Skip to main content
Hoi Eva,

Reeds enige tijd ondervind ik problemen met mijn draadloos internetnetwerk. Het probleem is begonnen na de installatie van het VDSL-netwerk en de nieuwe modem (Bbox 2 ipv Dlink modem, die steeds uitstekend functioneerde). De internetconnectie valt regelmatig weg. Als ik tenslotte toch verbinding heb met internet, dan valt ze na enkele minuten opnieuw uit. Op de Bbox 2 brandt nochtans het lampje van het internet, maar het lampje van de draadloze verbinding knippert steeds aan en uit. Als ik mijn laptop verbind met een ethernetkabel dan werkt de verbinding prima. Als ik bovendien verbinding maak bij mensen thuis die ook draadloos surfen met een Bbox 2 van Belgacom, dan is er ook geen enkel probleem en kan ik perfect op het internet surfen, dus aan mijn laptop of aan de instellingen ligt het zeker niet...

Men is van Belgacom reeds 2 keer langsgeweest (1e x om VDSL + nieuwe modem te installeren, BBox2 ipv DLink, en 2e x om mijn internetproblemen op te lossen wat in eerste instantie leek te werken (hebben kanaal gewijzigd) maar achteraf bekeken, toch blijkbaar niet veel uitmaakte) maar nog krijg ik geen deftige verbinding. Dit is zeer lastig aangezien ik veel werk thuis doe. Ik vermoed dat het probleem aan de modem zelf ligt. Kan u me soms helpen?

Groetjes,

fb674770

beste

welke draadloze beveiliging gebruik je? indien WPA2, schakel eens over naar WPA beveiliging

de ervaring van het forum leerde me dat draadloos vdsl2 signaal in combinatie met Windows 7 en WPA2 beveiliging problemen geeft.

laat iets weten & succes

mvg

voor meer over instelling wpa zie => http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifibeveiligen

Draadloze BBOX2 Wifi beveiligen

• Best sluit u even uw computer via netwerkkabel aan op de Bbox2 (aansluiting PC1).
    • Dan kan u surfen naar http://192.168.1.1 en klikken op "Advanced Settings".
    • Dan klikt u op "Wireless" en klikt u bovenaan op de knop "Activate".

Zo staat uw draadloos terug aan.
  • Bij SSID ziet u de naam van uw modem staan.
  • U duidt dan bij "Security" aan "WPA".
  • Bij Passphrase vult u uw beveiligingswachtwoord in (minstens 8 karakters).
  • Bij "Encryption" duidt u TKIP aan.
  • Onderaan op "Apply" klikken en de modem is beveiligd.
  • Nu kan u de netwerkkabel uittrekken en gaan zoeken naar uw draadloze modem
    (die SSID) en verbinding maken.
  • Dan geeft u uw beveiligingssleutel in en dan zou alles moeten werken.

Beste Nicnac,

Na nazicht van uw lijn zie ik sporadisch een onderbreking optreden.

Best kan u contact opnemen met onze technische dienst op het nummer 0800/22 700 zodat dit nagekeken kan worden.

De modem toont geen defect, dus mogelijk is de beste oplossing nogmaals een technieker die een volledig nazicht van de lijn uitvoert.

(Dit houdt in een expert.)

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer