Programma start niet op maar dan.......

  • 12 October 2014
  • 8 reacties
  • 218 Bekeken

Omdat ik regelmatig de melding kreeg 'Uw programma zal dadelijk starten', en het was niet het geval, moest ik steeds de decoder 5 sec uitzetten, dan werkte het wel, maar alle verwijderde programma's die op de server van Belgacom stonden kwamen dan ook ongevraagd terug . Na contact met Belgacom bleek dat ik een heel slechte lijn had, men is dan de aansluiting komen vervangen en ook een bbox 3 geplaatst, maar de lijn bleef zeer slecht, de fout bleek ergens in de grond te zitten . Na de nodige graafwerken werkte alles terug naar behoren, twee dagen, en dan terug hetzelfde resultaat . Belgacom liet me dan de decoder resetten met tegelijk op BACK..MENU...en OK te drukken bij opstart zodat er FACR op de decoder kwam, maar dat hielp ook niet . Heeft iemand een idee van de oorzaak ?














8 reacties

Badge
Ohh wat vervelend dat het niet goed werkt.


Hopen dat ze de oorzaak snel vinden.
deze foutmelding hebben er al verschillende gehad volgens mij zit het bij Proximus en is een reset en factory reset maar een tijdelijke oplossing
ter info geef ik je nog een probleem mee en eventuele oplossing voor iets dat ook dikwijls gemeld wordt:


opnames op 30 dagen stoppen meestal vanzelf maar als er één niet stopt doe dan het volgende:



in 'mijn opnames' kies je de opname dat niet stopt

dan opties : verwijderen

dan kies je 'nooit'

Daarna kan je de opname stoppen.



  • [quote]of nog : Opname kiezen : Opties - Verwijderen - 'indien schijf vol' -> 'nooit' en bevestigen[/quote]

  • [quote] en ook 😞 wat op het zelfde neer komt ): Voor verwijderen kan je ook het volgend proberen: OPTIE / VERWIJDEREN / NOOIT en als dan het rode knopje uitgaat kan je verwijderen anders netstekker van de decorder 10seconden uittrekken en dan alles in een keer verwijderen. Tip: 's avond afsluiten door netstekker uit te trekken en steek hem terug bv 's morgens als je terug opstaat of voor je tv gaat kijken . [/quote]
Ik heb net hetzelfde probleem. Moet dagelijks mijn V4 decoder herstarten om opnames te kunnen kijken, en dan staan ook steeds de oude opnames terug.


Decoder is al meerder malen vervangen, ook de nieuwe update gehad en sinds kort ook b-box3 gekregen. Probleem nog steeds hetzelfde.

Volgens de technische dienst is mijn bandbreedte niet groot genoeg. Vraag mij af waarom ik het MAXI-pack houd... Weggesmeten geld als het probleem ondergronds ligt he, en dat midden in het centrum van Antwerpen.
pas op een pack en downloadsnelheid (bandbreedte) beter gezegd bbox lijnsynchronisatiesnelheid, heeft met elkaar niks te maken


Het pack heeft aan hoeveel je max kan downloaden/uploaden in geval je lijnsnelheid dit aan kan


Lijnsynchronisatiesnelheid hangt dan weer af van je lijn verzwakking en lijnlengte , van aan je modem tot aan de straatkas waar je aangesloten werd.


Dus wat krijg je in realiteit, de laagste van de twee , pack of lijnsnelheid
surf naar ► syncsnelheid versus Pack-internetsnelheid
Ik heb al sedert de nieuwe software voor de V3 decoder hetzelfde probleem. Voor de nieuwe software waren er weinig of geen problemen.Ik heb de V3 kunnen inruilen tegen een V4. Geen resultaat, de gewiste nPVR opnamen kwamen steeds terug. Ik heb een week later een V5 gekregen, ook nu geen oplossing. Na het programmeren via TV-Overal, de decoder opnieuw opstarten of laten opstarten uit diepe slaap staan de gewiste terug in de lijst.


Ik heb verschillende malen contact opgenomen met EVA, zonder enig resultaat. Tot ik plots op 7 oktober van EVA het bericht kreeg dat het steeds terugkeren van verwijderde opnamen een gekend probleem is in Vlaanderen! De engineering van Proximus is het nog aan het onderzoeken en nu heeft men aan de engineering gevraagd een oplossing te zoeken voor mijn problemen. Nu is het nog enkel wachten op hun feed back.
Dat was al lang duidelijk dat het bij Proximus zat , want anders zouden deze meldingen niet komen van mensen die zowel een v3, v4 en een v5 decoder hebben, de oplossingen die hier al op het forum gegeven werden zijn soms maar tijdelijke oplossingen, die soms lukken en dan weer bij anderen niet, je kan het gewoon proberen en anders zoals we al lang weten is wachten tot Proximus de oplossing gevonden heeft meer zit er niet op !.


En dit kan soms heel lang op zich laten wachten , dat weten we ook al uit ervaring, maar laat ons hopen dat ze het vlug vinden


PS: het positieve is dat je op deze manier toch een V5 hebt nu ;-)

Reageer