Problemen met verbinding bij mijn 3 decoders


Reputatie 1
Goeieavond,

Gisteren heb ik zowel mijn decoders als mijn bbox moeten uit het stopcontact trekken door het onweer. Ik heb daarna eerst de bbox (Bbox 3, nieuw sinds november door proximus geïnstalleerd) opgestart en gewacht tot alle lampjes brandden, en vervolgens mijn 3 decoders (alle 3 van het type V4) heropgestart. De decoders hebben alle 3 de meest recente software versie voor V4 (leon batch2_15.21.0.60). De decoder beneden is met een vaste lijn met de bbox verbonden. De 2 decoders boven via PLC adapters. Ik kan nauwelijks verbinding maken tussen mijn bbox en de decoders. Soms voor enkele minuten, maar dan verbreekt de verbinding. Opnames afspelen is niet mogelijk. Zowel bij opnames op de vaste schijf, als bij nPVR opnames. Heeft er iemand een idee wat ik kan doen? Aangezien het probleem zich zowel stelt via de vaste lijn als draadloos, vermoed ik dat het probleem toch eerder bij de bbox dan bij mijn V4 decoders ligt, niet?? Maar die bbox is nog maar sinds november geïnstalleerd door iemand van Proximus. Veel kan daar toch niet mis mee zijn?? Heeft er iemand een idee hoe ik dit probleem moet oplossen?

Alvast bedankt.

11 reacties

Je probeert best stap per stap te werken dit wil zeggen
leg de utp kabels los van je Bbox3 die naar de plc lopen, zodanig dat enkel de utp kabel er blijft opsteken die rechtstreeks naar de decoder v4 (beneden ) loopt .
Dan zet je die decoder zonder stroom daarna ook de bbox3 5 sec stroomloos zetten.
Nu laat je de bbox3 terug opstarten tot zijn vdsl led continu blijft oplichten.
Dan pas de decoder terug laten opstarten.
En zien of dit een oplossing biedt.
Indien niet dan kan je ook nog op de zelfde manier proberen maar met dat verschil dat je ipv de bbox3 stroomloos te zetten je een reset doet van de bbox3.(ook wachten tot vdsl continu blijft branden vooraleer de decoder terug onder stroom te zetten)



Verder geef ik je de algemene procedure:

Probeer eens of het helpt als je de onderstaande herstart procedure in de welbepaalde volgorde uitvoert:
  • decoder spanningsloos zetten (schakelaar achteraan of netstekker uittrekken)
  • bbox netspanning onderbreken gedurende 5 seconden en terug onder spanning zetten.    nu zal het enkele minuten duren voor die helemaal opgestart is, DSL led moet zeker continu blijven branden
  • Indien je draadloze toestellen staan hebt tussen decoder en bbox haal deze even uit het stopcontact en wacht enkele minuten tot ze terug opgestart zijn.
  • Decoder terug onder spanning zetten.
  • Indien het hierna nog niet moest in orde gekomen zijn, kan je nog proberen door de decoder te resetten.

  • Uitleg hoe je een reset van decoder uitvoert, klik hiervoor op volgend link.
  • Zie ook op de Proximus site: Hoe herstart u uw toestellen voor internet en tv?
  • FAQ's om digitale-tv toestellen te heropstarten of resetten, klik op deze link

    En als het niet lukt bel morgen zaterdag best eens naar de technische helpdesk 0800 22 800
  • Reputatie 1
    ok. En dan?
    Reputatie 4
    Badge +2
    Geef anders eens een factory reset van je BBOX3

    ok. En dan?
    Ja mijn eerste bericht was nog niet af, nu wel 😉
    succes
    mvg
    Reputatie 1
    haha, bedankt Martin. Gewoon zonder stroom zetten was niet voldoende. De factory reset van de bbox3 was nodig. Voorlopig lijkt de digitale tv terug te werken. Bedankt!
    Dat is dan weeral goed nieuws 👍🏿

    Het kan inderdaad voorvallen dat een gewone herstart van de Bbox volstaat
    of soms is er echter een gewone reset vandoen.
    Indien deze beide methoden dan ook niet lukken, maak je meer kans door de uitvoerige, hier boven,
    beschreven methode, die in de welbepaalde volgorde moet gebeuren, uit te voeren.
    Eens dit ook niet moest lukken, zit er niets anders op dan de hulp van proximus in te roepen.
    Reputatie 1
    Mijn decoders hebben één dag normaal gewerkt. Nu blokkeren ze terug allemaal. Kan het kwaad dat ik nog een keer een factory reset van de modem uitprobeer? Dit zou normaal toch niet de bedoeling moeten zijn, want ik veronderstel dat als je dat te dikwijls doet, dat je modem daar stuk kan van gaan...
    Nee daar moet je geen schrik voor hebben die gaat daar zeker niet van stuk.
    Maar als je dit iedere keer opnieuw moet doen is dit ook niet echt normaal, mss best eens vragen aan proximus dat ze je lijn monitoren, want ze kunnen sommige fouten vaststellen.
    Reputatie 1
    Bedoel je telefoneren naar de technische dienst (0800 22 800)?
    Je kan dit inderdaad doen of je kan ook een Privébericht sturen:
    Privébericht sturen naar Proximus team kan je door
    te klikken op deze link hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)

    Daar kan je eventueel de link naar je post hier meesturen:
    https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/problemen-verbinding-mijn-3-decoders-38784/
    Reputatie 1
    Ok! Heel hard bedankt voor je hulp Martin!

    Vriendelijke groeten

    Reageer