Vraag

Problemen zakelijke factuur & inloggen op MyProximus door nummergebonden abonnementen

  • 16 April 2017
  • 1 reactie
  • 124 Bekeken

Tot februari 2017 had ons bedrijf een abonnement van 15 EUR voor 1 GSM-nummer op mijn naam (zaakvoerder). De andere zaakvoerder kocht prepaid-kaarten, niet van Proximus. In februari kocht de andere zaakvoerder een smartphone en ging ons bedrijf een abonnement aan van 15 EUR voor deze andere zaakvoerder zijn GSM-nummer. Ikzelf stelde vast dat het abonnement voor mijn GSM-nummer (geen smartphone) nog teveel kostte voor wat ik verbruik en zegde mijn abonnement op en vroeg het prepaid-systeem aan. Wij gaven in de winkel onze identiteitskaarten + alle gegevens van ons bedrijf. Sindsdien loopt alles verkeerd. 1) De 1ste factuur voor het nieuwe abonnement stond op de privénaam van de andere zaakvoerder. Na een telefoon aan de helpdesk, komt er nu wel een factuur op naam van het bedrijf, maar met EVBA als vennootschapsvorm in plaats van VOF (nochtans geweten van mijn vroegere abonnement + de data door de winkel in het systeem ingevoerd => alleen was het systeem die dag in panne en kon er niets afgedrukt worden, waardoor wij zelfs geen kopie van de nieuwe contracten hebben). 2) Voor mijn prepaid-tegoeden kan er geen factuur en zelfs geen ontvangstbewijs gemaakt worden, ook niet als dit via internet rechtstreeks betaald wordt door mijn bedrijf aan Proximus? Ik dacht dat zoiets wettelijk verplicht was. 3) Om met het bedrijf (waar ik alle administratie op mij neem) nog te kunnen inloggen op de e-services, moest ik een volledig nieuwe registratie aanmaken op naam van de andere zaakvoerder, omdat mijn e-mail al bestaat voor ons huiselijk privé-abonnement en ik met mijn prepaid-abonnement niet meer aanvaard wordt.
Welke dienst moet ik contacteren om alle fouten opgelost te krijgen en een registratie van ons bedrijf te bekomen, zodat er geen problemen ontstaan bij abonnementswissels of -wijzigingen?

1 reactie

Reputatie 5
Badge +3
Dag Wim,

Dit klinkt behoorlijk lastig!

Je kan wel alvast een historiek krijgen van je prepaid via My Proximus, wordt enkel geen papieren factuur voor opgemaakt. Deze info vind je op https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pay_and_go_global/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/belkrediet-herladen/vragen-over-pay-and-go.html

Kan je mij alvast de klantgegevens bezorgen via een privébericht, kan je starten via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groetjes, Nicky

Reageer