Skip to main content
Hallo,

Dit probleem heb ik eigenlijk al sinds september, toen mijn B-Box werdt geplaatst. Ik dacht eerst dat het aan mijn computer lag, maar ondertussen heb ik een nieuwe computer en het probleem blijft voortduren. Ik verbind draadloos en bevind me op +/- 5 meter van de B-Box, in dezelfde ruimte. Ik bevind me ook dicht bij de centrale van Belgacom, op enkele honderden meters in vogelvlucht.

Regelmatig valt mijn internetsignaal weg. Op mijn laptop blijft aangegeven dat ik ontvangst heb (alle indicatiestreepjes zijn gekleurd), en wanneer ik manueel de verbinding "verbreek" (in Windows 7) en opnieuw verbinding maak, werkt alles weer. Dit is echter behoorlijk storend; wanneer er bijvoorbeeld een filmpje aan het laden is stopt dit, of wanneer ik online een gesprek voer via bijvoorbeeld Skype of Messenger dan valt dit gesprek ook weg.

Mijn netwerk is uiteraard beveiligd en ik ben de enige gebruiker.

Als er extra informatie nodig is om mijn probleem op te lossen, laat maar weten.

Sebastiaan

Beste Sebastiaan,

Welk type draadloze beveiliging gebruikt u? Als dit WPA2 is dan zou u deze moeten veranderen naar WPA of WEP. Sommige systemen werken niet zo goed met een WPA2 beveiliging.

Als dat het probleem niet oplost dan kan u het draadloze kanaal op uw modem eens wijzigen. Op onderstaande link vindt u meer informatie hieromtrent.

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/internet/thuis-surfen/draadloos-internet/a_id/14455/c/1284,1349,1352,1356

Mvg,

Eva van Belgacom.

Hallo Eva,

Bedankt voor het antwoord, maar ik heb eerder al van kanaal veranderd. Dit kwam eerder omdat er meerdere Belgacom-gebruikers in mijn appartementsgebouw zitten, en een aantal zaten op dezelfde frequentie, wat storing veroorzaakte.

Ik heb momenteel WPA2, maar heb ook al eerder WEP en WPA geprobeerd op deze B-Box. Het probleem bleef zichzelf echter voordoen. Voor ik bij Belgacom was, heb ik lange tijd een WPA2-beveiliging gehad bij Telenet, maar dit probleem deed zich toen nooit voor.

Mvg,

Sebastiaan

Ben je zeker dat je op een 'rustig' kanaal zit? Check eens met inSSIDer of een ander tooltje dat de kanalen weergeeft.

OPGELET: sommige kanalen overlappen en kunnen ook weer andere wegdrukken. Zeker in een appartementsgebouw kan een 'vrij' kanaal vinden nogal eens problemen opleveren.

Reageer