Beste forumleden,
Na heel veel verschillende kanalen te hebben gecontracteerd ben ik hier beland om toch tot een oplossing te komen. Ik leg even heel de historie uit:
Ik heb reeds 4 jaar proximus tv. In het vorige appartement nooit problemen. Door verhuis hebben we nu een nieuwe modem gekregen. Niet meer het witte bakje. De decoders hebben we wel kunnen behouden.
In het appartement werkten de met ethernetkabel voor 1 decoder de andere werkte met een devolo.
In de nieuwe woonst bij installatie devolo en Wi-Fi bridge aangezien dit niet anders kon.
De problemen startte ik zal ze chronologisch vertellen:
Tv beneden en boven gebroken beeld regelmatig en scherm: onverwacht probleem. Je drukt op help direct verbinding, daarna terug weg. Na bellen modem afgezet weer opgezet terug in orde. Echter belde happy home van proximus en zij kwamen langs. Heel fijn we schakelden over naar plc van proximus voor boven en beneden de Wi-Fi bridge. Na een.week goed werken terug problemen echter nu enkel boven dat het zo was. Dus gebeld : plc gewisseld in Wi-Fi bridge. Probleem niet opgelost. Teruggebeld en vanaf nu viafb-berichten via proximus nu modem veranderd ... hetzelfde probleem. Terug contact opgenomen en nu de decoder van boven vernieuwd in de kleine versie. Opnieuw bij het bekijken na opnames, uitgesteld kijken of replay krakend beeld. Echter beneden niet.
Waaraan werd al gedacht en op gereageerd door de diensten :
-problemen met modem: is het niet
- problemen met verbinding: is het niet want rechtstreeks kijken lukt nu wel perfect en netflix ook.
Problemen met decoder: is nu ook veranderd.
Problemen met het huis: kan ook niet want dit is een woning van meer dan app jaar oud zonder te veel beton en ijzer.
Wat denk ik nu na veel opzoeken: voorheen werkte ik met de witte bbox en werd het telkens opgeslagen op s harde schijven van de decoders. Nu op de server. Echter dat oproepen hieruit veroorzaakt problemen maar hoe komt het dan dat beneden alles wel goed werkt?
Aub iemand die kan helpen en het totaalplaatje eens wil bekijken?
Bladzijde 1 / 1
Even aanvullen : Alle stappen voor het inwisselen zoals stroom onderbreken, hetstarten, wachten zijn ook al gebeurd. Sorry voor de fouten van woordjes maar mijn woordvoorspeller op gsm doet soms rare dingen.
zelf testen doen is natuurlijk niet gemakkelijk maar je zou de decoder boven en beneden even kunnen van plaats verwisselen om te zien of de problemen al dan niet mee verhuizen want als ze meeverhuizen zal het te zoeken zijn in de decoder.
wat ik doe in zo'n gevallen is beide decoders met voorlopig op de gerond gelegde lange utp kabels, om uit te sluiten dat de draadloze toestellen al dan niet de oorzaak zijn .
Maar als je het zelf niet ziet zitten zou je er best op de technische helpdesk er eens op aandringen om een technieker te sturen om alles op te volgen.
Het witte bakje waar je over spreekt is de bbox2 en de zwarte die je nu hebt is de bbox3 de decoder die ales opneemt op de server van Prox is een v5 compact en heeft geen harde schijf meer waardoor dus uiteraard alles op de server moet opgenomen worden.
Netflix bekijken doe je via het internetsignaal en is in feite gescheiden van het IPTV signaal
wat ik doe in zo'n gevallen is beide decoders met voorlopig op de gerond gelegde lange utp kabels, om uit te sluiten dat de draadloze toestellen al dan niet de oorzaak zijn .
Maar als je het zelf niet ziet zitten zou je er best op de technische helpdesk er eens op aandringen om een technieker te sturen om alles op te volgen.
Het witte bakje waar je over spreekt is de bbox2 en de zwarte die je nu hebt is de bbox3 de decoder die ales opneemt op de server van Prox is een v5 compact en heeft geen harde schijf meer waardoor dus uiteraard alles op de server moet opgenomen worden.
Netflix bekijken doe je via het internetsignaal en is in feite gescheiden van het IPTV signaal
De decoder is al veranderd waarvan de wachten dat het probleem was en de plc in Wi-Fi bridge ook. Dus qua wisselen zal het niet echt het probleem kunnen zijn toch bedankt
Het rare is ook dat naar live programma's kijken geen probleem geeft en ook netlix niet.
Ja als het enkel met opgenomen programma's is dan zal het inderdaad aan de problemen zijn die algemeen gekend zijn en hier al veel gepost geweest zijn op het forum en dat zal afwachten zijn tot prox de definitieve oplossing kan bieden, er is ook een uitrol bezig van nieuwe NTE software en hopelijk brengt die de oplossing voor al die opname problemen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.