Skip to main content
Beste Eva,



gebrnaam : fc896381 id : 038876461



Heb sinds onlangs een beetje problemen met mijn internet.



Hoewel ik voordien geen problemen had.



Het blijkt, dat enkel de PC die bovenaan staat, die problemen heeft.



De kabel loopt naar een hub, en via de hub verdwijnt er een kabel in de muur.



Die word dan weer opgevangen boven in het huis, door een hub waar Xbox/Computer aangesloten op zijn.



Maar aangezien er niets is veranderd aan de kabels/hubs, betwijfel ik dat het probleem hier ligt.



Het lijkt alsof het internet, voor een korte periode, de verbinding verliest.



En daarna weer vind, maar zelfs dan lijkt het internet traag..een site laden duurt makkelijk 2-3 min.







Zou het eventueel mogelijk zijn, om even een testje te doen..om te kijken of er verlies of dergelijke op zit?



Vriendelijke groeten,



Mike De Wachter

Als je naar de webinterface van je modem surft ==>> http://192.168.1.1 wat zie je staan voor



down en upstream line rate?





Doe eens een speedtest met de pc die beneden staat en ook één met de pc die boven staat door te surfen naar ==>> http://speedtest.telenet.be



en post eens beide waarden

(de test doen eonder dat je decoder in stand bay staat en terwijl je geen PVR opnames doet )



Als je naar 0800 22 800 belt (technische helpdesk) dan wordt je lijn automatisch doorgemeten.



groetjes,



Elsa




Beste Mike De Wachter,





Ik heb uw lijn uitgemeten, deze ziet er stabiel uit tot aan de modem.



Als u het probleem enkel op 1 PC ervaart dan zal het waarschijnlijk aan de verbinding liggen tussen deze PC en de modem of eventueel aan de PC zelf. Alle toestellen herstarten kan helpen.





Mvg,



Eva van Belgacom.


Reageer