We hebben nu ondertussen bijna een jaartje Belgacom TV in
huis maar ondervinden veel problemen met de gemaakte opnames. Wat voorheen
begon als een zeer sporadisch iets gebeurd nu met regelmaat.
Gemaakte opnames vinden we terug in de lijst met te bekijken
opnames maar kunnen deze niet bekijken. Ofwel is de optie bekijken niet
aanwezig en kan deze dus enkel verwijderd worden, ofwel kunnen we de optie
bekijken wel aangeven maar krijgen we enkel een zwart/stilstaand beeld…
Bij het plannen van een opname van een ganse reeks
afleveringen kunnen we dus de ene aflevering wel bekijken, de andere niet…
Vandaag heb ik een factory reset geprobeerd waarna deze
avond bij een eerste opname deze alweer niet te bekijken valt…
Dit probleem doet zich ondertussen zeer frequent voor…
Zeer sporadisch durft de decoder wel eens blokkeren wat dan
op te lossen valt met een gewone reboot…
Als we dan eens informeren bij kennissen die gebruik maken
van dezelfde decoder horen we toch gelijkaardige problemen…
Daarom maar een informeren langs het forum, is dit nu een
technisch probleem met die decoder of eerder aan algemeen probleem ?
Bladzijde 1 / 1
heb je die problemen met opnames op de harde schijf van de decoder of heb je de problemen met opnames die op het netwerk worden gedaan (en dus 30 dagen beschikbaar blijven)
dit gezegd zijnde, ik heb hier geen problemen.
mvg
dit gezegd zijnde, ik heb hier geen problemen.
mvg
Inderdaad, dit doet zich voor met opnames op de harde schijf ...
vreemd. Ik heb hier geen problemen mee. Moest het toch de 30 dagen opnames zijn waar problemenee zijn. Dan zou ik eens kijken of je bbox2 op full routed staat. Zoja zet hem terug naar bridged. Hier vind je hoe je dit kunt doen. Nu je moet et wel voor zorgen als je een opname op de harde schijf pland. Dat je decoder in het stopcontact zit en verbonden is met de bbox en dat de bbox ook aanstaat.
En een factoryreset van de decoder zoals je weet kan nooit kwaad !
zie voor de procedure op ricy's blog :
http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
groetjes,
Elsa
Edit:
sorry, je hebt blijkbaar al factoryreset geprobeerd.
Maar wat zit er tussen je modem en decoder devolo's ?
Heb je dan ook soms fouten in het beeld als je naar een HD programma kijkt.
Elsa
zie voor de procedure op ricy's blog :
http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
groetjes,
Elsa
Edit:
sorry, je hebt blijkbaar al factoryreset geprobeerd.
Maar wat zit er tussen je modem en decoder devolo's ?
Heb je dan ook soms fouten in het beeld als je naar een HD programma kijkt.
Elsa
@ Swimmer :
ik zie niet goed in dat er problemen kunnen zijn met nPVR en full routed !!
Zeker niet als je ze plant op afstand !
Full routed en PVR dat is een ander verhaal natuurlijk
groetjes,
Elsa.
factory reset heeft ze blijkbaar al geprobeerd, Elsa
heb je de problemen enkel bij serie opnames? want ik weet van sinjoor dat er daar soms problemen mee zijn door updates van tv gids. ook heb je makkelijk conflicten als een serieopname gaat overlappen gaat deze niet opgenomen worden
opname vanop afstand via de online tv gids is eventueel een goed alternatief, maar dan wordt het op de server opgenomen (30d beschikbaar). in elk geval heb je op deze manier nooit conflicten. er bestaat ook een manier om online verschillende afleveringen van een programma op te nemen. in tv gids het betreffende programma selekteren, dan verschijnt er zo een wit vierkant, dan moet je op de naam van het programma klikken
dan kom je vervolgens op onderstaande pagina waar je makkelijk verschillende afleveringen kan opnemen door paar keer te klikken:
het enige ongemak (bug) is dat je op deze manier altijd het programma in SD gaat opnemen, ook als je een HD zender zou gesekteerd hebben. alles wordt uiteraard op server opgenomen
mvg
heb je de problemen enkel bij serie opnames? want ik weet van sinjoor dat er daar soms problemen mee zijn door updates van tv gids. ook heb je makkelijk conflicten als een serieopname gaat overlappen gaat deze niet opgenomen worden
opname vanop afstand via de online tv gids is eventueel een goed alternatief, maar dan wordt het op de server opgenomen (30d beschikbaar). in elk geval heb je op deze manier nooit conflicten. er bestaat ook een manier om online verschillende afleveringen van een programma op te nemen. in tv gids het betreffende programma selekteren, dan verschijnt er zo een wit vierkant, dan moet je op de naam van het programma klikken
dan kom je vervolgens op onderstaande pagina waar je makkelijk verschillende afleveringen kan opnemen door paar keer te klikken:
het enige ongemak (bug) is dat je op deze manier altijd het programma in SD gaat opnemen, ook als je een HD zender zou gesekteerd hebben. alles wordt uiteraard op server opgenomen
mvg
Klopt volledig xenne, maar bij serieopnames op de harde schijf zie je dat toch op voorhand in de planning van de serie. Dan staat er altijd een x of driehoekje achter als je een of een paar dagen op voorhand gaat checken. Afleveringen van series worden door zenders niet altijd exact op hetzelfde tijdstip gestart, waardoor er een verschuiving gebeurt en er een conflict kan ontstaan met een andere in PVR (harde schijf) geplande opname. Het is daarom aangewezen om enkel serieopnames in PVR te plannen (kan enkel zo) en de rest vanuit de TV-gids online (die gaan dan op de server met 30d). Als he echter op voorhand bemerkt kan je 2 dingen doen.
Ofwel die bepaalde conflictgevende aflevering vanuit de TV-gids op de decoder terug inplannen (eenmalig), want die gaat dan automatisch op de server met 30d en ze verdwijnt ook automatisch uit de serieplanning.
Ofwel verwijder je het met de serie conflict gevend programma uit de planninglijst en plant het opnieuw uit de TV-gids (op decoder of via de online TV-gids) dan zou de betreffende aflevering terug juist moeten staan.
Als het niet lukt, de serie verwijderen en terug ingeven vanuit de TV-gids op de decoder. Maar vlgs. mij is de eerste oplossing de beste. Ik plan nu al een half jaar enkel series nog in vanop de decoder. De rest vanuit de online TV-gids op 30d. Uitzonderlijk vanop de decoder als de programma's toch deels samenvallen met een geplande serie, want dan zet het systeem die ook automatisch op 30d (niet voor buitenlandse zenders natuurlijk).
De alternatieve serieplanning vanuit de online TV-gids die xenne voorstelt kan natuurtlijk maar voor series die meermaals per week uitgezonden worden (soaps), omdat de online TV-gids maar een week vooruit weergeeft: dus voor series die wekelijks eenmaal uitgezonden worden, ben je daar helaas niks mee.
Ofwel die bepaalde conflictgevende aflevering vanuit de TV-gids op de decoder terug inplannen (eenmalig), want die gaat dan automatisch op de server met 30d en ze verdwijnt ook automatisch uit de serieplanning.
Ofwel verwijder je het met de serie conflict gevend programma uit de planninglijst en plant het opnieuw uit de TV-gids (op decoder of via de online TV-gids) dan zou de betreffende aflevering terug juist moeten staan.
Als het niet lukt, de serie verwijderen en terug ingeven vanuit de TV-gids op de decoder. Maar vlgs. mij is de eerste oplossing de beste. Ik plan nu al een half jaar enkel series nog in vanop de decoder. De rest vanuit de online TV-gids op 30d. Uitzonderlijk vanop de decoder als de programma's toch deels samenvallen met een geplande serie, want dan zet het systeem die ook automatisch op 30d (niet voor buitenlandse zenders natuurlijk).
De alternatieve serieplanning vanuit de online TV-gids die xenne voorstelt kan natuurtlijk maar voor series die meermaals per week uitgezonden worden (soaps), omdat de online TV-gids maar een week vooruit weergeeft: dus voor series die wekelijks eenmaal uitgezonden worden, ben je daar helaas niks mee.
@ Elsa full routed en Npvr opnames hebben wel degelijk een verband. Bij mij was dit zo. Mijn bbox staat op full routed en dan kan ik geen npvr opnames bekijken maar als ik deze verzet naar bridged mode dan kan ik wel mijn npvr opnames bekijken. Er zit blijkbaar een fout in de software van de bbox.
Dit alles heeft eva mij eens verteld toen ik plots geen npvr opnames meer kon bekijken.
Dit alles heeft eva mij eens verteld toen ik plots geen npvr opnames meer kon bekijken.
als je regelmatig gaat checken zie je dat idd sinjoor72, als je dat echter niet checkt kom je tot de aangename vaststelling dat opnames niet opgenomen zijn.
maw, regelmatig checken is de boodschap
mvg
maw, regelmatig checken is de boodschap
mvg
Swimmer4, ik stond al op "full routed" van toen ik met TVonPC heb meegedaan (begin 2010?), en heb nooit maar enig probleem gehad met nPVR-opnames (sedert eerste helft 2011?), buiten de gebruikelijke uit de beginfase. Ik heb mijn b-box2 nu sedert een paar weken (op aanraden van een forumtopic hierover) ook terug op "bridged mode" gezet, omdat ik toch maar één TV/decoder en één PC met RJ45 aangesloten heb, plus nog een smartphone met Wifi.
Het enige gevolg is, dat ik geen VLAN30 meer heb en nog enkel VLAN10 en 20. Maar alles werkt nog prima en ik heb (tot nu toe) geen problemen voor TV of internet.
Het enige gevolg is, dat ik geen VLAN30 meer heb en nog enkel VLAN10 en 20. Maar alles werkt nog prima en ik heb (tot nu toe) geen problemen voor TV of internet.
Ja en ik denk ook niet ddat het echt nodig en verstandig is om serie opnames maanden op voorhand te plannen.
Ik heb ook totaal geen ervaring met serieopnames ik neem ze enkle op indien ik niet kan kijken maar nooit veel op voorhand.
Ieder zal zijn eigen manier hebben zeker om programma opnames te plannen.
groetjes,
Elsa
Ik heb ook totaal geen ervaring met serieopnames ik neem ze enkle op indien ik niet kan kijken maar nooit veel op voorhand.
Ieder zal zijn eigen manier hebben zeker om programma opnames te plannen.
groetjes,
Elsa
@ Elsa full routed en Npvr opnames hebben wel degelijk een verband. Bij mij was dit zo. Mijn bbox staat op full routed en dan kan ik geen npvr opnames bekijken maar als ik deze verzet naar bridged mode dan kan ik wel mijn npvr opnames bekijken. Er zit blijkbaar een fout in de software van de bbox.
Is dit ook het geval met npvr opnames die op afstand gemaakt hebt ?
groetjes,
Elsa
hou er rekening mee dat full router eigenlijk geimplementeerd was voor 'tv-on-pc'.
En dit bestaat niet meer.
Eigenlijk kan een gebruiker dit zelfs niet eens aanzetten, zonder admin passwoord.
Ik wil maar zeggen: ik denk dat dit niet (meer?) ondersteund wordt door Belgacom , en dit dus idd enkele problemen kan opleveren.
En dit bestaat niet meer.
Eigenlijk kan een gebruiker dit zelfs niet eens aanzetten, zonder admin passwoord.
Ik wil maar zeggen: ik denk dat dit niet (meer?) ondersteund wordt door Belgacom , en dit dus idd enkele problemen kan opleveren.
of een npvr opname nu op afstand gemaakt werd of niet, dat zal wel geen enkele rol spelen, Elsa.
officieel wordt er idd met geen woord gerept over de full routed mogelijkheid, ergens jammer gezien dit toch interessante mogelijkheden biedt voor mensen die meerdere tv's willen aansluiten (maar blijkbaar werkt dit ook niet altijd foutloos). de fully routed mode was vereist voor tv on pc, en daarom is ze ook uitgevonden, de fully routed mode bestaat nog, maar eigenlijk wordt er voor de moment niets mee gedaan
mvg
officieel wordt er idd met geen woord gerept over de full routed mogelijkheid, ergens jammer gezien dit toch interessante mogelijkheden biedt voor mensen die meerdere tv's willen aansluiten (maar blijkbaar werkt dit ook niet altijd foutloos). de fully routed mode was vereist voor tv on pc, en daarom is ze ook uitgevonden, de fully routed mode bestaat nog, maar eigenlijk wordt er voor de moment niets mee gedaan
mvg
Elsa, serieopnames werken écht welk 99% probleemloos. Ook die die naadloos op dezelfde zender achter mekaar volgen. Wel oppassen, het staat standaard op 10 episoden, en moet je dus op alle gezet worden als er meer episodes zijn). In de planninglijst van de serie staan de afleveringen een week vooruit (wordt bijgewerkt in de namiddag). Ik werk er al enkele jaren mee, en ondervind, zeker de laatste maanden, geen enkel probleem meer. Enkel oppassen met PVR-planning in de buurt van de begin-en eindtijd van de series, omdat de episodes soms al eens verschuiven (zenders doen dat).
vraag: graag de code voor een tv toestel Samsung UE37D6530-LED 37" te configureren met mijn afstandsbediening Belgacom model nr.2 en de decoder HD
werkwijze: manueel
Willy
werkwijze: manueel
Willy
Kijk hier eens:
http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/tv-manual.pdf
Daarin staat o.a.
Als u een Samsung tv hebt, dan werkt uw
afstandsbediening al automatisch universeel
met uw tv.
http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/tv-manual.pdf
Daarin staat o.a.
Als u een Samsung tv hebt, dan werkt uw
afstandsbediening al automatisch universeel
met uw tv.
Ter info op de blog van ricy vind je ook nog inlichtingen hieromtrent: http://bgctv.skynetblogs.be/#afstandsbediening
Hieronder een deel van zijn blog gekopieerd:
http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/codes_model1.xls" target="_blank
http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/codes_model2.xls" target="_blank ( behoort bij Dec V3 & V3b )
http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/codes_model4.xls" target="_blank ( behoort bij Dec V4 )
[/list]
Elsa
Hieronder een deel van zijn blog gekopieerd:
-
Factory Reset Afstandsbediening: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14989/kw/resetten" target="_blank
cijfertoetsen 1 + 6 gelijktijdig indrukken gedurende 3 seconden.
na 3 seconden zal de aan/uit_toets of rode lampje branden (afhankelijk van model)
Voer het getal 981 in met de cijfertoetsen
de afstandsbediening staat nu in fabrieksinstelling.
-
Afstandsbediening universeel maken:
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/8384/related/1" target="_blank
kijk anders ook eens hier voor andere methode, namelijk:
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14986/~/hoe-kan-ik-mijn-homecinema-set-bedienen-met-de-belgacom-tv-afstandsbediening%3F" target="_blank
http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/codes_model1.xls" target="_blank
http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/codes_model2.xls" target="_blank ( behoort bij Dec V3 & V3b )
http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/codes_model4.xls" target="_blank ( behoort bij Dec V4 )
[/list]
-
Herprogrammering van bepaalde specifieke toetsen:
Zie https://admit.belgacom.be/eshop/private/gallery/content/belgacomtv/doc/bgctv_manual_low_nl.pdf#page=51" target="_blank
Elsa
Ik heb hetzelfde probleem hier.
Niet zo fijn wanneer je iets op voorhand programmeert en daarna blijkt dat je het niet kan bekijken.
Ik krijg dus ook vaak een zwart, stilstaand beeld.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Niet zo fijn wanneer je iets op voorhand programmeert en daarna blijkt dat je het niet kan bekijken.
Ik krijg dus ook vaak een zwart, stilstaand beeld.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Weet iemand wat er al de hele week mis is met de uren van Sundance Channel?
Blijkbaar verschillen deze één uur zodat je altijd een uur mist van je opnames.
Kan het zijn dat er een andere Europees tijdsschema is doorgegeven?
Blijkbaar verschillen deze één uur zodat je altijd een uur mist van je opnames.
Kan het zijn dat er een andere Europees tijdsschema is doorgegeven?
Wij hebben dit ook met sommige serie-opnames dat het programma er niet opstaat, hebben de b-box al gereset en de digicorder maar het probleem blijft bestaan. Ook het programmeren geeft soms conflicten op, je moet eerst de betaalzender zoals 192 gaan programmeren en dan kan je de programma's op vrt, vtm, VT4, vijf TV of 2BE beter programmeren. Ook hebben we problemen met de duur van de programma's op de betaalzender 13 street. Vroeger waren de programma's exact zoals ze in de tv-gids stonden, nu zien we soms het einde of het begin niet of klopt de programmatie helemaal niet. Moet lukken dat ik deze week iemand van Belgacom aan de lijn kreeg die vroeg of ik tevreden was van Belgacom tv, heb ja gezegd MAAR en dan moest het ineens heel snel gaan. Dus nu programmeren we alles elke week handmatig en geen serie-opnames meer en op 192 zetten we nu ook altijd met marge wat vroeger niet moest, de programma's daar duren nu 5 minuten korter terwijl er vroeger maar 1 keer reclame werd ingegeven en nu 2 keer reclame, waar zit de logica ? Van 49 minuten naar 44 minuten.... Heb dat probleem dan ook aangekaart bij de belgacom medewerkster en ze ging dit doorgeven aan de programmatiedienst, hopelijk is het nu snel opgelost. En nu hebben ze me ook nog eens bij mijn pietje met happy time xl, waar je vroeger na 17 uur naar gsm's kon bellen onbeperkt komt er vanaf 1 juli een beperking van 1000 minuten (telenet doet dit ook maar ik heb niet gekozen voor telenet he), dank u Belgacom en de prijs gaat dan ook nog eens naar omhoog ook.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.