Ik heb sinds kort mijn modem geïnstalleerd. Mijn internet en mijn tv wereken prima.
Ik gebruik nu draadloos internet. Maar omdat via een ethernetkabel de verbinding sneller gaat wil ik die gebruiken. Echter als ik de kabel in mijn modem steek (en in mijn pc) kan ik geen verbinding maken met het internet.
mijn pc geeft weer:
unidentified network
no internet acces
Geen idee hoe ik dit kan oplossen. ik heb alle kabels gecontroleert en alles klopt. En de wireless werkt ook perfect.
fc860660
Bladzijde 1 / 1
Dat draadloos internet; heb je daarvoor een Wifi dongle in je PC zitten ? Veel PC's hebben nl. geen draadloze ontvanger, vooral laptops hebben dat om begrijpelijke redenen (mobiliteit). In je PC zit normaal ook een netwerkadapter (PCI-kaart) waar je de Ethernetkabel moet inpluggen. Die netwerkadapter zou zou dus je modem moeten herkennen. Heb je je netwerkcentrum al eens gecheckt of die Sagem Modem er niet bijstaat ?
staat je netwerkkaart (niet je wifi netwerkapdapter maar je vaste netwerkadapter) op automatisch ... zie onderstaande jpg
voor mijn draadloos heb ik zo'n wifi ding igebouwd in mijn pc zitten.. in mijn netwerkcentrum staat de modem er niet bij (ook niet als ik draadloos wél verbonden geraak).
Ricy, het kadertje in bijlage vind ik niet op mijn pc. Kan je even uitleggen hoe ik daar geraak?
in bijlage kadertjes waar jullie misschien iets mee zijn.
Ricy, het kadertje in bijlage vind ik niet op mijn pc. Kan je even uitleggen hoe ik daar geraak?
in bijlage kadertjes waar jullie misschien iets mee zijn.
a:3:{s:3:"url";s:44:"/files/493a2b88a8/network_sharing_center.png";s:4:"name";s:26:"network sharing center.png";s:4:"size";s:5:"111KB";}
a:3:{s:3:"url";s:41:"/files/95e89ae64b/networksharing_wifi.png";s:4:"name";s:23:"networksharing wifi.png";s:4:"size";s:5:"143KB";}
Network and sharing
change adapter settings
Dan op icoon van vaste netwerkaart (local area connection) rechts klikken > Properties
(dit iccon is er enkel als je netwerkkaart verbonden is met bbox)
ga op Internet protocol Versie4 staan, en properties klikken
dan krijg je dat schermpje.
https:///files/4aa108b5fa/tcpip.jpg" target="_file (46KB)
PS: Je zit toch op je PC1 of PC2 uitgang van de BBOX met je utp kabel
change adapter settings
Dan op icoon van vaste netwerkaart (local area connection) rechts klikken > Properties
(dit iccon is er enkel als je netwerkkaart verbonden is met bbox)
ga op Internet protocol Versie4 staan, en properties klikken
dan krijg je dat schermpje.
https:///files/4aa108b5fa/tcpip.jpg" target="_file (46KB)
PS: Je zit toch op je PC1 of PC2 uitgang van de BBOX met je utp kabel
gadverd***** het werkt! 😃 vreselijk bedankt!!!
Simon
Simon
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.