Problemen met de draadloze oplossing via het electriciteitsnet

  • 17 December 2010
  • 10 reacties
  • 2297 Bekeken

Hey,

Ik heb van Belgacom draadloze kastjes gekocht omdat mijn b-box2 in de gang hangt en mijn decoder in de living staat.

Nu heb ik dus het probleem dat ik wel beeld heb maar met zeer veel storingen op, zo erg dat het zelfs stoort. Zelfs als de deur van de gang naar de living open staat heb ik dit probleem, terwijl de afstand tussen mijn decoder en b-box2 maar een paar meter is.

Nu heeft er iemand mij gezegd dat ik de twee draadloze toestellen moet laten kennis maken? Klopt dit? En als het klopt hoe doe ik dit dan? En hoe lang moet dit gebeuren? Er zit geen handleiding bij daarmee dat ik de vraag stel en de kabbel is vervelend omdat die tussen de deur altijd komt te zitten.

Alvast bedankt

10 reacties

Probeer eens via deze link http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13914/kw/PLC/related/1
Reputatie 7
Badge +1
Is wél voor PLC adapters, die via stroomnet gaan. Zijn het geen Ruckus draadloze zender en ontvanger ? die heb ik nl. en die werken probleemloos. Je moet wél oppassen: die met witte bol (met HD op) is de zender (type nr. 7811 op etiket onderaan), die je aan je modem moet koppelen, die met de geel/oranje bol is de ontvanger (type nr. 7111) die je aan de decoder moet koppelen. Bij mij staan die zéker 7 à 8 meter van mekaar met een muur tussen (modem staat in bureel, decoder in living) en geven nooit problemen.
Beste Sandje,

Uit je vraag is het niet duidelijk of het over Ruckus of PCL draadloze toestellen gaat. Maar aan de hand van het geschetste probleem, vermoed ik dat het over PCL draadloze toestellen zijn, die je normaliter rechtstreeks in een stopcontact plaatst.

Op die toestellen staat onderaan een minuscuul "instelknopje" . Druk dat bij beide toestellen in en probeer dan eens opnieuw of er nog storing opzit. Een andere oplossing is om gewoon een ander stopcontact te gebruiken. Waar je ook zeker moet op letten, dat is dat de PCL rechtstreeks in een stopcontact zit, en niet in een verlengkabel of zo. Succes ermee!
en dat je alles boven op de devoloo zet want nog al wat mensen hebben de gewoontje om er naast te stekken en dat geen ook problemen bij en dubbel stop contect
Beste sandje,

Iedereen boven mijn post heeft wel een goede oplossing gegeven waar je rekening mee kan houden.

Vriendelijke groet,
Eva
Geachte

Ik heb onlangs 2 adapters gekocht om het signaal over te brengen via het electriciteitsnet. Modem beneden met rechtstreekse aansluiting voor decoder beneden en 1 draad in de adapter die in het stopcontact gaat. Boven 1 adapter met aansluiting naar decoder boven. aangesloten volgens het 1 enkele papiertje ( met zielig tekening ).

Dit werkt dus NIET. Wat moet ik doen? Resetten heb ik al gedaan, elk klein " instelknopje " gebruikt. Met een lange kabel werkt alles wel, maar ik kan geen kabel van 15m door de huiskamer laten lopen.

MVG Raf
Probeer gewoon een ander stopcontact. De storing zit meestal daar. En vergeet ook niet om de apparaatjes rechtstreeks in het stopcontact te steken, nooit in een dominostekker of verlengkabel.
Reputatie 7
Badge +1
Hier vind U een hoop handleidingen. Hier eens even in grasduinen.

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12868
Misschien toch ook even vermelden dat deuren openzetten niet zo veel zal helpen als je met PLC's werkt...

Sorry, kon het niet laten :D
Reputatie 7
Badge +1
Haha wouter ! da's een goeie !;) ook geen gat kappen in het plafond dus !Tong uitsteken

Reageer