Skip to main content
Ik heb sinds gisteren de nieuwe software-versie op mijn decoder.

Ik ben er over het algemeen tevreden over.

Ik heb wel een vraag over opnames programmeren.

Hoe kan ik een opname instellen naar de server?

Bij de vorige versie kon je op een aantal zenders kiezen tussen

hard-disk en server, nu alleen via hard-disk.

Ik neem meestal op via server om mijn hard-disk niet veel

te gebruiken, zodat het langer meekan, wat vinden jullie daarvan?

Hebben jullie ook soms wanneer de decoder stand-by is,

dat de tv tijdens het (analoog) zappen automatisch verspring

naar BTV en dan weer terug? Daarvoor heb ik het niet gehad.

Dat is een klein nadeel.

Maar toch al bij al tevreden.

Alvast bedankt.

De groene knop voor omzetten van PVR naar nPVR is verdwenen. Er is hier veel vraag naar om die terug te hebben. Nu is het zo dat de eerste opname, afhankelijk van je lijncapaciteit, altijd eerst naar de HDD gaat (onherroepelijk), de ermee overlappende opnames dan naar de server. De enige manier om het te omzeilen is om een eerste opname te plannen, die je niet nodig hebt en dus daarna wist, en dan ermee overlappende programma's inplant die dan naar de server gaan. Klinkt ingewikkeld maar is het in wezen niet. Voorlopig moet je je daarmee redden.

Wat dat andere probleem betreft een vraag: is je decoder met scart of met HDMI met de TV verbonden ? Scart geeft een soort stuurstroom zodat die verbinding domineert. Met HDMI heb je dat normaal niet.

Dit antwoord kreeg ik eens van Eva:

Indien u een apparaat start dat met een scart verbonden is geeft dit apparaat een signaal aan de tv waardoor u tv reageert en deze op de AV post zet. HDMI heeft deze functie niet. De voorrang van de scart kunnen we hier dus niet vermijden aangezien er geen mogelijkheid is deze functie uit te schakelen.

De voorrang van de scart kunnen we hier dus niet vermijden aangezien er geen mogelijkheid is deze functie uit te schakelen.

Bij mijn weten, Pin 8 is voor het overschakelen van TV naar AV verantwoordelijk - zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/SCART.

Dus de verbindingsdraad pin 8 an een stekker einde loslöten (Google-translatie kent dat niet 😉 ), isoleren (!!) en testen, of het nog steeds op AV omschakeld.

Het formaat schakelen is natuurlijk ook verdwenen (indien nodig)

Ranger, je kunt sedert deze week ook programmeren van op afstand, en dan gaat alles naar de server. Je moet het wel eerst activeren in de E-services bij

" mijn Belgacom TV beheren". Zie ook in het item hierover. Het gaat ook alleen van zenders die voor nPVR in aanmerking komen.

Drielander: is met soldeerbout lossmelten. Is wel een héél drastische methode...zeker met een dure "goldplated'" scartkabel.

Iki heb scart-aansluiting.

Ach - de binnenkant is niet bepaald "Gold-plated". En voor het signaal maakt het niet uit.

"drastisch"? - nee hoor - daar heb je mij noch niet "drastisch" werken gezien! ;)

Reageer