PROBLEMEN SOFTWARE DECODER?

  • 14 May 2011
  • 9 reacties
  • 2344 Bekeken

Badge
Hallo,

Door omstandigheden heeft mijn decoder lang niet aangestaan waardoor ik de laatste software versie niet heb mijn tel is 013784354.
Wanner ik een opname op afstand wil bekijken krijg ik een zwart scherm, wanneer ik een gehuurde film wil zien, krijg ik een zwart scherm!!

Ik heb de decoder meermaals opgestart, zonder resultaat....

Eva of iemand anders kan je dit eens nazien, oplossen?

Thx

mvg,
Geert B

9 reacties

Misschien eens een factory reset proberen.

zie hier onder https:///posts/5915e45919
Reputatie 7
Badge +1
Misschien ook de modem eens herstarten.
Beste buelensg,

Via je telefoonnummer hebben we kunnen zien dat je decoder ondertussen de laatste nieuwe software heeft. Op het moment dat we de lijn testen merken we dat je modem uitstaat en kunnen we dus weinig echt controleren. Tenminste, we vermoeden dat je de modem uitschakelt? Als je de modem altijd laat aanstaan is er een ander (lijn)probleem en zal er waarschijnlijk een tussenkomst van een technieker nodig zijn.

Maar alles herstarten na een lange inactiviteit is zeker noodzakelijk. Niet alleen modem en decoder maar ook ruckus of devolo (plc) indien je die gebruikt.

Bij blijvende problemen zal je even telefonisch contact met ons moeten opnemen zodat we alles even 'live' kunnen testen.

Je kan ons bereiken op gratis nummer 0800.22.700 tot 22u.

MVG,

Eva van Belgacom

Badge
Via de volledige hard reset is het probleem opgelost

Ja mijn modem stond uit, kwestie van gierigheid ;)

kan men niet zorgen dat alles bij niet gebruik in een slaapstand gaat, ook de decoder maakt veel lawaai, zeker als deze op de slaapkamer staat.

In ieder geval bedankt voor de support en niet hiet nieuwe meni ziet er frisser uit :-p
de V4 decoders zou je in een echte slaapstand kunnen zetten heb ik ergens gelezen

er stond niet zo lang geleden nog een artikel in de standaard dat de factuur voor de waakstand van een digitale decoder per jaar kan oplopen tot meer dan 80 euro.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110321_139

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Dat lijkt me overdreven. Aan een gemiddelde Kw prijs van 0,15€ per Kw is dat 534 Kw of bijna 1,5 Kw (1500 watt) per dag....da's 62,50 watt per uur in standby....lijkt me sterk overdreven. Mijn flatscreen verbruikt amper het dubbele (in volle werking en niet in standby)..
Die € 80 sloeg op het standby verbruik van een bbox en twee decoders.

Wat niet wegneemt dat het nog steeds veel en veel te veel is voor een toestel dat gewoon niets zit te doen (en kom nu niet af met het eeuwige excuus van de updates hé, iemand die elke nacht de stekker van zijn decoder uittrekt krijgt de updates ook).
je kan toch alles op een 220V verdeeldoos zetten en gewoon alles af zetten 's avonds bvb bij het slapen gaan.

Of andere mogelijkheid, de hoofdschakelaar in de verdeelkast 220V af zetten 😉 (grapje voor wie het nog niet door had!)
tsja, nu een opstart maar 3 minuten meer duurt zou je het wel kunnen overwegen met schakelklok te gaan werken ofzo. kunnen we een paar pintjes meer drinken

mvg

Reageer