vergelijken met de snelheid van deze functie met een V4. En ik wél een 30Mbps profiel.
Beste sinjoor71,

Ondervindt u nog steeds problemen hiermee?

Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt Eva, maar neen, vandaag Villa Vanthilt voor volgende week als serie ingepland ern geen foutmelding deze keer. Hopelijk blijft dat zo. Een apart overzicht van de geplande series (zoals vroeger) zou toch wel handig zijn. Nu zitten die in het systeem verborgen tot er een aflevering van in de TV-gids komt. Maar dat hoort bij de suggesties natuurlijk.

Zoëven had ik echter weer "error 300" foutmelding tijdens het kijken naar één HD (er was niets aan het opnemen), er was echter nog wel geluid, en bij drukken op digital TV had ik terug beeld. Hoop dat het daarbij blijft......
Hallo,

Ik krijg ongeveer al een 14 dagen (geregeld min. om de 2dagen) de ERROR 300 op het scherm. Dit zowel tijdens gewoon TV kijken als tijdens het bekijken van een HD opname. Ondanks dat deze foutcode bijzonder ergerlijk is, kon ik er weinig over vinden en dacht dat het een uitzonderlijk geval is dat wel zal overwaaien. Blijkbaar dus niet...

Dus vraag: wat ondernemen als je min. om de 2 dagen foutcode 300 krijgt ?


Thanks


Reputatie 7
Badge +1
Heb dat ook een keer gehad, maar had nog geluid en bij drukken op "digital TV" had ik terug beeld (moest decoder dus niet heropstarten). Weet ook niet waaraan het ligt. Sedertdien niet meer echter. Storing op de lijn ?

Had ik niet mogen zeggen...zoëven had ik het weer, maar weer bleef geluid lopen en had ik terug beeld na drukken op de "digital TV" toets.

Reageer