Problemen met sitetoegang via externe IP

  • 12 September 2012
  • 0 reacties
  • 87 Bekeken


Hey iedereen,


Ik heb bij een kleine webserver opgezet die draadloos verbonden is met de bbox. Ik maak nu al geruime tijd gebruik van DDNS om een domeinnaam aan mijn dynamische IP te koppelen zoals een paar andere posts in dit forum beschrijven. Dit werkt zeer goed, behalve één ding: wanneer ik probeer mijn domeinnaam te laden terwijl ik in mijn eigen netwerk zit kom ik uit op de adminpagina van de router. Wanneer ik probeer het domein te laden op een ander netwerk is er geen enkel probleem. Hetzelfde gebeurt als ik mijn externe IP direct ingeef in plaats van de domeinnaam.


Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn webserver te zien krijg in plaats van die adminpagina? Ik heb al zitten zoeken en helaas heb ik nergens een antwoord kunnen vinden. Ik heb het er moeilijk mee omdat ik nu in al mijn programma's een dubbele configuratie moet ingeven (een voor externe toegang via de domeinnaam, en nog een tweede voor interne toegang via LAN). Ook kan ik op deze manier niet zelf testen of mijn domeinnamen correct ingesteld zijn, want ik krijg de websites nooit te zien.


Het enige dat ik vernomen heb is dat dit te maken zou hebben met een nieuwe firmware-update. Heeft er iemand een idee van een of andere switch die moet worden veranderd waar ik over gekeken heb? Voorheen had ik hier niet zoveel problemen mee maar nu ik begin te werken met verscheidene websites wordt dit toch wel problematisch.


Alvast bedankt!


Sam


PS: ik studeer computerwetenschappen dus het maakt mij niet uit als de oplossing wat technisch gepruts vergt ;)

0 reacties

Geen reactie

Reageer