Beantwoord

Programma's opnemen

  • 29 May 2016
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

SInds kort kan ik maar 1 programma opnemen, normaal kon ik er 3 tegelijk opnemen.
Hoe kan zoiets? Is er iets verandert?
Ik zie wel dat hij er 3 opneemt, maar als ik dan bij opgenomen programma's kijk staat er maar 1 in.
icon

Beste antwoord door Elsa 29 May 2016, 23:51

Bekijk origineel

5 reacties

Spijtig allemaal reeds lang bestaande problemen die vallen onder de algemene noemer "opname bugs"
Dan kan je proberen om via een reboot van de decoder door hem 5 seconden zonder spanning te zetten, of het dan wel in orde komt.
Je kan ook , als mogelijk lapmiddel bv kijken of je de opnames via de "Proximus tv app" (bv via smartphone) al dan niet kan doen afspelen.
Anders best eens naar de helpdesk bellen of ze je kunnen verder helpen 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Wat een verschil is er toch met die software je kan maar blijkbaar 3 programma's opnemen terwijl de meeste klanten onbeperkt kunnen opnemen. Als uitgetest 6 programma's die ongeveer op hetzelfde uur starten kan ik op nemen. Moet wel dagelijks te box van stroom halen om alles te zien in mijn lijst van opnames.
Het heeft niet alleen met software te maken iedere schakel in de totale link moet even goed zijn werk doen, en waarom ik die problemen nog altijd niet heb en anderen wel blijft voor mij uiteraard een wreed raadsel, meer een wonder op den duur denk ik 😉
Alles werkt nu weer. heb de decoder even zonder spanning gezet en daarna de modem moeten resetten, anders werkte het niet.
Nu zag ik dat alle opgenomen programma's van de laatste dagen en ook de verwijderde er terug in stonden.
Dit is inderdaad de klassieke methode die hier al veel beschreven werd op het forum ;-)
Voor degenen die het soms nog zouden nodig hebben herhaal ik ze hier nogmaals:
- decoder zonder spanning
- bbox 5 sec zonder spanning
wachten tot DSL ledje continu blift branden en niet meer knippert
- Dan de decoder terug onderspanning zetten en volledig laten opstarten.

en dan maar hopen dat het probleem opgelost is
NB: die procedure werkt ook niet altijd en moet soms de helpdesk helpen om deze opnames terug te winnen !

Reageer