Nogmaals:
Beste,
Sinds enkele dagen moeten wij regelmatig onze modem herstarten omdat de internetverbinding volledig wegvalt. Ook is de verbinding tergend traag en zelfs onbestaande op de eerste verdieping terwijl ik voordien in het hele huis verbinding had. Ook ontzettend veel storingen bij het TV kijken. Als dit het gevolg is van het splitsen van onze modem, dan hoeft het voor mij niet.
Gelieve mijn verbinding te controleren en te herstellen.
Dank bij voorbaat,
fb789345
Bladzijde 1 / 1
wat bedoel je juist met "Als dit het gevolg is van het splitsen van onze modem" ?
@ricy
Over enkele dagen zullen we van op afstand uw Belgacom BBox2-modem updaten waardoor deze zal beschikken over 2 volledig gescheiden toegangen : uw privétoegang en een publieke toegang om te delen met andere Belgacom-klanten. Uw modem wordt zo een wifi-hotspot en u een lid van de Fon-community. Tegen het einde van 2011 krijgt u hierdoor toegang tot meer dan 100.000 hotspots in België. Aangezien het publieke deel compleet gescheiden is van uw privétoegang, is het delen van de wifi-verbinding volledig veilig en heeft hetgeen invloed op uw Belgacom TV.
Over enkele dagen zullen we van op afstand uw Belgacom BBox2-modem updaten waardoor deze zal beschikken over 2 volledig gescheiden toegangen : uw privétoegang en een publieke toegang om te delen met andere Belgacom-klanten. Uw modem wordt zo een wifi-hotspot en u een lid van de Fon-community. Tegen het einde van 2011 krijgt u hierdoor toegang tot meer dan 100.000 hotspots in België. Aangezien het publieke deel compleet gescheiden is van uw privétoegang, is het delen van de wifi-verbinding volledig veilig en heeft hetgeen invloed op uw Belgacom TV.
waarom 2 topics voor 1 probleem? maakt het enkel onoverzichtelijk
mvg
mvg
Staat het fon gedeelte al actief op je modem bbox2 ?
Surf eens naar de webinterface van je modem => http://192.168.1.1 en
klik in het linkse frame op "advanced settings" en
kijk eens of je daar een item " fon " ziet staan?
Surf eens naar de webinterface van je modem => http://192.168.1.1 en
klik in het linkse frame op "advanced settings" en
kijk eens of je daar een item " fon " ziet staan?
@ricy: Ja hoor, hotspot is actief. Ik heb niet eens toelating gegeven.
@xenne: Ik verwacht een antwoord van Belgacom. Als ik dat niet krijg stel ik mijn vraag opnieuw. Dat is zoals bellen met de klantendienst en van het kastje naar de muur worden gestuurd... en terug... en nog eens. 20 keer bellen voor hetzelfde probleem dat maar niet opgelost geraakt, maar niemand weet waarover het gaat want het voorgelegde probleem staat niet op HUN problemenlijstje, dus volgens hen is het dan onbestaande. Goh, breek me de bek niet open.
@xenne: Ik verwacht een antwoord van Belgacom. Als ik dat niet krijg stel ik mijn vraag opnieuw. Dat is zoals bellen met de klantendienst en van het kastje naar de muur worden gestuurd... en terug... en nog eens. 20 keer bellen voor hetzelfde probleem dat maar niet opgelost geraakt, maar niemand weet waarover het gaat want het voorgelegde probleem staat niet op HUN problemenlijstje, dus volgens hen is het dan onbestaande. Goh, breek me de bek niet open.
Je kan dit laten deactiveren indien je dit wensr zie op mijn blog =>http://bgctv.skynetblogs.be/#fonbelgacom
daar staat "Klanten die verkiezen niet deel te nemen kunnen gratis terecht op 0800/20640 "
je kan fon zelf uitzetten via de webinterface http://192.168.1.1 > Advanced settings > FON
daar staat "Klanten die verkiezen niet deel te nemen kunnen gratis terecht op 0800/20640 "
je kan fon zelf uitzetten via de webinterface http://192.168.1.1 > Advanced settings > FON
ricy:
Bedankt, maar is mijn probleem dan opgelost?! Ik weet niet eens of het daaraan ligt. Ik haalde het 'splitsen' van de modem alleen maar aan omdat het toevallig samen valt met de problemen die wij de laatste tijd ondervinden. Er werd geschreven dat er 'van op afstand' aan de modem wordt gewerkt, mijn klein brein associeert dan het éne met het andere.
Bedankt, maar is mijn probleem dan opgelost?! Ik weet niet eens of het daaraan ligt. Ik haalde het 'splitsen' van de modem alleen maar aan omdat het toevallig samen valt met de problemen die wij de laatste tijd ondervinden. Er werd geschreven dat er 'van op afstand' aan de modem wordt gewerkt, mijn klein brein associeert dan het éne met het andere.
Normaal zou dit de reden niet mogen zijn want dat mag niet de oorzaak zijn van wegvallen van je wifi verbinding maar ik dacht dat je bedoelde dat het probleem samen gekomen was met de activatie van de fon op je bbox2. Daarom was ook mijn voorstel om eens een reset van de modem of zelfs een factory reset te doen van de modem om zo de modem terug in orde te krijgen in het geval er iets moest scheef gelopen zijn bij de activatie van de fon.
maar aangezien je deze al gereset hebt was het enigste dat je zelf nog kon uitvissen was in welk gedeelte de fout zat en daarom het voorstel van je pc of laptop eens direct met een utp-kabel te verbinden met de PC1 of PC2 uitgang van je modem en als de internetverbinding dan niet meer uitvalt dan zou het aan de wifikaart van je modem kunnen liggen aangezien je het probleem op twee plaatsen ondervindt. In het andere geval dus als het internet dan ook nog zou uitvallen dan zou het verder op naar bgc toe kunnen fout lopen.
Maar je spreekt ook van veel storingen op tv dus is het mss toch best van eens de technische helpdesk op te bellen op gratis nummer 0800 22 700 en dit zelf in het weekend tot 22 uur dan wordt je lijn ook uitgetest en mss vinden ze wel iets.
mvg
maar aangezien je deze al gereset hebt was het enigste dat je zelf nog kon uitvissen was in welk gedeelte de fout zat en daarom het voorstel van je pc of laptop eens direct met een utp-kabel te verbinden met de PC1 of PC2 uitgang van je modem en als de internetverbinding dan niet meer uitvalt dan zou het aan de wifikaart van je modem kunnen liggen aangezien je het probleem op twee plaatsen ondervindt. In het andere geval dus als het internet dan ook nog zou uitvallen dan zou het verder op naar bgc toe kunnen fout lopen.
Maar je spreekt ook van veel storingen op tv dus is het mss toch best van eens de technische helpdesk op te bellen op gratis nummer 0800 22 700 en dit zelf in het weekend tot 22 uur dan wordt je lijn ook uitgetest en mss vinden ze wel iets.
mvg
Beste Ona,
is het inderdaad het draadloos signaal dat wegvalt tussen modem en pc's of laptops? Heb je reeds je computer via netwerkkabel aangesloten om te zien of er dan ook problemen zijn?
Welke storingen heeft u juist met Belgacom TV? Is de connectie tussen decoder(s) en modem via netwerkkabel of via PLC of ruckus?
Op niveau van de lijn, is er niet direct een verlies te merken, dus zou het in principe om een connectieprobleem tussen modem en pc's en decoders gaan of eventueel een defect aan de modem zelf.
Een betere en snellere analyse kan natuurlijk gemaakt worden als u onze technische dienst even contacteert op 0800/22700. Dan kunnen we ook eventueel wat live-testen met u doen.
Mvg
Eva van Belgacom
is het inderdaad het draadloos signaal dat wegvalt tussen modem en pc's of laptops? Heb je reeds je computer via netwerkkabel aangesloten om te zien of er dan ook problemen zijn?
Welke storingen heeft u juist met Belgacom TV? Is de connectie tussen decoder(s) en modem via netwerkkabel of via PLC of ruckus?
Op niveau van de lijn, is er niet direct een verlies te merken, dus zou het in principe om een connectieprobleem tussen modem en pc's en decoders gaan of eventueel een defect aan de modem zelf.
Een betere en snellere analyse kan natuurlijk gemaakt worden als u onze technische dienst even contacteert op 0800/22700. Dan kunnen we ook eventueel wat live-testen met u doen.
Mvg
Eva van Belgacom
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.