Skip to main content
Beste,

Sinds vorige week hebben we regelmatig problemen met opnames. Het gebeurt erg regelmatig dat een geplande opname gewoon niet doorgaat (staat dan een kruisje naast). Het gebeurt niet enkel wanneer 2 programma's tegelijk worden opgenomen, maar ook als er slechts 1 opname gepland is. Het gebeurt ook zowel wanneer er meteen op de opname-toets geduwd wordt tijdens een programma als bij geplande opnames via de tv-gids. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe het kan verholpen worden?

Sinds gisteren is onze verbinding ook extreem traag.

mbt de traagheid van uw verbinding, surf eens naar http://192.168.1.1/

wat zie je daar staan bij downstream line rate & upstream line rate?

ziet er zo uit:

Downstream line rate 50192 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 19.3 dB

mvg

Tja Xenne, 50Mbps willen we allemaal wel zeker ? Hopelijk ooit wel eens !Knipogen
wat ga je daar allemaal mee aanvangen Sinjoor !

ik heb met mijn 30 al meer dan genoeg (ik spreek wel voor mijn eigen hé ;-)

Gewoon afwachten op de verder uitrol van DLM systeem zeker !

zie eventueel op ricy's pagina (http://bgctv.skynetblogs.be/#dare ) voor een beetje DLM uitleg.

googelen en bingen mag natuurlijk ook altijd ;-))))))))

groetjes,

Elsa.

Belgacom , is mijn 71 euro niet goed misschien , zoja , doe iets aan de betere service , alles gaat traag gvd , zijn jullie nog paaseieren aan het rapen ? (met vele euros erin)

Beste Kim,

Kan u mij via privé bericht uw login of vaste lijnnummer geven. Dan kijk ik uw lijn en BelgacomTV configuratie na.

Mvg,

Eva van Belgacom.

Beste Kim,

Uw lijn is stabiel en de BelgacomTV configuratie ziet er ook goed uit. De oorzaak van uw probleem is lokaal gelegen. Dit kan een decoder probleem zijn of een verbindingsprobleem tussen decoder en modem.

Is de verbinding tussen modem en decoder draadloos via PLC of Ruckus? Dan zou u deze toestellen eens moeten herstarten(kort van stroom onderbreken).

Als dat niet het geval is dan kan er een probleem zijn met de harde schijf van uw decoder. Een herstart kan een oplossing bieden.

Indien dat niet helpt dan kan u best onze technische dienst contacteren op het nummer 0800 22 700, 7/7 tot 22u beschikbaar.

Mvg,

Eva van Belgacom.

Kim, bij mij was het voldoende om de decoder te herstarten.

En als dit niet lukt probeer zeker ook een factory reset, want ik heb de indruk dat de meesten daar tegen opzien maar het is ook een zekerheid die je achteraf hebt dat je alles geprobeerd hebt.

Ik zelf (anderen mensen doen wat ze willen natuurlijk) doe nooit nog een reset ik doe zoals iedereen al weet een factory reset zeker om de 3 weken en zelf vroeger en heb tot nu toe geen enkel probleem meer gehad.

Het zal wel toeval zijn maar zelf met nPVR ook geen problemen meer !

Elsa

Reageer