Gegroet,
Onlangs zijn we omgeschakeld van adsl naar vdsl2. Hiervoor heeft een technieker een bbox2 komen installeren.
Hierna werkte internet goed op de vaste computer, verbonden met UTP-kabel, maar kon ik geen wireless verbinding maken. Hiervoor heb ik dan naar de helpdesk van Belgacom gebeld, die zeiden dat de modem niet goed werkte (kon heel moeilijk inlog data opnieuw laden na reset, modem had problemen om connectie te maken met internet na de voeding onderbroken werd).
Ondertussen heb ik Belgacom weer gecontacteerd, is er een technieker langs geweest, die enkel wist te zeggen dat mijn laptop stuk is en daarom geen wireless verbinding kan maken. Vreemd genoeg kan ik bij een vriend met dezelfde laptop perfect verbinding maken met zijn bbox2.
Ondertussen heb ik de modem ingeruild en kan ik draadloos verbinding maken met de bbox2 en kan ik toegang krijgen tot internet. Maar na een minuut op internet valt de verbinding weg en kan ik zelfs niet naar de modem pingen. Elders heb ik dit probleem niet. Met de laptop van mijn zus, kan ik zelfs geen verbinding maken met het netwerk.
Enige ideeën om dit probleem op te lossen?
Met vriendelijke groeten,
Pter.
Bladzijde 1 / 1
in eerste instantie, indien je WPA2 beveiliging zou gebruiken deze verzetten naar WPA
in tweede instantie, ééns kijken of er sprake is van storing van jouw draadloos signaal door een naburig draadloos signaal, je kan eventueel inSSIDer gebruiken om te kijken welke signalen er in de buurt zijn en welke kanalen die gebruiken, best blijf je 2 kanalen van de rest
mvg
in tweede instantie, ééns kijken of er sprake is van storing van jouw draadloos signaal door een naburig draadloos signaal, je kan eventueel inSSIDer gebruiken om te kijken welke signalen er in de buurt zijn en welke kanalen die gebruiken, best blijf je 2 kanalen van de rest
mvg
@xenne
Ik heb de WPA2 beveiliging naar WPA gezet, maar dit heeft niets geholpen. Als ik naar de modem ping, krijg ik meer dan 50% van de tijd geen response en de helft van de webpagina's die ik probeer te openen laden niet of pas na enkele minuten.
Voorlopig is de modem in de kelder geïnstalleerd (van een oud huis), wat ongeveer gelijk gesteld kan worden aan een bunker. Dit zorgt er dan ook voor dat ik het netwerl niet zie in het salon. Voorlopig probeer ik enkel verbinding te maken in de kelder, omdat ik het niet de moeite vindt om alles te verleggen naar het salon, zolang het draadloos netwerk niet werkt. Anyway, in de kelder zie ik enkel het netwerk dat mijn modem uitzendt, dus het zou me verbazen dat er een ander netwerk storing veroorzaakt, maar ik zal het nakijken met de tool die je vermelde.
Pter.
Ik heb de WPA2 beveiliging naar WPA gezet, maar dit heeft niets geholpen. Als ik naar de modem ping, krijg ik meer dan 50% van de tijd geen response en de helft van de webpagina's die ik probeer te openen laden niet of pas na enkele minuten.
Voorlopig is de modem in de kelder geïnstalleerd (van een oud huis), wat ongeveer gelijk gesteld kan worden aan een bunker. Dit zorgt er dan ook voor dat ik het netwerl niet zie in het salon. Voorlopig probeer ik enkel verbinding te maken in de kelder, omdat ik het niet de moeite vindt om alles te verleggen naar het salon, zolang het draadloos netwerk niet werkt. Anyway, in de kelder zie ik enkel het netwerk dat mijn modem uitzendt, dus het zou me verbazen dat er een ander netwerk storing veroorzaakt, maar ik zal het nakijken met de tool die je vermelde.
Pter.
Werkt je laptop goed als je naast de modem gaat staan want als dit niet goed werkt dan moet het toch aan je laptop liggen.
Je kan toch zien ook op je laptop hoeveel andere wifisignalen er binnen komen.
Je kan ook zien aan het aantal verticale streepjes op je laptop als de ontvangst goed is.
Je kan toch zien ook op je laptop hoeveel andere wifisignalen er binnen komen.
Verander BBOX2 van Wifi kanaal Surf naar http://192.168.1.1 ° Advanced Settings ° Wireless Onder SSID Broadcast zie je Channel: rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest ° Dan onderaan op "apply" drukken Dit vind je ook op de BGC site HIER • Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer |
Je kan ook zien aan het aantal verticale streepjes op je laptop als de ontvangst goed is.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.