Problemen met mijn NAS

  • 18 October 2012
  • 0 reacties
  • 133 Bekeken


Heb sinds kort een NAS. Eigenlijk is het een zeer kleine NAS want het heeft slechts 1 harde schijf van 2TB. De nas is van het merk iomega. Deze doet perfect zijn dienst binnen het netwerk: kan films bekijken via mijn tv en kan er bestanden op zetten maar alles binnen het netwerk.



Nu is er ook een cloud-oplossing. Dus dat ik de NAS kan benaderen buiten mijn netwerk. Echter moet ik de poorten 50500, 80 en 443 open doen. Nu is dat niet direct het probleem van open te zetten. Mijn NAS staat aangesloten op een netgear WNDR 3400 en weet dat mijn nas het ip-adres 10.0.0.xx heeft. Nu heb ik die netgear router aangesloten op mijn b-box2 modem/router. Dus ik zet de poorten open in mijn netgear router en mijn b-box 2. Bij de b-box heb ik het ip-adres genomen dat naar de router gaat, 192.168.1.x . Nu wilt dit langs geen kanten werken. Mijn NAS zegt voortdurend dat de poorten toe zijn.



Als ik mijn NAS rechtstreeks verbind met mijn b-box2 modem/router dan heb ik geen probleem met de cloud maar dan zie ik hem niet op mijn intern netwerk. Want al mijn apparaten zijn draadloos verbonden met de netgear router.



Wie kan mij helpen met dit probleem? Want gebruik deze NAS hoofdzakkelijk voor mijn bedrijf. En zou hem graag willen hangen aan mijn netgear router.

0 reacties

Geen reactie

Reageer