Programma neemt op maar verschijnt niet tussen Mijn Opnames

  • 24 January 2016
  • 25 reacties
  • 2076 Bekeken

Ik heb de serie "D'n elfde van d'n elfde" opgenomen. De eerste en tweede aflevering daarvan stonden mooi tussen Mijn Opnames. Enkele dagen later echter, verdween de ganse serie plots uit Mijn Opnames zonder dat ik ze heb verwijderd. Ondertussen heeft de decoder aflevering 3 en 4 telkens opgenomen, stond trouwens ook tussen de Geplande Opnames en op het uur van uitzending brandde wel degelijk het rode lampje op de decoder. Ga ik echter tussen Mijn Opnames kijken, is er nog steeds geen enkel spoor van geen enkele van deze afleveringen. De decoder neemt dus gewoon voor piet-snot programma's op.
Ik heb de gekende truuk (decoder afzetten, modem afzetten, een minuutje wachten, modem terug opzetten, wachten, decoder terug opzetten) al enkele malen geprobeerd maar ook dat helpt niets. Het is niet de eerste keer dat opnames zomaar uit zichzelf beslissen om te verdwijnen. Als je 't mij vraagt is die Proximus-software één dikke puinhoop, geschreven door een bende amateurs. Ondertussen blijkt dat onze factuur NOG MAAR EENS gestegen is. De kwaliteit van Proximus TV daalt alsmaar verder en de prijs stijgt alsmaar sneller. Ik hoop dat hier dringend eens wat aan gebeurt, want dit kan ècht niet meer door de beugel.

25 reacties

Als het met de volgende software met bug fixes dan allemaal moest achter de rug zijn dan zouden we dit allemaal vlug kunnen vergeten, maar dat is ook nog afwachten of al die problemen met opnames, die hier dagelijks gemeld worden, uiteindelijk zullen achter de rug zijn, in ieder geval ik hoop het dat het uiteindelijk weer allemaal op zijn pootjes gaat vallen.
Reputatie 7
Badge +1
Ik meld dat hier al een hele tijd; ook met privéberichten. Vroeger opgenomen programma's komen wél terug in de opnamelijst na een herstart (bij mij toch). Pas opgenomen programma's (die inderdaad wél in de TV-gids met een rood cirkeltje staan tijdens de opname) in mijn ervaring echter niet. Volgens "onze medewerkers" vinden ze die wel terug op de server in mijn lijnprofiel, maar ze krijgen die niet meer teruggelinkt naar mijn decoder. Ze zijn aan een oplossing aan het werken, maar voor de V4-decoders is er nog geen uitzicht op een upgrade van de interface. Voorrang wordt gegeven aan de V5 en V5 compact
Reputatie 5
Badge +3
Heb vandaag een privé bericht van PX ontvangen met de vraag of ze de nieuwe SW mogen downloaden, het gaat om de de SW met bug fixes in verband met de vele opname problemen en der...de uitrol zal volgende week plaats vinden. Hopelijk zonder al te veel miserie!:?
@Elsa: heb jij al ervaring met de nieuwe SW?

Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Heb vandaag een privé bericht van PX ontvangen met de vraag of ze de nieuwe SW mogen downloaden, het gaat om de de SW met bug fixes in verband met de vele opname problemen en der...de uitrol zal volgende week plaats vinden. Hopelijk zonder al te veel miserie!:?
@Elsa: heb jij al ervaring met de nieuwe SW? Mvg


dat gaat dan allicht over een V5 compact. Ik kreeg die melding ook met een privébericht, maar kan daar met mijn V4 dus niks mee doen;
Het gaat over de V5 en de V5 compact en heb de nieuwe software nog niet.
Reputatie 5
Badge +3
Het is de nieuwe SW/interface bestemd voor de V5/V5 compact dat ze bij mij gaan uitrollen, ik ben niet verplicht, maar laat het toch maar binnen komen, we zullen wel zien hoe het verloopt, zal het uitvoerig testen en de nodige feedback op het forum plaatsen.

Mvg.
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren was het weer huilen met de pet op bij serieopnames met mijn V4. Enkel de PVR-opnames verschenen in de opnamelijst, zeker 4 nPVR-opnames (gestuurd door het serieopnamesysteem) verschenen niet in de opnamelijst alhoewel ze wél met een rood cirkeltje stonden in de TV-gids tijdens de opname. Ook een herstart hielp niet. Het gaat van kwaad naar erger! Ik kon me behelpen met TVR+ maar moest ze dan wél allemaal op en drafje na mekaar bekijken (36 uur is ergens toch te weinig, 2 volle dagen of 48 uur zou toch al beter zijn), wat niet de bedoeling is van opnemen (dan heb je 60 dagen tijd bij nPVR)...
Reputatie 5
Badge +3
@sinjoor76, zou je niet beter af zijn met een V5/V5 compact decoder geladen met de nieuwe SW?
OK, de opname bugs* zijn ook nog niet volledig opgelost, maar wat jij overkomt met je V4...mijn tweede decoder is ook een V4 en daarop heb ik die problemen niet die jij hierboven aanhaalt.

* ---> volgende week komt er een update i.v.b. met die opname problemen op de V5 decoders.

Mvg.
We hebben al geleerd dat je niet altijd kunt besluiten dat als je zelf een probleem niet heeft dat een andere met dezelfde toestellen die dan ook niet zal hebben om maar een vb te geven de problemen die sommigen melden met de v5-compact heb ik ook niet allemaal al staat er de zelfde NTE....10.82 er op, dit hangt blijkbaar van een paar combinaties af!
Reputatie 7
Badge +1
Vanavond weer 2 opgenomen programma's niet zichtbaar in de opnamelijst. Dan er maar prioritair naar gekeken met TVR+...
Het is weken goed gelopen behalve in het week-end. Nu is het weer alle dagen prijs. Ik krijg ook geen serieprogrammatie gewist; die blijven altijd terug opduiken.
En jdm, mijn V4 is een gekochte, dus die ga ik niet zomaar vervangen.
Sinjoor, Wie weet gaan ze nog iets doen voor de v4 bezitters ook want nu hebben ze toch ook een beslissing genomen om de aangekochte v3's te ruilen voor v5-C en dan moet je één jaar geen huur betalen als compensatie voor de restwaarde van de aangekochte v3 !
Reputatie 7
Badge +1
dAT





Elsa, dat moet ik dan eerst nog zien hé, want dat zijn er nog héél veel hoor. Volgens mij is de hardware van de V4 nog goed genoeg om een goed werkende interfaceupdate te rechtwaardigen. Trouwens, al deze problemen hebben te maken met een uitwisseling tussen decoder en server, en niet met een haperende processor of onvoldoende buffering. Zowel nPVR als PVR worden perfect afgespeeld eens ze in de afspeellijst staan. Dat de tijdsbalk in PVR niet werkt, is vlgs mij geen onoverkomelijk probleem om op te lossen. nPVR afspelen loopt trouwens probleemloos, zelfs beter dan met de oude interface (zogoed als geen niet-startende opnames meer). Ik blijf ervan overtuigd dat het eerder een serverprobleem is. Ik ga nog eens een test doen en mijn hele programmatie wissen en terug ingeven.
Reputatie 7
Badge +6
Vergis ik mij, sinjoor, of is die stortvloed aan problemen toch niet begonnen toen je die halfbakken 'nieuwe' interface voor de V4 hebt binnengehaald? Ze hebben het uitrollen daarvan toch gestopt of sla ik de bal nu helemaal mis?
Reputatie 7
Badge +1
Neen Marleen je vergist je niet. Ze geven dat trouwens zelf toe in diverse reacties op privéberichten waar ik alles in detail had gemeld. De nieuwe interface heeft ook voordelen hoor. Maar na een nieuwe test gisteren, ben ik er meer dan ooit van overtuigd dat het een serverprobleem is, of meer specifiek een communicatieprobleem tussen servers en decoder. Ik had nl; al mijn serieplanning van gisteren gewist met "alles wissen", dan een herstart decoder gedaan en dan die serieplanning terug ingegeven op de decoder. Toeval of niet, maar gisteren liep alles correct, dus niks verloren gelopen en alle opnames stonden in de opnamelijst. Blijkbaar gaat er na een tijdje iets mis met de link tussen servers en decoder. Ik ga dat nu eens een tijdje systematisch blijven doen, dag per dag (dus niet te ver vooruit). Benieuwd hoe het loopt....
Maar het is wel niet altijd serverproblemen volgens mij want niet iedereen heeft de zelfde problemen of het moet dan iets te maken hebben met de regio's mss dat daar meer capaciteit is , maar het blijft nog altijd een deel gissen !
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk dat ze het zelf niet weten. En aan de V4-problemen zijn ze toch nog niet aan het werken vrees ik. Ondertussen trekken we onze plan maar hé. Ik vind het goed, dat serieopnames nu geen conflicten meer geven, maar je heb nu geen onlinecontrole over die serieprogrammatie, want die was alleen maar te zien in de Px TV app., niet in de webapplicatie of in TV Overal. Wissen kan dus enkel op de decoder, maar dat lukt niet altijd. Sommige gewiste series blijven hardnekkig terugkomen. Zo heb ik eens voor een test (om een conflict uit te lokken) Familie als serie geprogrammeerd. Al zeker 10 keer terug proberen te wissen met alles wissen, maar die blijven gewoon terugkomen met meerdere opgenomen afleveringen. Enfin dat belast mijn harde schijf niet natuurlijk, en op de server zijn het maar markeringen.
Reputatie 7
Badge +6
Dat probleem met de serie opnames die hardnekkig blijven terugkeren heb ik op de V5 ook nog: maanden geleden serie Poirot geprogrammeerd, dan alles gewist en een paar weken of zo geleden beslist de VRT de serie nog maar eens te herhalen en ja hoor, ineens zie ik weer opnames van Poirot verschijnen.
Iemand hier op het forum had gesuggereerd dat er een manier bestaat om die serie opnames wel definitief te wissen en Elsa had toen gevraagd hoe, maar is daar ooit antwoord op gekomen?
Het is natuurlijk wel minder erg om te veel opnames te hebben, dan dat er zomaar verdwijnen, maar handig is het niet.
Reputatie 7
Badge +1
Als je in de Proximus TV app.kunt (met een V4 gaat dat niet meer), kun je eens proberen ze daar te verwijderen?
Dat lukte met de vorige software voor nte...10.82 ook niet dus ik vrees dat het op de V5 dan ook niet gaat lukken.
Reputatie 7
Badge +6
Opnemen en wissen kan ik via Proximus TV app en site maar programma per programma.
Enfin, ik zeg nu 'maar', ik ben wel toch blij met die mogelijkheden, laat dat een feit zijn.:8
Reputatie 7
Badge +1
De nieuwe interface (eender welke decoder vanaf de V4) zal maar kompleet zijn en dan ook superieur, als de opnameopties écht werken en dat wil zeggen, voor de decoders mét HDD, keuze tussen PVR, nPVR 60 dagen, en nPVR 3 jaar maar dan minstens 100 uur capaciteit. Bovendien het beloofde online afspelen van nPVR-opnames (Px TV app. en webapplicatie). Bovendien moet de TV replayfunctie naar minstens 48 uur (volle 2 dagen) wat niks met de interface te maken heeft. Die laatste 2 functies werken al bij Telenet; de eerste van de HDD van de digicorder(s) die je in netwerk kunt zetten als je er meer dan één hebt en je kunt swipen van smartphone of tablet naar de TV (zonder swipebox of chromecast), de laatste optie (TV replay) is bij Telenet Play of Play More met een volle week afspeelbaarheid, maar 10€ duurder tegenover TV replay en 5€ duurder tegenover Tv replay+. Bovendien zit daar nog wat VOD-aanbod in (waar ik geen behoefte aan heb maar wat voor andere allicht wél interessant kan zijn). Bovendien heeft Telenet daar niet"om de haverklap" nieuwe digicorders voor nodig. Door alles op de cloud (servers) te smijten is Proximus een stuk vooruitstrevender dan Telenet, maar dan moeten ze wél voortmaken met het oplossen van de bugs en/of malfuncties.
Sinjoor, Dat zal op den duur wel in orde komen maar het is voor iedereen heel vervelend natuurlijk dat dit allemaal zolang aansleept.
Nu zitten ze al aan de update 10.116 maar het is nog afwachten welke bugs er uit zijn.!
Reputatie 7
Badge +6
Sinjoor, Dat zal op den duur wel in orde komen maar het is voor iedereen heel vervelend natuurlijk dat dit allemaal zolang aansleept.
Nu zitten ze al aan de update 10.116 maar het is nog afwachten welke bugs er uit zijn.!


Helaas heb ik bij de eerste commentaar daarop nog niet veel reden tot juichen gezien.:(

Edit: tweede commentaar, pas binnen, al veel positiever: mogelijkheid om direct naar 36 maanden te gaan werkt.
Marleen, je weet wat zeggen, dat je nooit te vroeg mag juichen 😉 ,
best dat we er af en toe ook nog eens kunnen om lachen hé 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Ja Elsa, wij blijven dus maar in blijde (?) verwachting hé...ondertussen maar wat voortknoeien...enfin ik red me wel met TV replay+ en occasioneel met de Telenet-digicorder als ik iets zéker op HDD wil hebben. Ik heb voor vandaag nog maar eens mijn serieopnames gewist, een herstart gedaan en opnieuw geprogrammeerd (enkel voor vandaag). Volgende week ga ik ze dan eens 2 dagen laten staan, enzovoort enzoverder....tot ik weet hoelang het systeem ze onthoudt (al zou dat variabel kunnen .zijn).

Reageer