Beantwoord

Problemen met SMART TV van LG

  • 9 August 2016
  • 16 reacties
  • 3279 Bekeken

Hallo, ik heb problemen met een SMART TV LG OLED TV AANGESLOTEN OP b-box 3 en draadloze verbinding (afstand ongeveer 8 meter tussen de b.box en de T.V )

Had problemen met een PLASMA SAMSUNG TV (DE KLEUREN LIEPEN INNEEN) had eerst Proximus gecontacteerd en daar vroegen ze mij om de modem te verwisselen, dit heb ik gedaan maar het probleem was niet opgelost, dan heb ik een tecnieker van proximus laten komen op 26/07
Mr.SAADEDDINE deze zegde dat de probleem aan de TV lag, later heb ik deze TV als PC scherm geinstalleerd dus ik kan er ook met op internet en de kleuren zijn OK dus mijn toestel was NIET defect.
Ondertussen heb ik wel een nieuw toestel aangekocht maar heb ook problemen , ik kan dit moeilijk aansluiten op internet, het lukt 1 maal op 5 en dan als ik you tube neem om muziek af te spelen blokkeerd dit steeds, wat kan ik hieraan doen om deze problemen niet meer te hebben?? Bij PROXIMUS zeggen ze dat het enige dat deze kunnen voorstellen is om een WI-FI versterker te plaatsen of anders te bellen naar LG, bij LG zeggen ze dat het probleem bij proximus ligt en dat ik daar moet bellen.

Voor deze tussenkomst van Proximus op 26/7 zal ik wel een factuur krijgen, alhoewel de diagnose fout was en mijn toestel nog steeds goed werkt.

Hopelijk kan ik via deze weg een oplossing verkrijgen waarvoor reeds oprechte dank.

VERBEECK Rudy
Type van storing Er is een probleem vastgesteld achter het Proximus-aansluitpunt, bij de klant Ik heb de volgende herstelling uitgevoerd:
Herconfiguratie of herinstallatie van PC en/of TV en/of smartphone(s) en/of tablet(s).
Ik heb de volgende diensten uitgevoerd/geïnstalleerd: (*)
Product Aantal Eenheidsprijs Prijs incl. BTW
Kosten herstelling:product 1 €85,00
icon

Beste antwoord door longhouse 12 August 2016, 22:07

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Sluit je TV eens aan met een ethernetkabel om te zien of je dan nog problemen hebt, zo sluit je fouten in de draadloze overdracht al uit.
Sluit je TV eens aan met een ethernetkabel om te zien of je dan nog problemen hebt, zo sluit je fouten in de draadloze overdracht al uit.
Bedankt maar heb dit reeds geprobeerd zonder resultaat.:(
heb je bv met je laptop ook problemen als je naar Proximus TV kijkt bijvoorbeeld.
Neen met de laptop en de PC gaat alles normaal enkel de TV gaat niet op het internet
Reputatie 4
Badge +2
Als je via ethernetkabel gaat, moet je wel de instellingen veranderen van je TV, anders blijft hij draadloos verbinding maken.
Als je via ethernetkabel gaat, moet je wel de instellingen veranderen van je TV, anders blijft hij draadloos verbinding maken.

Ik moet hier iets missen ?? nooit geweten dat uw TV signaal bij de TV toekomt over een ethernet kabel ? zelfs niet "draadloos" ? leg uit ?
Reputatie 4
Badge +2
Als je via ethernetkabel gaat, moet je wel de instellingen veranderen van je TV, anders blijft hij draadloos verbinding maken.

Ik moet hier iets missen ?? nooit geweten dat uw TV signaal bij de TV toekomt over een ethernet kabel ? zelfs niet "draadloos" ? leg uit ?


Een smartTV heeft data nodig, dit kan zowel draadloos als via ethernet kabel.
TS heeft het over internet en YouTube op zijn smartTV, niet over TV signaal.
ik kan dit moeilijk aansluiten op internet, het lukt 1 maal op 5 en dan als ik you tube neem om muziek af te spelen blokkeerd dit steeds, wat kan ik hieraan doen om deze problemen niet meer te hebben?RTFM
Reputatie 3
Badge +1
Was daarjuist nog op google naar RTFM aan het zoeken, er bestaat zelfs nog een wikipedia pagina van 🙂 https://en.wikipedia.org/wiki/RTFM
Reputatie 3
Badge +1
Hallo, ik heb problemen met een SMART TV LG OLED TV AANGESLOTEN OP b-box 3 en draadloze verbinding (afstand ongeveer 8 meter tussen de b.box en de T.V )

Had problemen met een PLASMA SAMSUNG TV (DE KLEUREN LIEPEN INNEEN) had eerst Proximus gecontacteerd en daar vroegen ze mij om de modem te verwisselen, dit heb ik gedaan maar het probleem was niet opgelost, dan heb ik een tecnieker van proximus laten komen op 26/07
Mr.SAADEDDINE deze zegde dat de probleem aan de TV lag, later heb ik deze TV als PC scherm geinstalleerd dus ik kan er ook met op internet en de kleuren zijn OK dus mijn toestel was NIET defect.
Ondertussen heb ik wel een nieuw toestel aangekocht maar heb ook problemen , ik kan dit moeilijk aansluiten op internet, het lukt 1 maal op 5 en dan als ik you tube neem om muziek af te spelen blokkeerd dit steeds, wat kan ik hieraan doen om deze problemen niet meer te hebben?? Bij PROXIMUS zeggen ze dat het enige dat deze kunnen voorstellen is om een WI-FI versterker te plaatsen of anders te bellen naar LG, bij LG zeggen ze dat het probleem bij proximus ligt en dat ik daar moet bellen.

Voor deze tussenkomst van Proximus op 26/7 zal ik wel een factuur krijgen, alhoewel de diagnose fout was en mijn toestel nog steeds goed werkt.

Hopelijk kan ik via deze weg een oplossing verkrijgen waarvoor reeds oprechte dank.

VERBEECK Rudy
Type van storing Er is een probleem vastgesteld achter het Proximus-aansluitpunt, bij de klant Ik heb de volgende herstelling uitgevoerd:
Herconfiguratie of herinstallatie van PC en/of TV en/of smartphone(s) en/of tablet(s).
Ik heb de volgende diensten uitgevoerd/geïnstalleerd: (*)
Product Aantal Eenheidsprijs Prijs incl. BTW
Kosten herstelling:product 1 €85,00


Beste,
Daar ik goed begrijp zeg je dat er niets scheelt aan de TV als je hem als scherm gebruikt, dit kan perfect werken terwijl je een defect aan je mainboard van je TV hebt.
Bij het bekijken van een Youtube filmpje op je tv ga je bepaalde stukken van je TV gebruiken die je niet gebruikt als je bv de VGA gebruikt. (Je mainboard)
Proximus kan moeilijk verantwoordelijk gesteld worden als er een toestel dat internet nodig heeft niet werkt...
Je zegt dat de afstand 8M is, is dit met tussenmuren of verdiepen ? Werkt je internet op je laptop als je deze naast je TV toestel zet (Om te kijken of de Wifi tot daar reikt)
RTFM:
Hier was het wel in de betekenis "Read The Full Message" :-))))))
Reputatie 3
Badge +1
List of similar initialisms
RTBM ("read the bloody manual") (In some countries, e.g., the UK and Australia, this is a fractionally more polite alternative with identical meaning[5])
RTFA ("read the fucking/featured article"—common on news forums such as Fark.com[6] and Slashdot, where using "TFA" instead of "the article" has become a meme)
RTDA ("read the damn article")
RTDM ("read the damn menu")
RTDM ("read the damn manual")
WABM ("write a better manual" – an answer complaining that the manual is not written well)[7]
RTFE ("read the fucking error")
RTFM ("read the fucking message")
RTFW ("read the fucking wiki")

staat er niet tussen 😛
Natuurlijk niet ik vond het te lang om ' je hebt het bericht blijkbaar niet volledig doorgelezen' in te typen, vandaar Read The Full Message 😛
Reputatie 4
Badge +2
TS heeft reeds zonder succes een ethernetkabel aangesloten tussen smartTV en BBox3.
Te laat het verdict is gevallen :-)))
Reputatie 4
Badge +2
Juist 😃

Reageer